Ben ik nou zo onredelijk? (Stalling probleem.)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Ben ik nou zo onredelijk? (Stalling probleem.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:08

KiWiKo schreef:
Welshcobfan schreef:
Ik koop palen voor 2,10 per stuk: goede, stevige palen die lang mee gaan.
10 cm goed lint voor een tientje (!) en mijn stroomapparaat was inderdaad het duurste: 115 euro (incl batterij).
Dus je kan het zo duur maken als je zelf wil Knipoog

heb jij een foto van je omheining? want dat wil ik zien Haha! Haha!

hahaha nou, ik heb juist heel dun lint door de palen heen en dat dikke door de prikpalen omdat ze doorhebben dat ze de prikpalen om kunnen duwen met hun neus Knipoog
Dus wat jij voor ogen hebt, heb ik zelf nu niet (vind natuurmonumenten niet zo leuk als ik houten palen ga versieren met 10 cm lint, bij de prikpalen kunnen ze het wel waarderen Knipoog ) maar ik heb alle materialen wel zelf gekocht en dat viel mij echt reuze mee! Lachen

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:09

Wettelijk is vastgelegd dat de huurder van een stuk weiland zelf voor een deugdelijke omheining moet zorgen. Is het verhuurd als stalling, dan is de staleigenaar verantwoordelijk voor de omheining!

Het is dan dus echt zelf voor een omheining zorgen denk ik, of een ander plaatsje zoeken!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:09

Hoe zit dat land er op het ogenblik uit? Staat er uberhaupt nog wat te eten op voor ze?
Krijgen ze voer in het land?
Zo te horen vervelen de paarden zich stierlijk op zo'n klein stukje land en trekken er daarom op uit.

Ik zou toch denken over vertrekken, al was het alleen al om het kleine stukkie land en het grote aantal paarden erop.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:42

Het land is nu een en al blub. Ze kunnen niet in de andere omdat daar nu een heel stuk omheining ontbreekt. Plus dat ze die willen laten groeien. Dus ja, het klopt dat de paarden het gras ergens anders gaan zoeken. Die van mijn krijgt dagelijks gewoon hooi bijgevoerd en brok. Hoe het met de andere paarden zit weet ik niet.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:50

Welshcobfan schreef:
10 cm goed lint voor een tientje (!) en mijn stroomapparaat was inderdaad het duurste: 115 euro (incl batterij).

mijn paard komt niet achter een paal van 2,10, dat is geen paal , we zitten zelf in het hout dus vertel me niets over prijzen.
Als je het echt goed aan wil pakken en de aankomende jaren niet meer in deze ellende komen dan zit je zeker wel aan de 1000 euro/ 4 is 250 de man

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:53

Babeth schreef:
Het land is nu een en al blub. Ze kunnen niet in de andere omdat daar nu een heel stuk omheining ontbreekt. Plus dat ze die willen laten groeien. Dus ja, het klopt dat de paarden het gras ergens anders gaan zoeken. Die van mijn krijgt dagelijks gewoon hooi bijgevoerd en brok. Hoe het met de andere paarden zit weet ik niet.

ze staan toch bij elkaar, zie je ze nooit eten dan ? Dan vind ik het niet zo verwonderlijk als ze op route gaan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:58

een beetje goede paal zit je €5,- + dan nog lint en isolatoren, lintverbinders, handgrepen en een goede klok. Ik ga echt mee in de prijzen van zo rond de €1000,-
Of je doet het op de manier zoals ik al eerder heb beschreven. Dan ben je voor minder als 150,- klaar voor stickjes, draad etc. alleen de klok meot je er dan nog over heen rekenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:18

garny95 schreef:
Welshcobfan schreef:

mijn paard komt niet achter een paal van 2,10, dat is geen paal , we zitten zelf in het hout dus vertel me niets over prijzen.
Als je het echt goed aan wil pakken en de aankomende jaren niet meer in deze ellende komen dan zit je zeker wel aan de 1000 euro/ 4 is 250 de man

Ach, voor ons doet die paal van 2,10 het prima! Lachen Staat nu al 4 jaar zonder problemen in het land. De dikkere palen van de gemeente zijn volledig door helaas... die waren wel behoorlijk duur. Dus die ga ik niet zelf vervangen. Denk dat je voor die palen wel 15 euro per stuk betaald!
Dus het licht eraan wat voor paarden er staan (wij hebben pony's dus minder hoge palen nodig, scheelt in de prijzen!).

Dus het je kan het zo duur maken als je zelf wil Lachen Een omheining van 1000 zal zeker mooier en beter zijn, maar wij hebben het voor 250 euro misschien minder mooi en zal ook wat minder lang meegaan maar het werkt geweldig en aangezien het om een stukje van natuurmonumenten gaat, kan het maar zo zijn dat ze volgend jaar zeggen: wij willen het terug geven aan de natuur. Dan ga je natuurlijk geen 1000 euro aan omheining neer zetten Knipoog
Handgrepen zijn 1,50 per stuk. 10 cm lint voor 100 meter geloof ik is een tientje (goede aanbieding, normaal is dat veel duurder), lintverbinders? ik knup het gewoon aan elkaar vast! Isolatoren? gewoon van die goedkope die je ook voor het draad gebruikt. Doordat de wei klein is, kan heb ik genoeg aan de paddock master en dat is niet zo duur.
Dus niet mooi, maar wel praktisch en goed genoeg Knipoog
Vooral als je weet dat je er misschien niet lang kan blijven Lachen

Als ik later een eigen stuk grond heb, zal ik zeker investeren in duurdere palen etc. Maar voor een goede omheining hoef je echt niet heel veel neer te tellen!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:51

Babeth schreef:

Ik mag toch niet hopen dat het alleen maar blubber is?
Zo ja, zo snel mogelijk weghalen daar, komen alleen maar problemen van!
Klinkt mij niet goed in de oren deze situatie Huilen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 18:53

Jahwel op dit moment alleen blub. Gelukkig hebben ze wel een stukje waar ze droog kunnen staan. Ze hoeven niet alleen in de blub te staan.
@ Garny95: En over of ik de anderen nooit zie eten, nee ik haal mijn paard altijd naar binnen als ik haar brok geef en als ik haar hooi geef gaat dat in een hooinet (anders is het meer blub dan hooi) en de andere paarden kunnen daar niet bij.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:41

Ik zou me niet alleen maar druk maken over die omheining. Als ik het hier zo lees dan is dat weitje ongeschikt om zoveel paarden op te zetten. Ik zou er niet eens 4 schapen op laten lopen. Je kunt je energie beter gebruiken om toch wat anders te zoeken. Een wei om paarden het hele jaar buiten te laten lopen, moet echt wel groter zijn dan de postzegel waar jij het nu over hebt. Die is alleen geschikt als paddock om een paar uur per dag in los te gooien.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:48

Babeth schreef:
Welshcobfan schreef:
hmm lastig.
Is het een idee om gewoon met al je medeweidegenootjes eens om te tafel te zitten om zelf voor een omheining te zorgen? Want die prikpalen kunnen altijd nog gebruikt worden en zijn niet zo heel duur.

Dat hebben we al gedaan, we hebben tot 3 keer toe het hele weiland met stroom voorzien. Echter bied dit geen oplossing blijkbaar.

En ik vind eerlijk gezegd niet dat dat onze taak is. Zij zijn de verhuurders. En voor dat kleine stukje weiland is die 50 euro een redelijk bedrag. Meer kunnen ze er ook niet voor krijgen.

Het is heel weinig wat je per maand betaalt...ik zou idd samen met de meiden en hun handige papa's m/v om tafel en houten palen kopen en goed breed lint spannen...
Een net toegangshek met een sluisje. Desnoods zoek je het spul bij elkaar op Marktplaats.
Zo'n plekje vind je niet zo snel meer!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 01:35

Ze zijn begonnen met de omheining! Haha! Haha! Haha!

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:35

ik heb het zelfde probleem gehad, gewoon blijven zeuren. bij mij renden de paarden van de eigenaar zelf er op een gegeven moment ook door heen en toen moest ie wel!!