Rijden met bril...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Rijden met bril...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:48

bromfiets schreef:
Mijn bril beslaat gelukkig niet, hij zakt af waardoor ik regelmatig gekke bekken moet trekken om hem niet te verliezen Tong uitsteken

Je kan er helaas weinig anders aan doen dan hem afzetten...

heb ik dus ook Ja en ik rij altijd in een buitenbak dus met regen is het prut...Ik moet hem echt altijd omhoog zetten, laatst zelfs onder mijn proef Lips are sealed
Doe mij maar lenzen, maar helaas ben ik daar alergisch voor geworden Lips are sealed

Jodiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:50

Ik heb zelf ook een bril.
En die zet ik dan gewoon af met rijden, want als ik zou vallen ofzoiets dan heb ik toch liever niet glas in mijn oog.
En mijn cap zit dan gewoon echt niet fijn met het rijden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:01

Ik heb bril en lenzen.
Met bril geen problemen, al schuift hij soms naar voren tijdens het rijden. Met lenzen eigenlijk helemaal geen problemen.
Afzetten is voor mij geen optie, heb namelijk -7 en -8.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:02

pff.. ok jaren als kind gedaan, kweet niet hoe ik dat voormekaar heb gehad!
kheb nu lenzen wel zacht zuurstofdoorlatend..niet harde nemen als je het toch voorelkaar krijgt..daar komt stof achter..hehe niet prettig..
kheb geen oplossing voor je, lenzen kosten van mij 90 eurie in het half jaar.. dan nog de vloeistof er bij..mr kheb dan ook een hoge sterkte..
anders moet je er voor werken?
khoop dat je het voormekaar krijgt
suc6

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:07

Ik heb ook een bril en lenzen maar mijn voorkeur gaat uit naar de bril. Is enkel lastig met in het donker in de regen rijden en ik ben af en toe net een gompie met mijn bril afgezakt op het puntje van mijn neus.. Verder doe mij de bril maar!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:23

Hier meldt zich nog een amazone met bril! Nerd
Ik heb altijd al met bril gereden (en ook andere sporten ermee gedaan, zoals vechtkunsten). Ik heb echter nooit het probleem gehad dat mijn bril ging beslaan. Beslaan gebeurt wel als ik van een koude omgeving in een warme omgeving kom (of andersom), maar tegen de tijd dat ik ga rijden is mijn bril blijkbaar alweer 'geacclimatiseerd' ofzo... Tijdens het rijden zelf heb ik dus nergens last van. Misschien wordt bij sommige mensen het hoofd warm als zij zich erg inspannen waardoor de bril beslaat?

Ik kan niet tegen lenzen, dus ik zit vast aan mijn bril. Af doen is geen optie omdat ik dan niet genoeg kan zien (ik heb ongeveer -5 aan beide ogen, geloof ik, en bovendien vind ik het niet fijn om de hele tijd onscherp te moeten zien). Maargoed; ik heb weinig last van mijn bril bij het rijden (of sporten in het algemeen), het enige waar ik mee zit is dat mijn bril eventueel kan beschadigen als er iets fout gaat, maar daar laat ik mij niet door tegenhouden!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:38

Ik draag al jaren een bril. Deze zakt nooit af bij het draven of galloperen. Heb ook geen last van het beslaan, alleen als ik stop en mijn paard heeft hard gewerkt.
Door de afwijking in mijn oog kan ik geen lenzen aanschaffen, maar heb er ook geen problemen mee.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:40

lenzen zijn echt de beste oplossing!
ik heb min 6,5 en heb lenzen en heb nergens meer last van!!!

friendly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:06

Lenzen is een oplossing hoor.

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:33

Ik rij al heel mijn leven met een bril. Het went zal ik maar zeggen...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:32

Focussed schreef:
Ik heb bril en lenzen.
Met bril geen problemen, al schuift hij soms naar voren tijdens het rijden. Met lenzen eigenlijk helemaal geen problemen.
Afzetten is voor mij geen optie, heb namelijk -7 en -8.

Zo, dat scheelt mij weer typen, hier exact hetzelfde namelijk! Haha!
Ik rijd wel liever met lenzen, maar dat is meer omdat ik er met bril en cap op niet echt knapper op wordt. Pling

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:15

Zelf heb ik er geen last van met rijden.
Vind het alleen irritant als het regent of als je binnen komt als het buiten koud is, raakt je hele bril beslagen! Tsja oplossingen al vaker gezegd bril af?

machoomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:52

waarom geen lensen , want dat is wel het beste.
x

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:45

machoomen schreef:
waarom geen lensen , want dat is wel het beste.
x

Ze geeft hier zelf antwoord op in de beginpost.

Vroeger heb ik ook altijd zonder bril gereden,
gelukkig heb ik niet z'n hele hoge sterkte maar met bril vind ik toch fijner.

met warm/lauw water afspoelen help bij mij wel tegen het beslaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:26

NOoit problemen mee gehad, maar sinds vorige week een nieuwe bril en in het parcours zakte dat ding scheef. Dus ik moest even stoppen om de bril recht te zetten. Heeft me dus een tweede winstpunt gekost omdat ze die volte als weigering aan moesten rekenen. Baalde daar wel van, gewoon foutloos maar door zo'n domme bril maar 1 puntje.
Probleem is dat ik niet goed over lenzen kan. Ik denk dat ik die bril maar wat strakker buig. Met de vorige heb ik dit nooit gehad.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:28

Bij mij kwam er ook altijd zand op de bril. Ik heb nu zachte lenzen en dat bevalt me prima !! kan je ook nog goed mee zwemmen en sporten Haha!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:30

Die van mij zakt ook af. Dus als ik te vaak naar beneden kijk moet ik hem recht zetten. Wel een goede manier om het af te leren.

Ook heb ik daarnaast zachte lenzen maar als het erg stoffig is dan kan ik daar niet fijn meer rijden.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:40

Heb zelf een bril en lenzen, rijdt meestal met lenzen maar als ik last van mijn ogen heb dan met bril. Zie anders ook niet zoveel vanwege cilinder die erin zit. Ik heb wel een bril met glazen die heel snel weer helder worden als ze beslaan (performaflex oid?). Zijn wat duurder maar het werkt echt ideaal met paardrijden!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:30

ik reed ook altijd met bril (ik heb nu nachtlenzen) maar voor het rijden maakte ik m altijd ff schoon met een zakdoek (jaa dat helpt) gewoon met zn katoenen ding zegmaar niet van die papieren

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:49

bromfiets schreef:
Dat klopt, maar 'k ben niet zo goed in het terug in model buigen waardoor het steeds erger wordt ROFL

Ik heb trouwens wel gehoord dat je glazen poetsen met wat spiritus het beslaan tegengaat, maar in hoeverre dat ook klopt weet ik niet...

Heb ik ook gehoord ja.
Maar ik een soort glazen met een of ander laagje dr op,
ik mag ze niet overal mee poetsen,
dus voor dat ik een boze moeder krijg doe ik het maar niet. Knipoog

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:04

Ik heb ook een bril en lenzen, met mijn bril heb ik geloof ik nooit gereden, dit ook omdat hij sowieso niet heel goed past, dus bang ben dat hij heel erg gaat schuiven met rijden.
Ik heb nooit last van m'n lenzen eigenlijk, soms komt er zand of stof in m'n oog, maar dat traant er vanzelf wel weer uit, en zo niet haal ik de lens even uit, en zet m weer terug in, en dan is het eigenlijk altijd over:)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:45

Lenzen? Clown

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:52

Rijd altijd met lenzen, had begin dit jaar een oogontsteking en moest met bril rijden.. vreselijk, ding zakte constant af enzo :p
Moet zeggen dat doen ik met de bril daarvoor vroegah op de manege reed, ik alleen met hitte last had van afzakken. Beslaan heb ik eigenlijk nooit last van gehad.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:01

Rijden met bril kan soms vervelend zijn met beslaan.
Schuiven heb ik nooit last van gehad.
Lenzen zijn erg tof Ja Als dat kan.. zelf gaat dat niet meer met mijn oogafwijking.. Scheve mond
Nieuwe bril is in bestelling en ik hoop dat deze net zo fijn is als met rijden als wat ik nu heb.
Nergens geen last van Lachen

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:20

ik rij altijd met lenzen in . Had ook dit probleem maar toen ging ik lenzen nemen en nooit meer het probleem gehad.

Ik zweer echt bij de lenzen.

Voor het stuifen in de bak...sja moet de stalhouder maar beter sproeien