Trailers... Wat voor welke prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Trailers... Wat voor welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:04

Sibbe, is dat echt zo? Dat ze hier goedkoper zijn?
Iemand enig idee wat invoeren kost? Ben echt een autotoestandenleek Clown

Javelin, bedankt!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:18

toen in naar belgie ging verhuizen was mijn auto in nederland waard ong 11 duizend euro
met veel moeite ingevoerd als lichtvracht en met belgie kenteken maar ong 5 duizend euro waard
ligt er natuurlijk aan wat de gek er voor geeft in nederland had je net die kwestie met afschaffing grijs kenteken
dus auto lag in nederland ook niet meer in de markt
auto was verder ook goed dus invoeren die hap
de kosten waren ong tegen de 100 euro dus die kosten zijn niks vergeleken de kosten die een nederlander heeft
om een buitenlandse auto in te voeren
wij hebben minder bpm of net anders om!!

mijn trailer had ik in nederland gehaald een henra 2 paards nieuw toen 5000 duizend euro
en in alken zeiden ze dat er een dealer zit in belgie dus dat scheelde mij weer het hele kastje naar de muur Clown
daar heb ik alleen een atest voor moeten betalen 25 euro

geloof mij er is veel goedkoper in belgie dan in nederland alleen de boodschappen zijn in belgie duurder Nagelbijten / Gniffelen (flauw grapje)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:20

Niet aan beginnen. Ik hoor alleen maar ellende-verhalen over import van trailers.
Als je bij Weijer in Deurne een nieuwe trailer koopt, zal die ongetwijfelt een Belgisch kenteken leveren, maar waarschijnlijk is het handiger EN goedkoper om gewoon bij je lokale dealer een Weijer te bestellen.
Dat trailers in belgië goedkoper zijn kan zomaar kloppen. Mijn neef heeft in het verleden twee trailers in België gekocht en dat was toendertijd (10 jaar geleden) fors goedkoper, zelfs inkl NL papieren. Het lijkt dus de moeite om even goed rond te kijken, alvorens te kopen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:22

Als we een nieuwe kopen, zal dat zeker in België zijn. Maar nu ik die tweedehands in Deurne zag van 2000 euro, in perfecte staat en een Weijer, ja... Dan ging ik toch weer twijfelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:37

Tieneke schreef:
Als we een nieuwe kopen, zal dat zeker in België zijn. Maar nu ik die tweedehands in Deurne zag van 2000 euro, in perfecte staat en een Weijer, ja... Dan ging ik toch weer twijfelen.

Wat moet ie kosten MET Belgische platen erop? Als meneer Weijer voor een acceptabele meerprijs de trailer inkl Belgische registratie levert, niet moeilijk doen en gaan halen die trailer.......

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:44

Opgelet met trailers uit Nederland !!!!!!
Ik heb het enkele jaren geleden ook willen doen met een wat oudere tweedehandse, gelukkig vertelde iemend mij te vragen naar de gelijkvormigheidspapieren van de trailer en deze bleken enkel voor Nederland te gelden. Als we de trailer hadden gekocht en hem wilde inschrijven had hij een gelijkvormigheidskeuring moeten ondergaan en dat koste toen mogelijk enkele duizenden euro's en veeeeeel administratie en de kans dat hij geen papieren kreeg omdat hij niet voldeed aan de Belgische reglementeringen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 17:04

Even een update. We hebben er waarschijnlijk eentje gevonden:
-BCW, bj 1997
-1.5paards
-volledig vernieuwd door de fabrikant (o.a. nieuwe gietvloer, nieuwe banden, nieuwe koppeling, rubber tegen de zijwanden, zadelhouder in vastgezet...)
-zeeeeer mooi prijsje (1380 euro is de vraagprijs)
-we kunnen en mogen het goed trekken Lachen
-niet volledig onbelangrijk: ding ziet er vanop foto erg mooi uit voor een "oudere" trailer.

Vrijdag gaan we kijken, als het ding dan al niet verkocht is. Dus wie weet heb ik eerder dan verwacht een fijne trailer Lachen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:51

Noppert schreef:
Prima, als je even aangeeft welke van mijn posten dan zogenaamd onzin zijn, dan zal ik het je even haarfijn uit de doeken doen (en daar heb ik geen hulp van anderen voor nodig!)
alle posten! Knipoog