Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Naomi_Star schreef:Mhmh Aan de ene kant geef ik de mensen die zeggen paard er in stang erachter en klep dicht gelijk, omdat dit werkt bij veel paarden. Maar bij die van mij echt niet, daar krijg je niet eens de kans om de stang erachter te doen. Dit hebben we pas geleden met 5 man moeten doen. Als ze er eenmaal op staat is ze braaf maar dat er uit stormen blijft ze doen wat je ook doet. Is dit misschien wel een ander verhaal omdat ze er vroeger opgeslagen is...
Henkjan schreef:Hmm dat ''Jojo effect'' gebruiken wij niet. Onze ervaring is dat ze dan erg gaan twijfelen. Ze lopen er gewoon in en er weer uit. Dat heralen we wel een paar keer. Maar op de klep heen en weer bevalt ons niet zo goed.
suleilitha schreef:Streepje tranqigel doet wonderen, Naomi-star
(ben geen arts, maar lijkt me niet zo snel uitgewerkt of wel? )
. monya schreef:Als je het naar voren opdeelt in stukjes kan het naar achteren ook in stukjes. Ik weet niet hoe je het paard laadt? Het jojo-en op klep, half in trailer en weer achteruit, dus pasje naar voren, pasje naar achteren, paar pasjes naar voren, stilstaan en weer pasje naar achteren, werkt over het algemeen erg goed. Paarden gaan focussen op jou ipv die "enge" trailer. Eenmaal er in, begrenzen, erbij blijven, samen appeltje eten totdat ze ontspant en dan weer eraf en naar de stal.
)

Silly1972 schreef:TS: Hoe gaat het nu en wat heb je gedaan, want mijn paard heeft precies hetzelfde. Zodra hij de stang voelt raakt hij helemaal in paniek, en vouwt zijn billen compleet om de stang.
En dan kunnen julie wel zeggen niet mutsen, stang erachter klep dicht en rijden, maar zo werkt het niet bij die van mij.
Het gevolg is nl dat hij de volgende keer helemaal de trailer niet meer in gaat.