mijn moeder is het zat om mee te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Angel

Re: mijn moeder is het zat om mee te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 21:05

Yinari schreef:
Nou ja, ze zijn gelukkig zuinig op je, dat is ook wat waard toch?

Ik denk dat je, zoals eerder hierboven gezegd, een beetje moet onderhandelen. Uiteindelijk zou het al schelen als de helft van de tijd kan fietsen toch? Die van dat mobieltje en dan twee keer bellen is oké denk ik (nu je ouders nog Knipoog ). Kan je opa je niet ophalen vanaf dat afgelegen stuk? Zet je je fiets aan een paal vast....

me opa is niet zoon ster meer in auto rijden dus dat hebben me ouders ook liever niet. alleen als hij echt moet rijden. hij is nogal om zich heen aan het kijken.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:05

kan me indenken dat je moeder dat niet meer wil! had ik bij mijn moeder echt neit mee aan hoeven komen... Nagelbijten / Gniffelen

ben het verder met sylvia eens. Ik woonde eerder ook buitenaf en moest ook ver fietsen naar school... als ik dan thuis was moest ik zeker een half uur fietsen naar de stal waar ik reed.. en ging goed, is maar net hoe graag je het wilt.. en idd een mobieltje mee kun je altijd bellen als er iets aan de hand is...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:07

Hè bah, kunnen we je opa ook al niet inzetten Clown. Het wordt inderdaad wel lastig. Geen vader die meekan (of lees ik nu ergens overheen)?

Of samen fietsen met iemand? Neem je in het weekend een vriendin mee en gaan jullie samen op de fiets...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:08

Naar school heb ik op mijn 12e al 14 km op een dag gefietst wat ik 4 jaar heb moeten doen.
Nu werk ik, dat mag ik ook niet fietsen s'morgens.
Het ligt werkelijk in de middle of nowhere-bijna-einde-van-de-wereld.
Wat ik doe: Ik word s'morgens gebracht en s'middags fiets ik terug (15 a 16 km).

Misschien een deal: bijv. heen fietsen en dan vragen of je moeder je op wil halen of juist andersom.
Verder klinkt het zo te horen niet echt als een doordachte beslissing om de pony aan te schaffen van je opa..

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:09

moonfish13 schreef:
Misschien een deal: bijv. heen fietsen en dan vragen of je moeder je op wil halen of juist andersom.
..

Da's ook een goeie Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:10

Vervelend voor je moeder, maar ik vind dat ze jouw plezier niet mag bederven, lekkere warme sokken aan, extra jas, potje koffie mee en misschien een spannend boek. Tja als je je dochter een pony geeft en die staat gratis bij opa's, dan moet je ook weten dat je chauffeur bent. Nog 2 jaar moet ze doorbijten en dan kan jij met de brommer...

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:12

Ik ben 15 en fiets Soms van Den haag naar zoetermeer om ponys te berijden! Dat is wel zo'n 15 kilometer;) ben ik uurtje onderweg!! maar dat heb ik er wel voor over;)(En t zijn niet eens mijn Eigen Pony's)
En fiets ook altijd 5 km naar school Doe ik half uurtje over

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 21:15

Yinari schreef:
Hè bah, kunnen we je opa ook al niet inzetten Clown. Het wordt inderdaad wel lastig. Geen vader die meekan (of lees ik nu ergens overheen)?

Of samen fietsen met iemand? Neem je in het weekend een vriendin mee en gaan jullie samen op de fiets...

nee haha, nee me vader is dan werken en savonds is hij moe en heeft hij daar geen zin in. ik koop wel een puzzle boekje, dat houd haar de dagen die ze moet ook nog wel bezig hoop ik.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 21:17

moonfish13 schreef:
Naar school heb ik op mijn 12e al 14 km op een dag gefietst wat ik 4 jaar heb moeten doen.
Nu werk ik, dat mag ik ook niet fietsen s'morgens.
Het ligt werkelijk in de middle of nowhere-bijna-einde-van-de-wereld.
Wat ik doe: Ik word s'morgens gebracht en s'middags fiets ik terug (15 a 16 km).

Verder klinkt het zo te horen niet echt als een doordachte beslissing om de pony aan te schaffen van je opa..

idd,
nee me opa bedoeld het goed en ik vind het ook super dat ik een pony heb. ik ben er heel blij mee maar ik wist het ook niet vantevoren dus ik kan er ook niks aan doen.
bedankt:)

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 21:18

russel schreef:
Vervelend voor je moeder, maar ik vind dat ze jouw plezier niet mag bederven, lekkere warme sokken aan, extra jas, potje koffie mee en misschien een spannend boek. Tja als je je dochter een pony geeft en die staat gratis bij opa's, dan moet je ook weten dat je chauffeur bent. Nog 2 jaar moet ze doorbijten en dan kan jij met de brommer...

jaa, ik zeg al als ik een brommer had hoefde jij nooit meer te gaan.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:20

Geeft je haar een kalender waarop ze de dagen af kan strepen tot je 16 bent haha.

En een spaarpot zodat ze kan sparen voor je brommer en bromfietscertificaat Vork

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 21:25

Yinari schreef:
Geeft je haar een kalender waarop ze de dagen af kan strepen tot je 16 bent haha.

En een spaarpot zodat ze kan sparen voor je brommer en bromfietscertificaat Vork

haha, ik moet alles zetf betalen ( de brommer en alles wat erbij moet)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:27

Kan je moeder ook niet eens op je pony rijden?
Dan gaat ze het misschien wat leuker vinden, mits het past natuurlijk Haha!

elzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:28

ik vind eerlijk gezegt dat je je een beetje aanstelt...

ik moet zelf 1 uur naar school fietsen (dus 2 uur op een dag) en dan nog twee keer per week een halfuur naar de manege..
en dat door weer en wind (dus ook als het hagelt sneuuwt en windkracht 7 is Clown )

een kwartier met de auto zal echt niet langer dan een halfuur fietsen zijn

ik zou al blij zijn ALS ik een pony had Clown

(ow en niet gemeen bedoelt hoor)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:29

komop niet zo aanstellen hoor. ik moet elke dag 40 min. heen en terug fietsen naar school (en dan fiets ik nog door) je went er snel aan en voor je pony heb je dat tog wel over?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:31

elzjuh/beestenfreak
Ze mág niet fietsen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:34

Ja, wel lezen hoor Pling Lachen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:35

Ja.. maar wat wil haar moeder dan nu?
Ze mag niet fietsen, en niet met de trein.. en haar moeder heeft er geen zin meer in..

Dan denk ik, dat het gewoon het makkelijkst is, dat haar moeder haar bij dr pony afzet, naar huis heen gaat en 1,5 uur later weer terug komt om haar op te halen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:37

Wat stelt je moeder zelf voor? Ik neem aan dat ze wel beseft dat zo'n pony tijd kost?
Er blijven namelijk maar weinig opties over als je niet mag fietsen en zij er geen zin meer in heeft om je te brengen en daar te blijven. Ik denk dat omkopen geen zin heeft (zeker niet op de langere termijn). Probeer eens een gesprek met je ouders en je opa aan te gaan om samen tot een oplossing te komen...

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:37

Dit is niet aanstellen, het meisje mag het niet Lachen het is toch niet omdat jullie moeten fietsen van jullie ouders dat zij zich aanstelt omdat ze niet fietst ?? Ik mocht op mijn 14e ook niet fietsen naar mijn pony's, dat was een drukke weg over, voorbij de ingang van een snelweg en nog eens door het bos Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:38

En als je vader je brengt en je moeder je ophaalt? Dan delen ze de 'ellende' een beetje Knipoog. Of zijn de benzinekosten daar echt te hoog voor?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:43

Mijn moeder was het ook wel eens beu om altijd maar mee te moeten.
Ze vond dat ik maar moest fietsen... Maar als ik dan zei dat ik dat geen probleem vond zolang ik maar mocht gaan paardrijden, dan bracht ze me uiteindelijk toch wel omdat ze het maar niks vond dat ik alleen zou fietsen... Nagelbijten / Gniffelen
Het was het een of het ander...
Dan koos ze er toch voor om te koukleumen Clown

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:44

Vind het een beetje een raar verhaal. Heb niet alles grondig gelezen maar wat ik kan opmaken is dat je op dit moment geen vervoer hebt voor naar je pony te gaan, want je mag niet met de trein, bus fiets of weet ik veel wat, en met de auto nu dus ook niet meer. Hoe kom je nu bij je pony? TIP: vraag dit aan je moeder. Niet aan ons.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:50

sammyvriend schreef:
Vind het een beetje een raar verhaal. Heb niet alles grondig gelezen maar wat ik kan opmaken is dat je op dit moment geen vervoer hebt voor naar je pony te gaan, want je mag niet met de trein, bus fiets of weet ik veel wat, en met de auto nu dus ook niet meer. Hoe kom je nu bij je pony? TIP: vraag dit aan je moeder. Niet aan ons.

ik zou het toch maar lezen, het hele verhaal.

want ik zie dat je dat niet gedaan hebt. dan zie je ook waar het over gaat

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:57

Ik heb nu alle berichten van de TS gelezen en kan er toch niks anders uit halen, behalve dat ze aan het PROBEREN is haar ouders over te halen dat ze alleen mag fietsen.