Kelly_ann schreef:En een 'goed gevoel' is ook subjectief eigenlijk.....
Iets kan goed voelen omdat je het al jaren zo doet, maar dat hoeft niet te betekenen dat het correct is. Iets nieuws leren voelt vaak in het begin niet helemaal lekker, bijvoorbeeld als je iets aan je houding moet veranderen van je instucteur. Een nieuwe houding aannemen kost moeite en zit misschien zelfs raar voor je gevoel, terug gaan zitten in je oude houding voelt fijner. Maar b.v. ook als je paard eens heerlijk loopt voor je gevoel, op 2 pinken te rijden, superlichte aanleuning. Jij geniet, maar: Je hebt eigenlijk amper aanleuning ofwel je paard is achter de teugel, en dat is niet correct.
Teveel blijven doen wat je goeddunkt kan dus ook zorgen dat je dan geen vooruitgang boekt.
Gewoon niet doen wat de instructeur zegt vind ik trouwens niet netjes, kan hij/zij net zo goed tegen een muur staan praten.
ook weer helemaal mee eens, maar als het goed ís en je voelt dat. Is het wel makkelijker om dat zelf weer op te zoeken. Afgelopen woensdag in de les nog van de RV. Stelling naar binnen en naar buiten. Voel je het verschil? Ze heeft het me 3 keer laten voelen en merkte niks. Toen moest ik op de schouder letten. Ja inderdaag, stelling naar binnen gooit hij zijn schouder naar buiten! Dat is dan een openbaring, omdat je het de volgende dag in de eigen training ook gelijk merkt. Als ze had gezegd: ''Denk om de buitenschouder, houdt hem goed begrenst.'' Had ik er niks van geleerd en zou ik gewoon weer verder gaan met wat ik altijd deed. De schouder naar buiten laten voelen. Want dat voelt als normaal. Terwijl ik nu dacht: O ja, die schouder!
ook hier weer een punt voor de instructie weggelegd.
Laatste punt helemaal mee eens!