Ik rij een half uurtje los met mijn paard en rij nu klasse L1.
Maar bij ieder paard is het natuurlijk verschillend.
Aranel
Geplaatst: 26-02-09 21:11
Ik denk trouwens dat ik zaterdag maar een half uur los ga rijden ipv een kwartier, pony is zo voorwaarts de laatste tijd
Imaginaerum
Geplaatst: 27-02-09 22:37
Ik rijd 30 tot 40 minuten los. Ze is wat ouder, wat stijver, maar daarintegen tegelijk ook net iets te pittig, dus ik heb wel even de tijd nodig. De eerste paar keer zat ik er een uur van te voren op, maar nu merk ik dat ze wat meer aan vreemde omgevingen is gewend, en ze optimaler loopt na 30/40 minuten ipv een uur. Wij rijden nu B, met de punten voor de L.
Met de pony kon ik het beste alleen losstappen, klein beetje losdraven en dan gewoon de ring in, hij werd altijd zo druk op concours naarmate het langer duurde en hij moest wachten.
Met het paard reedt ik altijd wel minimaal een half uur los.
Eigenlijk nooit langer dan 30 min. Bij het ene paard ga ik iets eerder stappen en doe rustig aan. Bij een ander benut ik elke minuut.
MyPaardjes
Geplaatst: 28-02-09 20:17
ik heb 1 D pony in de M1 die ik ong drie kwartier inrij. Mijn andere een E rij ik ong een halfuurtje in, L2. je moet eigenlijk thuis even een proefje doen en de tijd bij houden hoelang je inrijd maar vaak is het bij mij ook wel een betje zo hoe hun dag vandaag is veel succes
x_tico
Geplaatst: 28-02-09 22:36
Met mijn vorige pony reed ik altijd 30 minuten los en met mijn huidige pony ligt het eraan of ik 1 proef rijd, dan 3 kwartier los en met 2 proeven een half uurtje . Ohja in de L1.
ik heb meestal wel een uur nodig om los te rijden, maar dan stap ik wel redelijk veel tussendoor, maar dan is mike het fijnst. hij is op wedstrijden nogal druk dus dan kan hij ff zijn energie kwijt (L1)
Met die in het L rij ik best lang los, die heeft even de tijd nodig om fijn aan de hulpen te komen en lekker los te komen voor het springen. De jonkies rij ik maar vrij kort in, wil genoeg energie/kracht overhouden voor in het parcours, dus zorgen dat ze warm zijn, wat hindernisjes springen en dan weer stappen en zo snel mogelijk het parcour in.
Bellex
Geplaatst: 08-03-09 13:07
Ik rij max 20 minuten los voor dressuur Met springen 15 tot 20 minuten waarin ik maar 2 hindernissen spring