paard moet plassen als hij me ziet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Re: paard moet plassen als hij me ziet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:53

Ik had dit topic voorbij zien komen en ben erop gaan letten en inderdaad: hij ging regelmatig plassen.
Niet dat ik uren voor de box sta, maar ik kom aan om te voeren en hoppa! meneer gaat plassen...
Erg apart!
Geen idee waarom ie het doet, maar de verklaring: warmte lozen voor nieuwe energie houdt ik maar aan.
Lijkt mij ook de meest logische, eerlijk gezegd...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:04

Mmm...wij hebben er ook eentje die standaard gaat pissen als ik binnenkom. Zal vast iets te maken hebben met voer, aangezien ze het ook doet als ik eens 's avonds kom voeren en ze op 't land staan. Mevrouw staat dan steevast met d'r staart omhoog, met lichte paniek in de oogjes want stel dat de anderen eerder bij het voer zijn dan zij is, stel dat 't niet op tijd ophoudt en afknijpen lukt niet...

Een andere mest per definitie niet tijdens het werk. Al ga je de hele dag op pad, d'r komt pas mest uit als we weer op het erf zijn, bij echt hoge nood haalt ze amper het hek, maar buiten mesten? No way!

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:09

paarden zijn natuurlijk ook kuddedieren en doen bepaalde dingen van nature uit bij voorkeur gelijktijdig en voornamenlijk op het moment van verandering ieder paard doet z'n eigen ding totdat de voerkar eraan komt allemaal gauw even voorbereiden , ennuh buitendat een grappige en uiterst beleefde tafelmanier!!!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:17

stal_kuiper schreef:
paarden zijn natuurlijk ook kuddedieren en doen bepaalde dingen van nature uit bij voorkeur gelijktijdig en voornamenlijk op het moment van verandering ieder paard doet z'n eigen ding totdat de voerkar eraan komt allemaal gauw even voorbereiden , ennuh buitendat een grappige en uiterst beleefde tafelmanier!!!

Plus dat zij de handen niet hoeven te wassen voor het aan tafel gaan! Handen, hoeven: goede inkopper stal_kuiper! Thanks ROFL

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:14

Is wel grappig, ben er op gaan letten en idd, mijn merrietje Beauty doet het ook iedere keer ze me ziet, of dat nu op de betonnen koer is, de stal of de wei...
Als ik eraan kom is het voor een aai, voer, een wandeling, een poetsbeurt of wat vrijheidsdressuur oefeningetjes.
Alleen maar leuke dingen denk ik! Lachen

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:30

Mijn paard doet dat ook vaak, eerst even plassen voor het rijden! Gisterochtend deed ze het nog, voordat we naar wedstrijd gingen en oh ja ze moet ook altijd heel vaak mesten als ze in de gaten heeft dat we met de trailer op pad gaan...haha, slimme beesten ze hebben echt wel in de gaten wat er gaat gebeuren:-p

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:39

mijn merrie altijd binnen, buiten als ik ga voeren of hooi geven die pist mijn ruin af en toe
ik dacht ook eigenlijk dat het een teken van dominantie was tegen mij want het is een echt merrie met karakter