Lange haren op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: Lange haren op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:46

ILoveMyHorse schreef:
marrlinde schreef:
ik heb zo'n haarnetje met strik met zo'n soort klip.

en dan zitten er nog diamantjes op ofzo Tong uitsteken

Ja, die heb ik ook gekocht (ik ga in januari voor het eerst starten in B dressuur) maar volgens de andere Bokkers is zo'n ding helemaal uit Huilen van het lachen Wat vind jij ervan?

ik heb m toen een keer gekocht, heb er 1 wedstrijd mee gereden en heb daarna geen geschikt paard meer gehad voor wedstrijden dus heb em ruim een half jaar al niet meer gebruikt.

en dan nog, het maakt mij niet uit of het in of uit is, als ik mn wedstrijden maar kan rijden, die jury let daar echt niet op Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:50

Ik douche ook altijd van te voren en was mijn haren, dan maak ik mijn haren handdoekdroog en dan doe ik een hele lage staart in(AL mijn haar naar achter). Dan draai ik mijn haar rond en dan draai ik het om mijn elastiek die ik al in heb. Dan doe ik daar weer een elastiek omheen en doe ik de donut en het kralennetje eromheen. Haha! Dan haarlak op mijn hoofd zodat die haren achterover blijven, en 'szomers doe ik altijd nog een pet op, 'swinters niet Lachen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:52

ja, ik heb ook altijd een liter haarlak nodig... Tong uitsteken

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:08

een hele strakke staart net onder mijn cap. Rond draaien en een elastiekje er om heen, dan een soort netje zodat er geen plukjes uitsteken, weer een elastiekje. dan doe ik het kralennetje er om heen, en nog een paar elastiekjes! En ook nog een heleboel clipjes!

xXmaaikieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:22

toch gewoon met een donut..maar heb niet zulk dik haar! als je dik haar hebt idd met zoveel mogelijk elastiekjes en een haarnetje niet vergeten voor de uitstekende puntjes..

moi_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:03

ik doe altijd een knotje met 2 elastiekjes, en dan zo'n strik met een haarnetje eraan vast, PERFECT. en dan voor de losse plukjes een paar schuifjes. binnen 5 minuten klaar (heb net zulk langhaar als jij ;))

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:14

ik het ook best lang en dik haar, eerst doe ik een elastiekje in in een staart, en dan doe ik er een klip over heen waar dan zo'n strik aanzit en een netje onder hangt waarna je je haar in dat netje propt. staat best wel netjes!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:19

Mijn cap zit altijd heel laag van achteren dus ik moet echt een hele lage knot maken. Ik draai een donut van mijn eigen haar, stiekje eromheen en dan haarspeld met netje eromheen.

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:26

Il heb haar tot halverwegen mijn kont en doe altijd gewoon eerste een super lage staart met vlecht erin. Dan 'oprollen' en die schuif van het netje net erboven klippen, het haar in het netje en klaar. trouwens, mijn moeder doet het hoor, niet ikzelf ;)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:20

Ik zweer bij donuts en kralennetjes!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:44

mijn moeder heeft gister zo'n donut gekocht,maar ik heb zulk dun haar tegenwoordig dat het niet helemaal mooi de donut bedekt...........iemand nog tips?of valt het niet op als er zo'n kralennetje overheen zit?

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:50

Ik maak eerst een staart, in mijn staart maak ik een vlecht en aan de onderkant gewoon een elastiekje. Dan oprollen en in je netje proppen :D

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:18

Handdoekdroge haren strak naar achter in een lage staart, dan óf een vlecht maken en weer een stiekje erin, óf gewoon strak indraaien en een stiekje erom. Toen ik nog heel lang haar had gebruikte ik geen donut, nu het wat korter is wel omdat het anders net niks is. Doe altijd een haarnetje eroverheen om uitstekende plukjes te beperken en dan zo'n kralennetje. O ja, heel veel haarlak over de 'bovenkant' is trouwens ook wel handig, anders heb je al die plukjes in je gezicht :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 10:01

Snoevie schreef:
mijn moeder heeft gister zo'n donut gekocht,maar ik heb zulk dun haar tegenwoordig dat het niet helemaal mooi de donut bedekt...........iemand nog tips?of valt het niet op als er zo'n kralennetje overheen zit?

Eigenlijk maakt dat niet veel uit. Mis even terug bladeren in het topic, daar zei iemand iets over een panty.

Fe_m_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:33

ik maak een vlecht en daarvan maak ik een knot, dat blijft heel goed zitten en de losse plukjes zet ik vast met schuifspeltjes!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:38

Ik heb afgelopen jaar twee onderlinge dingetjes gereden..
Daarbij een knot gemaakt en dan in zo'n kanten 'zakje' gepropt (met clip) en vervolgens alle losse plukken met clipjes vastzetten..
Hoefde niet lekker te zitten o.i.d., als t maar uit mn gezicht was :+

Overigens ong. even lang haar als jij ;)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:10

Ik rij gewoon met een strik en een netje :) Die kralennetjes heb ik te weinig haar voor :P

Caprilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:15

Ik heb ook dik haar, ik maak een lage staart, leg er een vlecht in.
Dan rol ik de vlecht om de staart elastiekje erom, en dan een dik elastiek om de knot mooi rond te vormen.
Zo'n zilverachtig kralennetje, dik wit elastiek om het netje vast te houden + nog een extra witte elastiek voor de afwerking:D

Geen donut of muffin nodig :+ Wel veeel elastiekjes en wat haarlak en idd wat je zegt schuifjes maar die heb ik alleen bij mn oor ergens nodig:)

mariekjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:51

ik maak altijd eerst een staart dan doe ik er een vlecht in.
vervolgens draai je die vlecht zo in zodag het een knot is.
dan een haarband eroverheen zodat het blijft zitten dan
nog 2 schuifspeltjes.
en dan snel het netje eroverheen en dan past het bij mij
makkelijk ;)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:56

heb lang haar maar geen dik haar meer. vroeger wel. haar is nu tot halverwege rug.
ik maak gewoon staart/knot. dan kralennetje eromheen en dat met nog een stiek vastmaken en dan blijft het redelijk zittne

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:48

ik heb zelf ook echt heel erg dik haar.
maar ik 'vouw' het altijd dubbel, en dan netje er over ;)