Passen 2e hands zadel, waarom doet iedereen zo moeilijk??!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Passen 2e hands zadel, waarom doet iedereen zo moeilijk??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:11

Heb je ondertussen al een zadel?? ik heb een 2 kleurig zadel te koop voor een spotprijs, zadel is nauwelijks gebruikt. Laat maar weten, ik kom het brengen en dan kan je passen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:38

Annne schreef:
Aghhrrr Vork ik moet even mn ei kwijt.

Ik ben dus opzoek naar een 2e hands bruin dressuurzadel, maar nu loop ik telkens tegen het feit aan dat mensen hun zadel niet willen/durven mee te geven om te passen. Of dat ze daar vet moeilijk over doen.
Ik ben bereid om aan te batelen, eventueel rijbewijs ofzo als onderpand achter te laten.. wat wil je nog meer?
We zijn toch volwassen mensen?

je kan er toch niet vanuit gaan dat iemand een zadel koopt zonder eerst te passen?? Sjesus... echt irritant!

Ik heb eerst ook via Marktplaats willen kopen maar ik vroeg me af hoe dat met passen enzo zou gaan. Ik ga dus geen zadel kopen zonder het te passen en daar een expert naar te laten kijken (want dat ben ik zelf absoluut niet).
Maar gelukkig had ik de mogelijkheid om een 2ehands via een ruitersportzaak te kopen. Daar werd mij vanzelf al aangeboden om het 1 week op proef te hebben en dan terug te kunnen brengen als het niet zou passen.
Wellicht is dat ook een optie voor jou?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:39

Annne schreef:
Aghhrrr Vork ik moet even mn ei kwijt.

Ik ben dus opzoek naar een 2e hands bruin dressuurzadel, maar nu loop ik telkens tegen het feit aan dat mensen hun zadel niet willen/durven mee te geven om te passen. Of dat ze daar vet moeilijk over doen.
Ik ben bereid om aan te batelen, eventueel rijbewijs ofzo als onderpand achter te laten.. wat wil je nog meer?
We zijn toch volwassen mensen?

je kan er toch niet vanuit gaan dat iemand een zadel koopt zonder eerst te passen?? Sjesus... echt irritant!

Ik heb eerst ook via Marktplaats willen kopen maar ik vroeg me af hoe dat met passen enzo zou gaan. Ik ga dus geen zadel kopen zonder het te passen en daar een expert naar te laten kijken (want dat ben ik zelf absoluut niet).
Maar gelukkig had ik de mogelijkheid om een 2ehands via een ruitersportzaak te kopen. Daar werd mij vanzelf al aangeboden om het 1 week op proef te hebben en dan terug te kunnen brengen als het niet zou passen.
Wellicht is dat ook een optie voor jou?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:22

Toen ik mijn nagenoeg nieuwe Stubben te koop had, had ik hem ook niet mee gegeven ik kijk wel uit. Je weet niet wat er gebeuren kan in de tussentijd met een zadel. Ik zit met de gebakken peren als er een kras op zit of als het zadel valt oid. Heeft niets te maken met volwassen gedrag, heeft te maken met gezond verstand. Je kunt ook langs komen met het paard of de verkopende partij vragen of ze langs willen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:31

Vraag mij af, je brengt het zadel en je bent er bij en toch valt het en toch komt er een diepe kras op door degene die het op dat moment past. Wat doe je dan? Stel dat die mensen zeggen, je bekijkt het maar, doei...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:57

Dan ben ik er iig bij, een ongeluk zit in een klein hoekje. Mijn ervaring is wel als je er bij bent dat mensen nog voorzichtiger met je spullen om gaan en als dat niet het geval is kun je mensen erop wijzen dat ze spullen van een ander in handen hebben. Leven bestaat uit risico's nemen, alleen ik probeer de risico's zoveel mogelijk te beperken.

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:27

Toen ik opzoek was naar een zadel had ik afgesproken dat ik het zadel volledig betaal en wanneer het niet paste ik het bedrag volledig terug kreeg. Het zadel moest dan binnen 2 dagen terug zijn.
Bij het één zadel deden ze wel een beetje moeilijk met terugnemen, ze konden niet begrijpen dat het zadel niet paste! Uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen.
Maar het blijft voor beide kanten natuurlijk altijd een risico.