Tegen betaling andermans paarden binnen/buiten zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: Tegen betaling andermans paarden binnen/buiten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:41

Ik vind 50 euro per maand best een redelijk bedrag hoor voor binnen en buiten zetten hoe vaak in de week doe je het dan?
Ik zou het er in ieder geval echt wel voor over hebben als ik zeker wist dat mijn paard dan lekker buiten zou komen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:55

Ik sta heel goedkoop met mijn paarden maar dan heb ik alleen gebruik van alle faciliteiten en hooi en stro. Ik kan er dan diensten bij nemen. Zo betaal je voor binnen OF buiten zetten per maand 25 euro. Voor binnen EN buiten zetten 50 euro per maand.
Ik heb dat er niet voor over. Ik weet niet hoe ze het doen. Maar mijn paarden worden er helemaal hyper en vervelend van als hun het doen. Ik kom dan ook 2x per dag naar stal en doe het zelf. Dan weet ik hoe het gebeurt.
Ik zou daarom niet graag op een stal staan waar het bij de prijs inbegrepen zit en je het ook niet zelf kan doen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:08

Veel weidegang vind ik wel belangrijk. De hele dag in een box staan doet geen enkel paard goed. Dus òf ik zou extra betalen voor binnen- en buitenzetten òf ik zou een pensionstal zoeken waar dat goed geregeld is. Als dat niet goed geregeld is zoek ik een andere stal. Alles in het belang van het paard. Op een vorige stal hadden we toerbeuren met binnenzetten, ik was er niet kapot van want we betaalden een behoorlijk pensiongeld. Maar de eigenaresse kon het alleen niet aan. Daarbij komt dat als paarden niet tussentijds ruwvoer in de wei krijgen ze om 16.00 uur honger hebben en gaan staan drammen voor het hek/draad. Als je zoals Caira 5x per dag ruwoer geeft is het binnenzetten een fluitje van een cent en heb je het er als paardvriendelijke eigenaar graag voor over om ook andere paarden binnen te zetten.