Wat is nou een mooie en een populaire springcap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Re: Wat is nou een mooie en een populaire springcap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:07

highclass schreef:
Ik heb ook een gpa highlite, met roze steentjes erop. Heeft wat gekost maar ik heb hem nog nooit bij iemand anders gezien

Die zag ik in de winkel! Was helemaal verliefd... Totdat ik het prijskaartje zag! Haha... Maar is wel echt hele mooie cap ja!

Edit: Had even gezocht naar foto, maar kan er zo gauw geen vinden...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 20:44

Xena_ schreef:
Rachel_x schreef:
Wat maakt het nou weer uit hoe populair die is? Mijn god Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad, dat dacht ik ook al. Het gaat erom of het goed zit lijkt mij, maarja. Nagelbijten / Gniffelen

Kijk eerst even het héle forum door voordat je zo'n mailtje post. Ik heb een duidelijke uitleg gegeven en ga die maar eerst eens even bekijken, of ben je te dom om die te begrijpen?!?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:53

Geryon, op zulke reacties die jij geeft kun je nou niet aardige reacties terug verwachten...

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:21

Een tijdje terug was ik op zoek naar een goedgekeurde cap om marathonwedstrijden mee te kunnen rijden (mensport). Dus, op naar de ruitersportzaak en werkelijk elke cap opgehad die voorzien was van een keurmerk.
Ook de GPA (zie je in de mensport trouwens helemaal niet), en toegegeven, dat ding zat mij perfect. Alleen.... ik vond em na een paar minuten al warm.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op zo'n (simpele goedkope) Casco, te weten de Youngster Dynamite. Allesbehalve een suffe cap, die ook nog eens goed te verstellen is en goed ventileert. Maarja, wél een Casco Clown

Nu snap ik best dat TS zo'n GPA wil, maar bedenk wel dat een cap puur bedoeld is voor veiligheid, en niet om met de massa mee te lopen. En is het niet veel leuker om met iets aparts voor de dag te komen?

In de mensport zie je steeds vaker de Casco NewMaster, die is iets duurder en verkrijgbaar in meerdere opzichtige kleuren. Die cap was ook eigenlijk mijn doel, en dan in de kleur van onze marathonkleding.
Maarja, voor mij stond pasvorm voorop, en de iets goedkopere Youngster Dynamite zat toch net wat lekkerder.

En waar kies je dan voor: meelopen met een hippe cap in een gave (team)kleur, of toch maar voor comfort???

De GPA cap = optimaal comfort, maar ik vind dat ze daar wel een duur prijskaartje aan hebben gehangen, en dat ie best warm wordt...
(collega van me heeft zelfs haar GPA verkocht omdat ie zo warm werd. Wellicht geen Speed Air?)

Daarnaast... hij zal door te vallen toch maar beschadigd raken! Als ie op mijn hoofd zou zitten zou ik het nog niet zo erg vinden, maar als ik em zelf per ongeluk zou laten vallen.... auw, dat zou wel pijn doen Haha!

Die caps van Tipperary zien er trouwens óók gaaf uit! Iets om over na te denken als de Casco uit de mode raakt in de mensport Clown (no offens)
Laatst bijgewerkt door Divine op 25-12-08 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:24

k zag bij de divoza ook die GPA bruin met grijs (bruine was leer) voor 1,300 als ik me niet vergis.

Vreselijk...

Nee, geef mij mn bruine HH cap maar, past super bij mn setje Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:31

Edit: deze Lovers
Afbeelding

en idd prijs ligt rond de 1,300 Nagelbijten / Gniffelen

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:43

Jeetje..... daar zou ik me alleen mee durven te vertonen als ik echt goed zou kunnen springen en in de hoogste klasses mee zou doen.

Stel je voor dat je met zo'n cap wordt uitgebeld omdat je 3 weigeringen hebt in de B...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:25

ehh wat maakt dat uit dan?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:38

Oh, ik bedoel er verder niks mee, maar ik waar ik meer op doel is het volgende: hoe vaak zie je wel niet op concoursen kinderen waarbij het ze aan niets ontbreekt, duur zadel, duur hoofdstel, dure kleding, etc etc... en die dan huilend de ring verlaten omdat ze niet verder komen dan hindernis 1?
Tuurlijk, iedereen moet het leren en onderaan beginnen, maar ik heb dan vaak het idee dat men denkt dat met de duurste uitrusting de rest vanzelf gaat...

Het is maar om een voorbeeld te noemen...

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:18

1300,-? Bloos daar kan je bijna 3shetlanders voor kopen !!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:22

Maakt het wat uit welke cap je hebt voor het springen en dresuur dan??
Hoor veel mensen hier zeggen dat ze voor het springen die hebben enzo Knipoog
Ik heb nu een normale harrys horse maar zou die van pikeur wel willen maar het gaat mij er meer om of hij goed zit en niet al te lelijk Duivel

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:25

Geryon schreef:
met harry horse is niks mis mee, het is echt een ontzettend fijne cap, zit echt lekker. Ik heb hem ook, maar ik wil voor springWEDSTRIJDEN zo'n soort cap. Nu nog niet, want ik benvolop aan het kijken ervoor, en me vader is nu toch in een ander land. Maar als ik wat verder ben in het springen. En als je nu eens terugkijktnaar mijn beginpost is het eigenlijk al duidelijk, lees hem zelf ook nog maar een keer. Dat dure staat zelfs tussen haakjes

omg wrm zou je voor het springen een andere cap kopen?? Knipoog

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:16

Geryon schreef:
Kijk eerst even het héle forum door voordat je zo'n mailtje post. Ik heb een duidelijke uitleg gegeven en ga die maar eerst eens even bekijken, of ben je te dom om die te begrijpen?!?

Nou sorry hoor, je hoeft niet meteen zo bot te reageren. Ben ik nou meteen dom?!

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:39

HouvanPonys schreef:
Joolien schreef:
Persoonlijk vind ik deze erg mooi. Ik heb m wel eens geleend en het zit geweldig!

http://www.amirashop.co.uk/acatalog/Speed-Air-2.jpg

Die zie je heel veel in de springsport! Lachen
Kost heel wat, maar dan heb je ook wat (denk ik)

idd, ben er mee eens. ik vind ze super. Pling

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:43

Ik heb gewoon een cap van 65 euro van harry's horse.. zit prima.. Vind m nog niet een zo gek lelijk.. en is bij ons op de rijvereniging erg populair Vork

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:43

Divine schreef:
Oh, ik bedoel er verder niks mee, maar ik waar ik meer op doel is het volgende: hoe vaak zie je wel niet op concoursen kinderen waarbij het ze aan niets ontbreekt, duur zadel, duur hoofdstel, dure kleding, etc etc... en die dan huilend de ring verlaten omdat ze niet verder komen dan hindernis 1?
Tuurlijk, iedereen moet het leren en onderaan beginnen, maar ik heb dan vaak het idee dat men denkt dat met de duurste uitrusting de rest vanzelf gaat...

Het is maar om een voorbeeld te noemen...

Nou idd Nagelbijten / Gniffelen

Hier in de omgeving ook 1,

Hoofdstel prestige, springsingel prestige, zadel prestige (de echte luxe) derby diamant laarzen, bruin pikeur jasje, die ene cap hierboven van 1300 Nagelbijten / Gniffelen zelfs een duur dobert zweepje Huilen van het lachen pikeur rijbroek, dure prestige peesbeschermers, nieuwste scapa jasje erop....

En alles in het bruin natuurlijk, rabobank deken op,pony net geschoren, nergens een vuiltje..

En mevrouw komt niet verder als hindernis 3 Nagelbijten / Gniffelen Dromen

Ik vind als je beetje in het M zit of tegen het M aan dat ik wat mooiere spullen zou kopen, maar mn setje van nu op mn tinker was duur zat en mooi bruin, en ik hoop daar nog laaang mee te doen ook op de volgende pony. Clown

Geef mij mn bruine HH cap maar, zit wel best Lovers en is erg fijn, zit super,en een normale prijs onder de 100 Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:59

ik vind dat echt dikke onzin...........wat hebben iemand zijn spullen te maken met de manier van rijden?en andersom?
waarom zou je mooiere spullen in het M dan in de B hebben?

ik snap niet waarom mensen zich daar druk om maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 21:19

Ik ben het niet echt met je eens snoevie. Hoe hoger je komt, hoe mooier je spullen. Dat is nou eenmaal zo. Ik heb nog nooit iemand in het m/z zien starten met een casco ofzo. En nu nóg een keer: Ik wil die cappen niet omdat ze populair en duur zijn. Ik wil ze omdat ze mooi zijn en lekker zitten. Alleen het kenmerk van zulk soort cappen is dat ze populair zijn (omdat ze mooi zijn en lekker zitten) Dus denk ik; dan zeg ik dat erbij, dan weten ze precies welk soort cappen ik bedoel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:53

maar hebben je spullen te maken met hoe je rijdt?
en waarom zou je perse alleen mooie spullen moeten hebben vanaf het M?het klopt dat je het niet vaak ziet,maar het hangt niet samen met hoe je rijdt,sorry ik vind dat echt het grootste vooroordeel.
het gaat erom hoe je rijdt en wat voor spullen iemand dan heeft zou niet mogen uitmaken(maar voor sommigen wel dus)
als iemand B rijdt met de mooiste spullen maar niet verder komt dan hindernis 4.........nou en?of als iemand M rijdt met ouder minder mooie spullen...........nou en?

overigens had dat niet met jouw eerste vraag te maken TS,maar met de opmerking van iemand hierboven.

ik ken iemand die M springt en dat doet met haar HH cap,simpele rubber laarzen en een oud maar nog goed springzadel en het simpelste dekje ooit.

ik wil alleen maar zeggen dat het jammer is dat mensen je gelijk beoordelen op je spullen,of vinden dat je vanaf het M oid mooiere spullen zou moeten hebben of dat het raar is dat als je B rijdt in een super dure outfit.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:09

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:17

bij ons zijn vaak springwedstrijden,en idd die cap zie je veel,ook de GPA titium,even een wat sjieker model.
(maar misschien geloof je het niet,maar ook de HH pro plus leather zie je nog vaak en die nieuwe cap,de Kavalkade aerocool)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:32

ja dat is ook zo snoevie. je moet iemand niet beoordelen op zijn spullen. maar dan doen we ook niet. maar naarmate je verder komt, heb je gewoon mooiere spullen. ik weet ook niet echt waar het op slaat, maar het is gewoon zo. eigenlijk wel raar, maar goed. ik weet ook geen goede reden waarom dat is. het is gewoon zo.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:34

ik denk dat het dan lijkt dat je beter ofzo kan rijden ofzo. niet dat ik dat wil ofzo hoor. wat kan mij het nou schelen wat andere mensen van mij vinden, hoe ik rij. maar het ziet er wat netter uit. net zoals een pony kopen. ookal wil je b starten, je koopt toch al gauw een zz-pony. dat hebben wij dus gedaan. (die van mij was m2) want dat zei tommy visser tegen ons (me moeders neef, ik ken hem niet ofzo hoor!:P) het ziet er dan gewoon wat beter uit ofzo

noortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:28

GPA highlite
maarja de prijss ik heb gezeurd bij mijn moeder maar ik krijg hem niet Tong uitsteken
haha vind het eigenlijk niet zo raar

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:45

dat een pony ZZ is geeft geen garantie dat het er dan ook mooier uitziet aangezien de ruiter het er ook uit moet rijden.

sorry ik denk dat ik er gewoon totaal anders over denk.
ik vind dat als iemand pas mooie spullen nodig vind in het M,dat dat raar overkomt en je iemand dus wel beoordeeld op zijn of haar spullen.
ik bedoelde het niet persoonlijk verder.

ik ga te veel offtopic,excuses
om nog even ontopic te zijn Haha! ik heb sinds kort een donkerbruine gpa,echt super sjiek en zit heel fijn.
eerst wilde ik er niet aan omdat ik niet wilde uitstralen dat het mij alleen om geld gaat.
maar kwaliteit en de fijne pasvorm en uiteraard het uiterlijk ook hebben me overgehaald