grauwman schreef:Je moet nooit meerdere sokken overelkaar doen dat knelt af waardoor je het alleen maar kouder krijgt. Draag een goed paar skisokken of ouderwetse wollen sokken. Je kan ook een thermo inlegzool kopen en deze in je schoenen doen zorg er dan wel voor dat je schoenen niet gaan knellen want dan heb je er nog niets aan
Inderdaad niet meerdere sokken! Je moet je tenen net als de rest van je lichaam niet zo dik inpakken dat je het niet meer kan bewegen. Ik zou voor thermolaarzen gaan
Zou ik wel thermolaarzen zoeken die je zonder moeite helemaal tot de hak in en uit de beugels kan doen zonder dat je vast blijft hangen, ik heb vorig jaar namelijk met mn maat 41 even goedkoop thermolaarzen gekocht, en ze zijn heerlijk warm, maar blijven om de seconde in de beugels vastzitten, dus daar rijd ik liever niet meer mee... Maar succes ermee
!Edit: En als je die thermolaarzen niet ziet zitten, ik zou toch nog een keer gaan kijken, want je hebt heel veel verschillende soorten

en dan gewoon me sokken en laarzen aan en ik heb nergens meer last van... hetzelfde doe ik met me handen als het erg koud is, even insmeren en me handschoenen aan....
maar nu ik inleg zooltjes heb en schoenen heb, heb ik nergens meer last van.
. Ik rijd dan met stalschoenen en boterhamzakjes

en die dingen zijn multifinctioneel. Ik krijg er minder last van mijn knieën mee, je kunt er niet in doorschieten en ze houden een groot deel van de wind tegen die langs je voeten waait, dus je voeten blijven aanzienlijk warmer.
en zijn iedere cent waard
of de thermolaarzen te kort) dus heb gewoon van die schoenen met stalen neuzen aan (die ze ook in de bouw gebruiken) en dat zijn de enigste die bij mij helpen! Zelfs die mountainhorse van mij kunnen daar niet tegenop, daar heb ik wel koude tenen in.