wie startte al vroeg bij paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lois28

Re: wie startte al vroeg bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:17

Helaas mijn hele ponytijd overgeslagen (ben volgens mij een laatbloeier, haha). Heb van m'n 12e tot m'n 14e op een manege gereden (wel altijd op paarden aangezien ik vrij lang was). Op m'n 22e weer begonnen (bij een manege) en sinds anderhalf jaar rijd ik pas wedstrijden (ben nu 28). Het scheelt dat je paardrijden tot op hoge leeftijd nog kunt beoefenen Knipoog

staljody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:26

Er zijn ook mensen die heel vaak tegen mij zeggen blijf toch lekker tot je 18de bij de pony's rijden , paarden kan altijd nog wel. En ook zeggen ze het omdat het bij de paarden niet meer gezellig is, en bij de pony's dan wel zeiden ze.
Maar ik rij zelf Z2 bij de pony's en of het daar zo gezellig is? Het gaat dan mensen tog puur om de strijd (ze willen winnen) en dat was in de B of L niet zo. Dus bij de pony's gaat het ook al niet meer om de gezelligheid in de hogere klasses. Ik ben zelf ook van plan om volgend jaar op een paard te gaan starten (Als we een leuk goed paard vinden)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:35

Ja, in het Noorden is het bij dressuur en springen precies andersom bij de pony's Tong uitsteken
Dressuur wordt in de M/Z steeds ongezelliger
en springen in de M/Z wordt alleen maar gezelliger. Als je ziet hoeveel lol wij in het Z hebben (soms iets te veel Lips are sealed gister ben ik tijdens het parcourslopen door 2 meiden aan mijn haar meegesleurd Clown )

Volgens mij is het bij de paarden helemaal niet ongezellig
Als je maar zelf een beetje conctact zoekt. En iedereen die van de pony's naar de paarden opvergaat wordt ook heus niet ongezelliger, en blijf je in dezelfde groep Ja

noortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:06

Mijn Oom was op zijn 12de bij de paarden maar hij was al erg groot voor zijn leeftijd Knipoog Tong uitsteken

Fietjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:49

Ik ben een paar dagen geleden 15 geworden, maar rij net iets langer dan een half jaar bij de paarden. Met 14 is niet overdreven vroeg, maar ik ben meestal wel de jongste op de wedstrijden.

kusdandykus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:15

Ik ben 13 jaar en ik ben 1.70 dus vrij lang en rij op een grote D pony deze pony rij ik zowieso tot na de zomer maar ik wil geen E pony. Dus ik denk dat ik dan toch maar bij de paarden start maar ik hoor van mijn trainers allemaal dat het bij de paarden stuk minder gezellig is en dat er meer afgunst is enzo maar ik start zowieso met een jaar bij de paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:26

Ik ben pas op mn 19de naar de paarden gegaan, daarvoor met pony tussen de paarden gestart. Op mn 16de nog Dpony gekregen toen andere pony geblesseerd raakte, wilde toen absoluut nog geen paard. Achteraf wel spijt van dat toch niet heb gedaan, was nu toch net wat te oud om nog serieus mee te kunnen doen bij de young riders (maar 1x gestart). Als eerder de overstap had gemaakt, was waarschijnlijk wel gelukt.