Groom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Groom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:54

Mijn moeder gaat altijd mee op wedstrijd als groom. Ze doet eigenlijk alles. Helpt met zadelen, houd mijn paard vast, haalt de bandages en deken af, leest voor etc. Erg handig. Knipoog

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:58

ik heb aantal jaren als groom gewerkt op een stal,vond ik heel leuk lekker mee gaan met het rijden ,bouwen en zenuwachtig zijn of ze goed reed .heerlijk was echt super tijd.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:14

Ik heb een groom. Zeker als ik wedstrijden verder weg heb is het heel handig om in ieder geval iemand extra mee te hebben.
Zou haar voor geen goud willen missen. Ze helpt auto/trailer inpakken met spullen ... in de tussentijd ben ik dan aan het vlechten, dan helpt ze poetsen en voeten wassen en klaar zetten voor transport. Meestal poetst ze dan ook nog even mijn laarzen Bloos .
Tijdens de wedstrijd houdt ze een oogje in het zeil bij de paarden en helpt met opzadelen. Als ik me dan ga omkleden wandelt ze met mijn paard en houdt eventueel het paard vast bij het opstijgen. Ze leest me voor als ik niet uit het hoofd hoef te rijden en zorgt dat ik niets vergeet (bijvoorbeeld beenbescherming) verder roept ze altijd ruim van te voren hoeveel combinaties er nog voor me zijn zodat ik met mijn inrijden daar rekening mee kan houden. Ze loopt geregeld even naar de trailer om te zien of de paarden nog iets nodig hebben of aan het slopen zijn (trailer of elkaar Knipoog )
Verder hoort ze mijn gemopper aan (vooral voordat ik gereden heb) en hebben we veel lol over van alles en nog wat.
OK dan!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:20

Ik heb mijn vriend die een beetje ''groomt'' haha.
Hij helpt me met de kleine dingetjes zoals, eventjes vast houden, deken aanpakken, en mijn jas bijhouden wanneer ik de ring in moet.
Verder is hij op stal ookaltijd zo lief om te helpen Lachen
En dan de eigenaar van het paard doet altijd de proeven voorlezen. En de rest doe ik zelf, vindt het gewoon super leuk om te doen Knipoog

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:03

Waarschijnlijk gaat mijn vriendin komend jaar weer starten in de wedstrijden springen, Dus dan ga ik met haar mee, als ik tijd heb.
Ik help haar dan haar paard te vlechten, De trailer maak ik in orde met haar ouders, & help met het inalden van de pony.
Ik help ook met het uitladen van de pony, & na de wedstrijd ga ik waatrschijnlijk haar pony dan even laten stappen, Als zij bijv. kijkt of ze punten heeft gehaald etc.
Ik denk niet dat wij het aanzien voor Groomen, maar als gewoon helpen Vork

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:20

Mijn ''groom'' is de fokster van de paarden.
Zij rijd meestal de auto, zodat ik nog even de proeven door kan kijken. Ze helpt op/afzadelen, voorlezen, fungeert als kapstok voor jassen en dekens, ook peesbeschermers worden bij haar gedumpt.
Ze doet ook dienst als praatpaal.. Vooral ná de proeven.
Verder zorgt ze een beetje dat mijn lachspieren getraind blijven (en andersom) en doet ze nog véél meer dan waar ik nu wrs aan denk. Haha!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:57

Hier nog eentjhe die graag voor groom speelt voor vriendinnen. En vriendinnen die dan weer groom zijn voor mij. Ideaal!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:00

Mijn man gaat altijd mee, hij zadelt het paard terwijl ik me netjes aankleed, en hij leest ook voor.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:40

Meestal doe ik het alleen, maar som gaat me zus of een vriendin mee om te helpen. Die helpt dan mee met wassen (ik heb nl een bonte met veel wit Clown), knotjes maken, voorlezen, paard vasthouden, gewoon allemaal kleine dingetjes waar het gewoon fijn is om even hulp mee te krijgen zodat ik wat sneller klaar ben. Ook is het wel wat gezelliger om het met z'n 2e te doen als in je eentje Knipoog

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:56

haha ja een goede vriendin en ik zijn elkaars groom
ze vlecht in zadelt op leest voor
laad in of helpt ermee

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:06

Meestal gaat een TrendyLover mee. Ze rijd mijn pony's. Dit jaar statte ze een van mijn merries ook ohz en hadden we een deal gemaakt. Iedere keer als ik haar ergens heen bracht en groomde, groomde ze mij voor de wagen.
Inmiddels rijd ze niet meer onder het zadel en gaan we samen naar menwedstrijden. En groomen we elkaar dus ook Lachen.
Als ik niet kan heeft ze pech, dan komt ze nergens (ze heeft mijn kar, mijn pony, mijn auto en mijn trailer nodig, en ze is 12 Knipoog ).
Als zij niet kan moet ik hard opzoek naar iemand anders, maar dat lukt meestal ook wel.

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:07

De eigenaresse gaat altijd mee als ik wedstrijd heb. Ik ga ook altijd met haar mee.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:34

me vader of een vriendin helpt me altijd en soms als me zus van 20 een wedstrijd heb wil ik altijd wel mee om te helpen alleen als ze dan moet springen met der paard Tong uitsteken

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:42

ik ga zelf vaak mee met iemand van stal, en help dan met poetsen, spullen in de auto leggen enzo, soms zadels en hoofdstellen poetsen, paard vasthouden met vlechten als dat nodig is, paarden de trailer af en op doen, vasthouden, opzadelen, soms proefje voor lezen, aan de hand stappen als ze pacour gaat lopen, deken op doen met uitstappen, helpen het inspringen, foto's maken/filmen, helpen paard in de ring te krijgen Tong uitsteken (1 durft dat nooit Tong uitsteken ) gezelschaphouden in de kantine. enz. enz. enz
ik ga altijd gewoon voor de lol mee, en als ik geluk heb mag ik dan een keertje rijden ofzo Haha!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:17

mijn moeder is mijn groom, die gaat betalen voor me
houd mijn pony vast als ik aan het opzadelen ben
doet de klep van de trailer open
en doet de uitrijdeken af (hij is namelijk geschoren)
me drinken en eten brengen op het moment dat ik dat nodig heb.
(heb suikerziekte!):(