Handschoenen roeckl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vredalana

Re: Handschoenen roeckl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:22

Ik heb nu al meerdere jaren roeclke handschoen en gebruik ze minimaal 4 keer per week. Ik kan stellig beweren dat die van mij hoog uit een half jaar mee gaan. En dat vind ik niet lang gezien de prijsverhouding (36 euro per paar)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:23

toch vreemd met maar 4 keer per week. Ik reed er 4 paarden per dag mee en ze gingen anderhalf jaar mee!
Overigens kun je ze al voor 29,95 krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:02

__Nathalie__ schreef:
toch vreemd met maar 4 keer per week. Ik reed er 4 paarden per dag mee en ze gingen anderhalf jaar mee!
Overigens kun je ze al voor 29,95 krijgen

denk niet dat het heel vreemd is... De teugels die je gebruikt etc. zullen er ongetwijfeld invloed op hebben...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:08

Ik rijd met met onverslijtbare roeckls met zowel dressuurteugels als springteugels. Rubber heb ik nooit gedaan Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:56

Ik reed ook elke dag afwisselend met spring en dressuur teugels, maar inderdaad ook geen ruberen.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:02

Ik vind ze fijn. Andere handschoenen gaan me gauw irriteren, mede doordat ik de teugels minder fijn vast heb. Bij Roeckl geen last van. Knipoog

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:09

Ik gebruik alleen maar roeckl, dat zijn de enige die mij goed en fijn passen. Lange dunne vingers.
Vind ze heerlijk. Heb met de oudere versie 2x ongeveer een jar gedaan. Maar de nieuwe zijn best wel dun, het leren gedeelte dan. Deze heb ik een paar maanden en zitten al flink wat hapjes in. Met aansingelen vast blijven hangen, stukje eraf etc.
Vind dus dat ze niet super lang mee gaan, maar blijven heerlijke handschoentjes.

Ik gebruik die met 'elastiek' en onderop heel dun 'leer'. (op de oude versie stond hier meredith michiels beerbaum).

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:11

ik heb ze ook, ben er super tevreden over, had altijd die leatherfeel van imperial riding.
maar die waren mij toch te glad, snel stuk, etc

dus toen heb ik de roeckl geprobeerd, en vond ze super, meer grip, slijten wel, maar gaan niet stuk.
moet alleen weer even nieuw paar halen, mijne zijn nu echt af Bloos
maar ik doe er ook van alles mee, niet alleen rijden, maar veel werkzaamheden op stal, longeren etc... lekker warm Lachen

ik heb trouwens ook de ongevoerde.... gevoerde heb ik nog niet geprobeerd. maar idd geen last van koude handen met dit weer hoor

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:16

Ik denk dat het er ook heel erg mee te maken hebt, met hoeveel druk je op je teugels rijdt.. met veel druk slijten ze natuurlijk veel sneller.. en uiteraard is de teugelsoort ook nog van belang.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:28

Heerlijke handschoenen! Lachen Ik heb ze in het wit en zwart, de witte is dan in winteruitvoering, zegmaar Tong uitsteken

Ik doe er ook lang mee, de meeste handschoenen gaan bij mij al meteen slijten en gaan binnen de korste keren door.

Ik heb gewoon deze: http://www.paardendrogist.nl/data/produ ... ormaal.jpg

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:06

Ik lees hier even mee.
Ik ben ook op zoek naar nieuwe,
van een beter merk, misschien is Roeckl iets.

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:10

Ook ik rijd al jaren met roeckl light grip (ongevoerd). Helemaal goed, voor mij geen andere meer. Inderdaad, wat hier al vaker gezegd is, ze slijten wel, maar ze gaan niet stuk. Ik doe er ongeveer een jaar a 1,5 jaar mee. Ook mijn wedstrijdhandschoenen zijn van Roeckl.
Ik zou zeggen: kopen.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:00

heb laatst de roecl suprema winter gekocht. Heb er wel even over nagedacht want duur zijn ze wel (46 euro), maar warme handen is mij ook veel waard.
Ben benieuwd hoelang ze bij mij goed blijven en of ik na een lange buitenrit nog steeds warme handen heb.
Met het rijden in de bak heb ik tot nu toe steeds zweethanden gehad, dus tot zover werken ze wel tegen de kou.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 19:10

Ik heb ze nu trouwens 2 weken zo'n beetje in gebruik en ze bevallen me heel goed, rijden erg fijn en zien er (gelukkig maar Nagelbijten / Gniffelen) nog prima uit.

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:34

Super handschoenen! Ik heb ze voor de winter nu gevoerd, lekker warm!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelang ik ermee doe, nooit op gelet.

Clown

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:32

ik rij altijd met handschoenen van Roeckl, ze zitten gewoon echt goed en ze gaan héél lang mee.
SUPER kwaliteit Lachen

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:03

Ik heb ze ook gekocht, nog niet mee gereden, ben benieuwd.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:51

misschien rare vraag hoor, maar mensen met lange nagels, hebben jullie ook dat de topjes op den duur wel kapot gaan?

ik heb dat bij mijn handschoenen, nou gaan ze ook al even mee, maargoed Bloos

of heb ik dan gewoon een te kleine maat? Bloos

zal de volgende even een halve of hele maat groter kopen, kijken of dat beter wil.
verder ben ik erg tevreden erover! geen koude handen, ondanks dat ik niet de dikke heb, en lekker veel grip Lachen

WhatIf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:46

de roeckl maatvoering past mij niet, dat vind ik erg jammer want ze zijn wel erg mooi Ja

soesko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:00

Ik vind ze erg mooi en ze bevallen zeer goed!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:06

Hier nog een handschoen vreter... ik rijd iedere dag soms meerdere paarden .. half jaartje maximaal .. dan zijn ze niet stuk maar wel zo versleten bij de ringvinger dat ik nieuwe ga kopen Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:07

magic_lover schreef:
misschien rare vraag hoor, maar mensen met lange nagels, hebben jullie ook dat de topjes op den duur wel kapot gaan?

ik heb dat bij mijn handschoenen, nou gaan ze ook al even mee, maargoed Bloos

of heb ik dan gewoon een te kleine maat? Bloos

zal de volgende even een halve of hele maat groter kopen, kijken of dat beter wil.
verder ben ik erg tevreden erover! geen koude handen, ondanks dat ik niet de dikke heb, en lekker veel grip Lachen

Ik heb lange kunstnagels en heb ze ook een halve maat groter. dan gaat het goed

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:09

dankje, ga ik dat even proberen bij het volgende paar!

deze had ik ook gekocht toen ik nog nagelbeet, en waren niet te ruim dus eigenlijk wel logisch Bloos Haha!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:56

Ik was op zoek naar goede winterhandschoenen, wat ik hier lees over roeckl klinkt heel goed maar ze hebben tig soorten! Wat is nu het verstandigste, ik wil goede grip en aardig warm (gebruik ze ook alleen in de winter!). Op zich lijken me de clarino grip (maar is die wel warm??) of de suprema (maar die is aardig duurder, is die echt veel beter?) wel geschikt. VIndt het heel moeilijk om te kiezen, adviezen??

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:00

hmm ik denk dat ik als ik jou was dan voor de winteruitvoerig zou gaan, de dikkere.
maar hoe die heten weet ik zo niet.
dacht dat de prijs niet veel duurder was dan de gewone (a, wat is het tegenwoordig 33 euro?)