Koude voeten..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy_

Re: Koude voeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:58

grauwman schreef:
Je moet nooit meerdere sokken overelkaar doen dat knelt af waardoor je het alleen maar kouder krijgt. Draag een goed paar skisokken of ouderwetse wollen sokken. Je kan ook een thermo inlegzool kopen en deze in je schoenen doen zorg er dan wel voor dat je schoenen niet gaan knellen want dan heb je er nog niets aan Knipoog

Inderdaad niet meerdere sokken! Je moet je tenen net als de rest van je lichaam niet zo dik inpakken dat je het niet meer kan bewegen. Ik zou voor thermolaarzen gaan Lachen Zou ik wel thermolaarzen zoeken die je zonder moeite helemaal tot de hak in en uit de beugels kan doen zonder dat je vast blijft hangen, ik heb vorig jaar namelijk met mn maat 41 even goedkoop thermolaarzen gekocht, en ze zijn heerlijk warm, maar blijven om de seconde in de beugels vastzitten, dus daar rijd ik liever niet meer mee... Maar succes ermee Lachen !

Edit: En als je die thermolaarzen niet ziet zitten, ik zou toch nog een keer gaan kijken, want je hebt heel veel verschillende soorten Lachen

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:09

skisokken bontlaarzen en isolerende inlegzooltjes idd, maar: zijn er ook mensen die al tenen hebben gehad die koud genoeg zijn geworden dat na opwarming een paarsig kleurtje aanwezig blijft?
Het buitenste velletje sterft vervolgens af, en erondervandaan komt een mooie nieuwe rode teen vandaan. is hier tijdens de winter nog iets aan te doen? als het eenmaal zover is lijken ze de rest van de winter makkelijker (te) koud te worden; nieuwe winter, nieuwe kansen Vork

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:21

Ik smeer me voeten altijd in met warmte zalf of spray, Clown en dan gewoon me sokken en laarzen aan en ik heb nergens meer last van... hetzelfde doe ik met me handen als het erg koud is, even insmeren en me handschoenen aan....

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:07

toen ik nog rijlaarzen had deed ik altijd grote boterham zakjes Tong uitsteken maar nu ik inleg zooltjes heb en schoenen heb, heb ik nergens meer last van.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:09

Jade schreef:
skisokken bontlaarzen en isolerende inlegzooltjes idd, maar: zijn er ook mensen die al tenen hebben gehad die koud genoeg zijn geworden dat na opwarming een paarsig kleurtje aanwezig blijft?
Het buitenste velletje sterft vervolgens af, en erondervandaan komt een mooie nieuwe rode teen vandaan. is hier tijdens de winter nog iets aan te doen? als het eenmaal zover is lijken ze de rest van de winter makkelijker (te) koud te worden; nieuwe winter, nieuwe kansen Vork

Ja, dat heb ik wel gehad Haha!. Ik rijd dan met stalschoenen en boterhamzakjes Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:14

Hier nog een kouvoeter Vork Eentje met thermolaarzen maar dat wil ts niet. Waar je op moet letten, of je nou thermolaarzen hebt of niet, is dat je laagjes maakt, dus bijvoorbeeld thermosokken (die werken écht) en dan dikke sokken er overheen, zorg er wel voor dat je nog genoeg luchtisolatie hebt, dus dat de boel niet te strak zit. Daarom zijn mijn thermolaarzen ook eigenlijk een maat te groot, zodat er genoeg warme lucht in zit Knipoog En ook: zorg dat je in de winter dikke zolen hebt, mijn jodhpursjes hebben dunne zooltjes, dat rijdt wel erg prettig maar is ook erg koud in de winter. Met dikke, rubberen zolen heb je betere isolatie. Als je lange buitenritten maakt is het ook handig (en gezellig voor je paard Tong uitsteken ) om af en toe even af te stappen en een stukje mee te lopen, krijg je weer gevoel in je tenen Haha!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:15

Ik denk dat plasticzakjes inderdaad de warmte wel vast kunnen houden, misschien probeer ik dat deze winter ook maar eens! Heb ook vaak koude voeten voor/tijdens/na het rijden! Ja

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:16

Heb van mijn oma van die thermozooltjes gekregen, maar moet ze nog uittesten Knipoog

Oma's zijn handig. Vork

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:19

Krijg je niet heel erge zweetvoeten van plastic zakjes?

turbo_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:38

thermo sokken??

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:56

-Voor en direct na het rijden stalschoenen of bergschoenen/botinnes aan doen Lachen zo hebben je voeten warm voordat je begint met rijden.
-Als je voelt dat je voeten beginnen af te koelen tijdens het rijden even zonder beugels rijden (helpt bij mij in ieder geval Clown ).
-Thermo sokken, "foot warmers" en andere zooltjes, korte of gewone sokken + rijsokken, leren schoenen/laarzen ipv rubber... helpen ook goed. Eventueel een collant onder je rijbroek dragen ipv korte sokken, helpt ook goed tegen koude benen Haha!
-Wat erg leuk (én moeilijk) is en als je paard er niet bang voor is tenminste: fietsen op je paard Haha! paard laten stappen, beugels uit en fietsen maar Clown gegarandeerd warme voeten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:58

Lydia_ schreef:
Ondanks mijn 2 paar paardensokken heb ik verschrikkelijk koude voeten tijdens het rijden. Ik probeer ze zo veel mogelijk te
bewegenm maar dit helpt niets, mijn voeten lijken soms wel van steen.. Koe

Ik heb er aan zitten te denken om ski-sokken aan te doen, maar dan zitten mijn schoenen (jophers) niet meer goed, dan knelt het
zeg maar. Om termolaarzen aan te schaffen zie ik niet zo zitten, die dingen heb ik vroeger bij een vriendin van mij een keer aangehad
en ik kon er niet mee omgaan..

Wie o wie heeft de tip, of is mede kou-voeter? ROFL

De ariat Ice schoenen.
eerste schoenen waarin ik warme voeten heb.

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:30

mischien klinkt het raar maar.
Zelf doe ik altijd 1 sok aan dan een plastic boterham zakje eroverheen en dan nog een sok
Ideaal het houd de warmte aan je voet.
Het is igg warmer dan zonder.
Het gaat niet erg zweten maar houd de warmte vast.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:14

Dichte beugels Ja
Ik rij zelf met de nepperds van het bovenstaande plaatje, die zijn ietsjes minder duur Nagelbijten / Gniffelen en die dingen zijn multifinctioneel. Ik krijg er minder last van mijn knieën mee, je kunt er niet in doorschieten en ze houden een groot deel van de wind tegen die langs je voeten waait, dus je voeten blijven aanzienlijk warmer. Is dan weer een nadeel in de zomer, ik rijd met ventilatieschoenen, maar de werking daarvan wordt enigszins opgeheven door die beugels..jammer, hihi.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:25

Lydia_ schreef:
Wie o wie heeft de tip, of is mede kou-voeter? ROFL

Bij Tschibo ( http://www.tschibo.nl of http://www.tschibo.de ) verkopen ze ieder jaar in het winterseizoen zooltjes met een verwarmingselementje! Die dingen zijn de beste uitvinding aller tijden Clown OK dan! ! Ze hebben een lang, plat kabeltje eraan, dat lang genoeg is voor in je rijlaarzen. Het accuutje kan je aan je laars clippen.
Ik heb inmiddels mijn tweede paar gekocht: 1 paar zit standaard in mijn stalschoenen en het andere paar in mijn rijlaarzen.
Ze kosten ca. 40 Geld, geld! en zijn iedere cent waard Ja . Er zitten 4 standen op, maar als je met warme voeten in je laarzen gaat, is stand 1 genoeg en kan je de oplaadbare accu iets van 6-8 uur gebruiken Lachen .
Ook ik ben iemand die altijd koude voeten heeft en het was zelfs zo dat ik in de winter niet graag reed, omdat het afstappen altijd zo vreselijk zeer deed Nagelbijten / Gniffelen . Nu heb ik echt nergens last meer van.
Je moet gewoon de komende weken even de site in de gaten houden.

*Edit: zie dat Eleandra ze ook al heeft Haha! !
Zwitsal schreef:
Eleandra schreef:
@risje80
Ze schreef dat ze die niet wilde. Knipoog
Ik heb zelf verwarmbare inlegzolen van Tchibo, ik heb ze nog niet uit kunnen proberen, maar dat gaat heel binnekort gebeuren. Volgens mij zijn ze echt geweldig! Een minikachel onder je voet!
http://www.tchibo.nl/is-bin/INTERSHOP.e ... kTo=Search

moet je die dingen de hele tijd aan die 'oplader' hebben?
want op dat plaatje ziet ie aan een soort van kastje vast die op die skischoen zit, of zie ik dat verkeerd.

of kun je die dingen ook een nachtje 'opladen' en dan dat zooltje los in je schoen leggen?

Het kastje op de foto is je accu, die clip je aan je schoen of laars. Als de accu´s leeg zijn doe je ze op de oplaadkabel aansluiten (´s nachts Clown ).
Op de site staat dat het accu-vermogen goed is voor ong. 9,5 uur, maar dat klopt niet helemaal. Als het buiten -10° (o kouder Nagelbijten / Gniffelen ) is, houden ze het ong. 6 uur vol en als het net onder/rond het vriespunt is, een uurtje of 8 Knipoog .
De kabel is overgens lang genoeg voor in je rijlaars en is zo plat dat je er geen last van hebt.

marieke0609

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:01

Je hebt tegenwoordig hele goede Thermo sokken!! Werkt wel hoor.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:00

hmm..
dat dacht ik al ja, alleen zou ik ze willen gebruiken in mn gewone schoenen/laarzen die ik gewoon naar school enz aantrek..
alleen is t dan niet heel handig/charmant dat je zo'n kastje aan je schoen hebt hangen.. en mn laarzen zijn van dat slappe leer.. volgens mij zakken ze dan helemaal in

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:33

Voor in "gewone" schoenen en/of laarzen zijn die dingen idd niet geschikt Lachen .
Dan kan je misschien beter zo´n zooltje proberen die gevult is met zo´n gel, waarin zo´n "plaatje" zit wat je moet knikken en wat dan warm wordt. Bi een volgend gebruik moet je ze dan even in heet water leggen totdat ze weer warm zijn.
Die dingen kosten hier in de ruitersportzaak iets van een tientje ofzo.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:52

Sheran schreef:
Jade schreef:

Ja, dat heb ik wel gehad Haha!. Ik rijd dan met stalschoenen en boterhamzakjes Tong uitsteken

nou het is weer zover hoor, nog tips wanneer de vellen er al af dreigen te vallen? Tong uitsteken

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:51

Je kan ook gewoon bij een tweedehandswinkel ofzo van die lompe wandelschoenen een maat te groot kopen en dan heeele dikke sokken erin Clown Werkt wel goed.. Knipoog

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:16

Ik doe 2 paar sokken aan en thermolaarzen

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:17

plastic zakjes om de voeten helpt!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:52

Ik doe gewoon 1 paar sokken aan en *afkloppen, nog geen erge last gehad van koude tenen. Als ik er meer aan doe krijg ik ze juist koud doordat het af knelt en ik er dan weinig ruimte bij heb. Ik heb ook van die thermoboots maar die vind ik niet zo lekker dressuren want blijf dan vaak haken onder het zweetblad (te lange benen denk ik Schijnheilig of de thermolaarzen te kort) dus heb gewoon van die schoenen met stalen neuzen aan (die ze ook in de bouw gebruiken) en dat zijn de enigste die bij mij helpen! Zelfs die mountainhorse van mij kunnen daar niet tegenop, daar heb ik wel koude tenen in.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:55

sander_lotte schreef:
Ohja, nog iets: opletten met afstappen, want iets te hard springen en je hebt het gevoel dat je voeten breken Haha!

Had ik dat maar eerder gelezen... Ach gut

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:03

Ik heb m'n paardrijsokken aan, met verdikte zooltje, en in m'n stalschoenen had ik eerst lederen inlegzooltjes gelegd (maar als je met dit weer buiten longeerd heb je geen teen meer over) dus ik heb er nu wollen inlegzooltjes ingedaan.. zooooow hee dat scheelt Pling