Wie kent bakeigenaren die instructeurs om bakgeld vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madamX

Re: Wie kent bakeigenaren die instructeurs om bakgeld vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 08:40

_Luziream schreef:
Omdat de eigenaresse Orun gedaan heeft zou er nu 10 euro bakhuur gerekend worden als je dus van iemand anders les hebt?

Misschien heeft ze bij ORUN geleerd haar laarzen te poetsen, hierdoor is ze meer tijd kwijt en dat moet betaald worden...Lachen
Ik vind het belachelijk dat stalhouders bakgeld vragen van mensen van eigen terrein; zoals ik al eerder zei vind ik het armoede, beetje drukte maken om een paar euro per uur...

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:31

Ken wel een enkleing die inderdaad om bakgeld vraagt, worden de lessen inderdada duurder...!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:31

madamX schreef:
Ik vind het belachelijk dat stalhouders bakgeld vragen van mensen van eigen terrein; zoals ik al eerder zei vind ik het armoede, beetje drukte maken om een paar euro per uur...

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind het echt te gek voor woorden.

Wat bij ons wel gebeurt is idd dat als anderen bij ons op het terrein lessen. ze wel een bijdrage moeten betalen. Maar dat moeten ze ook als ze gewoon van de bak gebruik maken.
De pensionklanten betalen immers toch al voor het gebruik van de bak?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:07

Yep, ken nog zo'n gekke stal in Naarden...hoe het nu exact is weet ii niet, maar begin 2008 moesten degene die lesgaven een deel lesgeld afstaan. Heeft een hoop trammelant gegeven, want de 1 wilde van die les en de ander van die en ga zo maar door..logisch, je wilt immers zelf kiezen met wie je de klik hebt.
Toen kwam er de afspraak, ok prima, dan in de buitenbak, maar dan alsnog een deel afstaan..
Ook een boer die pensionstallen heeft...met een bak die niet onderhouden wordt/werd..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:54

Ik heb kort op een stal gestaan waar ook bakgeld gevraagd werd wanneer ik een instructeur van buitenaf liet komen. Dit omdat ze eigenlijk wilden dat je een instructeur van daar liet lesgeven, maar ik was dat niveau echt al wel een beetje ontgroeid Bloos Ontmoedigingsbeleid dus. Ik vond het totaal belachelijk, had het er best voor over gehad als ik de bak dan voor mezelf had gehad maar dat was niet eens zo. Heb ooit rondgereden terwijl er mensen aan het longeren waren PLUS nog zes combinaties aan het rondrijden. Ik zag echt niet in waarom ik dan vijf euro moest betalen. Maar goed, ik zag wel meer niet in van die stal dus ik was ook rap weg daar. Knipoog
Overigens heeft mijn instructeur mij ook die vijf euro laten betalen Ja Het is tenslotte in mijn belang om thuis te lessen, hij had ook kunnen zeggen dat ik in dat geval maar tot bij hem moest komen (en ik had toen geen trailer Haha! )

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:35

Urielle, dan is dat ergens nog begrijpelijk, als ze zelf instructeurs hebben. Al snap ik het volledig van jouw kant, hoor Knipoog Maar ik begrijp uit de TS haar verhaal dat de stal geen eigen instructeur heeft. Het lijkt me dan dat in de som voor het pension ook het bakgebruik inbegrepen zit. Door zelf geen les aan te bieden èn doordat mensen nu eenmaal graag les hebben, verplichten ze de ruiters eigenlijk om op zoek te gaan naar externe hulp. En of ze nu rijden met een instructeur of zonder: de stalhouder wint of verliest daar geen cent door, hij zorgt immers zelf niet voor instructie.

Met andere woorden: het lijkt me echt flauwe kul. Ik zou, zoals eerder gezegd, met een aantal klanten naar hem toe gaan en het idee uit zijn hoofd proberen te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:37

Uit het verhaal begrijp ik dat hij hierdoor zijn eigen bijrijdster financiert. Haha! Tja slimme streek.