Zelf afgroeten zonder verliespunten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: Zelf afgroeten zonder verliespunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:48

Fitzroy schreef:
Waarom? Ik vind dat niet meer dan logisch. Beter niet in de uitslagen dan met een lage 50 %, dat doet je naam geen goed.

Nou als je eerst je hele proef afmaakt en dan vlak voor het einde afgroet? Dat vind ik een beetje een rare actie en daar zou ik het lef niet voor hebben.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:51

sjaantje schreef:
Fitzroy schreef:
Waarom? Ik vind dat niet meer dan logisch. Beter niet in de uitslagen dan met een lage 50 %, dat doet je naam geen goed.

Nou als je eerst je hele proef afmaakt en dan vlak voor het einde afgroet? Dat vind ik een beetje een rare actie en daar zou ik het lef niet voor hebben.

Da's toch juist slim!
Als je afgroet omdat het niet lekker gaat kan je dat beter vlak voor het einde doen, dan heb je tenminste wel gewoon punten/commentaar gekregen (behalve voor die laatste punten).

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:30

Afgroeten zou ik nooit snel doen
dan rijd ik liever de proef uit, met lossere teugel maar wel proberen dat ik het uit zou kunnen rijden,
alleen als mijn pony ergens last van heeft wat ik zelf dan merk zou ik afgroeten,
Maar de dressuur vind ik niet zo veel aan
doe mij het springen maar
rondje door de bak heen en weer klaar,
er wordt dan tenminste niet zo kritisch op alles gelet (ja of je je paar dniet mishandeld, maar dat lijkt me logisch.Tong uitsteken)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:29

Nog nooit meegemaakt. Maar als het ooit een keer voorkomt dat ik vind dat ik mn proef verknal, dan zou ik echt boos worden en zou ik zelf afgroeten. Maarja.. Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:13

_10_ schreef:
sjaantje schreef:

Da's toch juist slim!
Als je afgroet omdat het niet lekker gaat kan je dat beter vlak voor het einde doen, dan heb je tenminste wel gewoon punten/commentaar gekregen (behalve voor die laatste punten).

Zo kun je het noemen, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal onbeschoft. Zit iemand je keurig te punten en heeft aandacht voor je proef, doe je zoiets. Ik snap best dat zo'n persoon zijn/haar naam niet op de uitslagenlijst wil zien, maar de mensen die wel op dat concours waren hebben dat heus wel door dus dan komt het nogal vreemd over.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:55

Nou ik (als jury) vind het slim, ik deel liever ook geen hele slechte punten (verlies?) uit en vind het alleen maar getuigen van lef en zelfkennis als iemand voortijdig afgroet Lachen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:01

Als het echt niet gaat, dan zou ik gewoon afgroeten, of als ze niet goed lopen ofzoiets..
Zelf nog nooit gedaan, wel eens is doordat mijn pony beetje hard ging en een in uitje over de hekjes sprong (eruit, direct weer terug erin) 2 verliespunten en diskwalificatie gekregen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:37

sjaantje schreef:
Zo kun je het noemen, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal onbeschoft. Zit iemand je keurig te punten en heeft aandacht voor je proef, doe je zoiets. Ik snap best dat zo'n persoon zijn/haar naam niet op de uitslagenlijst wil zien, maar de mensen die wel op dat concours waren hebben dat heus wel door dus dan komt het nogal vreemd over.

Vind ik niet.
Als het in het begin van de proef niet gaat, dan zou het nog beter kunnen gaan aan het end.
Daarbij sta je in het schema en dus is die tijd voor je vrij gehouden.. eerder stoppen = dus inlopen voor de anderen. én je heb ook betaald voor de wedstrijd, dus dan mag je best er nog wat uit halen.
Ik denk ook idd dat jury's het fijn vinden als de combinatie af groet als de punten heel slecht zijn.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:31

Ik denk dat het getuigt van zelfkennis als je afgroet. Als het echt niet gaat stop ik er ook mee. Dan stap ik liever af dan dat ik steeds meer strijd moet leveren met mijn paard. Heb ik laatst gehad. Ging vanaf het begin al niet goed. Bij de overgang van galop naar stap wilde ze niet terugkomen. Dus toen besloten om te stoppen. Heb later mijn briefje opgehaald. Had tot dan toe maar 2 voldoendes. En mijn instructeur vond het toen ook de juiste beslissing.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:02

ik heb 1 keer afgegroet, afgelopen zomer.
We waren in de training net bezig met alles scherper en strakker te maken. eerste proef merkte ik al dat hij vreselijk heet werd en dat ik controle kwijt raakte maar met een beetje kunst en vlieg werk ben ik door de proef gekomen (had nog wel winst)

2e proef begon redelijk, in de draf appuyementen raakte ik 'm helemaal kwijt en na de eerste galop was het echt mis, wissels blijven springen en niet meer vooruit willen. Hij was de weg kwijt en ik wist even niet hoe ik het beter op kon lossen door even halt te houden. bij het weer voorwaarts gaan wilde ie alleen nog achteruit. Heb 'm richting jury gedraaid en afgegroet.
fijn nog wat rondjes over het losrijd terrein gereden om even de rust erin te krijgen.

met een jong paard ga je voor de eravring maar dat ging nu niet op. Gewoon een enorme miscommunicatie, liever afgroeten dan 2x verlies, thuis wonden likken en daarna weer knallen Knipoog

Miesjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:06

ik wist eerlijk gezegd ook niet dat het kon.
mijn paard is op elke wedstrijd behoorlijk gespannen, maar hoe dan ook ik rij me proef uit! of ze moet het wel heel er bond maken( is gelukkig nog niet voor gekomen). maar een echte ontspannen proef zal ik nooit rijden.
weet anders precies hoe het de volgende keer zal gaan, als ik zal stoppen dan heb ik helemaal niks te vertellen.

maar is dit dan ook mijn paard dwingen voor mijn eigen plezier??
naar mijn idee niet! ze heeft plezier in het werken en ze wil het ook graag. maar ze wil veel liever alles in de gaten houden dan ontspannen in een proef.

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:01

Ik heb eind november voor de 1e keer vroeg tijdig afgegroet!
Ik ben binnen gekomen heb 2 kanten gewijkt en een slangenvolte gemaakt, en toen ik bij de A halt moets houden voor achterwaarts ben ik afgewend en heb ik afgegroet!

Hij liep zo onwijs teugelkreupel! hij pakt namelijk enke pas zijn bit een fractie van een seconde vast, dat zie je dus aan zijn hoofd! en dan is die zo gespannen!

Ik dacht, hier schiet ik niks mee op, AFGROETEN!

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:07

Weet iemand ook of je de 2e proef gewoon weer mag starten en meedoet in het klassement als je tijdens de 1e proef vrijwillig hebt afgegroet??

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:19

ik daar eigenlijk niet aan,, weetje als ik een verliespunt heb dan ging het gewoon slecht,, dan zal ik het vast verdient hebben,, ik denk nooit aan om te stoppen tijdens m'n proef, ik denk dan nergens aan

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:25

Dat vind ik wel een interessante vraag van Lieke_Ulfer ... als je in je 1e proef vrijwillig afgroet, of je dan nog wel je 2e proef mag starten? :)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:23

Ja hoor, ik heb het afgelopen jaar een paar keer in de eerste proef afgegroet en de 2de proef gewoon weer voor punten gestart (en ook winst gereden).

De merrie die ik reed kon nogal eens de kolder in de kop krijgen en dan kon ik er echt geen land meer mee bezeilen, voornamelijk door bosjes, bak of polderkabouters. De tweede proef in een andere ring (en zelfs 1x in dezelfde ring) was het knopje om en kon ik er gewoon aan rijden.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:38

ik had een keer wedstrijd, en mijn ring lag naast een welsh-keuring ring.
Daar hadden ze net prijsuitreiking, dus alle mensen juichen en klappen en met die bakjes rammelen ...
gevolg.. kreeg mijn pony niet meer fatsoenlijk de ring door. de hele lange zijde wilde hij niet meer langs of er naar toe.
Toen afgegroet, en de jury kwam toen naar mij toe en zei dat hij me anders moest uitbellen.

En nog een keer van de zomer wilde ik afgroeten.
Pony had ergens last van. Ik denk van de regen want kon verder niks vinden. Maar tijdens de proef begon mijn pony helemaal te trillen en trappen en bokken. Had die nog nooit gedaan, dus wilde afgroeten maar de jury vertelde me dat ik dan verliespunten zou krijgen (is dus helemaal niet waar) dus moest ik volgens hem maar gewoon doorrijden hij zou me geen verlies geven :+

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:07

Zaterdag moest ik bij de m1 schrijven. Het ging daar zoo slecht. Van de ongeveer 28 hadden 8 een wp, verder waren er heel veel met 160 en er waren mensen die echt een verliespunt hadden verdiend. Maar die heeft ze niet gegeven. Er zijn 3 mensen geweest die afgegroet hebben. Als ik hen was zou ik proberen door te rijden (als dat mag want er waren ook een paar bij die wel 4 volte's reden, waarna je officieel uitgesloten bent??) en dan net voor het einde afgroetten. Dan heb je nog iets geleerd lijkt me.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:07

Ik heb het één keer gedaan. Was een wedstrijd waar het weiland waar de ringen in lagen was afgezet met rood/wit lint. Het waaide enorm en het lint zat niet goed vast, dus klapperde heel erg. M'n paard ging er echt volledig van over de zeik, was niks meer mee te beginnen.
Vond het onnodig om koste wat het kost door te rijden, dus heb toen na 3 oefeningen oid afgegroet.

Paard gerustgesteld, en de 2e proef gewoon (met winst) uit kunnen rijden :)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:13

Ziolette schreef:
Ja hoor, ik heb het afgelopen jaar een paar keer in de eerste proef afgegroet en de 2de proef gewoon weer voor punten gestart (en ook winst gereden).

Mag je dan de tweede proef wel gewoon weer starten? Ik had het idee, dat als je de eerste afgroet, dat je de tweede proef dan ook niet mag starten. Zo ben ik het op wedstrijd ook altijd tegengekomen eigenlijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:29

Wist dat het kon.
Had het tot de laatste wedstrijd die ik reed nog nooit gedaan,
vond het tegen mijn principes.
Ook al reed ik een bagger proef.

Bij laatste wedstrijd op 3/4 van de proef afgegroet,
jury snapte er niets van.
Vond het ook niet echt slecht gaan.
(lezer heeft het uitgelegd aan jury)

Pony deed ook wel haar best, alleen ik had geen idee, wat ik aan het doen was :(
en heb toen afgegroet. (prive omstandigheden, ga het niet uitleggen)
Maar ik was toen erg blij dat afgroeten bestond.

Vervolgens mijn verstand weer bij elkaar geraapt en 2e proef gestart.
winst, lieve super pony!!!! (die winst heb ik aan de pony te danken! niet aan mij)
Of ze dat uiteindelijk meetellen bij de KNHS intresseert me eigenlijk niet,
ik was en ben blij met mijn bolleke!

(Als je je afvraagt waarom ik dan gestart was, tja, vraag ik me nu ook af,
toen dacht ik: leuk! ik vind wedstrijdjes altijd wel leuk,
dus lekker even weg! uitwaaien, even andere gedachten etc. etc. )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:42

Sjel schreef:
Ziolette schreef:

Mag je dan de tweede proef wel gewoon weer starten? Ik had het idee, dat als je de eerste afgroet, dat je de tweede proef dan ook niet mag starten. Zo ben ik het op wedstrijd ook altijd tegengekomen eigenlijk.

Ja, dat mag.

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:07

ja waarom zou dat niet mogen? het is toch je eigen keus lijkt me?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:37

Ik heb er laatst aan getwijfeld. Mijn pony vond de bak doodeng, en was 1 bonk spanning.
Ik reed langs mijn voorlezer en zei dat ik ging afgroeten, die was helemaal verbaasd want die vond het er best goed uitzien.
Dus toch maar doorgereden en werd 1ste met 191!

Dus nu denk ik er maar niet meer aan, een verlies rijden moet je nml wel heel beroerd voor rijden!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:29

Ik heb het 1 keer gedaan. Bij mijn 1e M1 proef met Um. Hij was ontzettend bang in de bak en bouwde steeds meer spanning op. Hij bleef aardig lopen, maar ik vond het niet meer eerlijk tegenover hem.

Heb rustig in de buitenbak gestapt en heb de 2e proef wel gereden.

Ik vind het een goede regel, alleen ben ik bang dat men te makkelijk afgroet.