Ik rij me open, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: Ik rij me open, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:00

Alvaron schreef:
Horse riding Patches van Hippogriff (http://www.hippogriff.nl) schijnen echt te werken.

Weet iemand hoe je die opplakt?
Als het werkt, bestel ik er direct vijf (kan nu al dromen van een dagrit zonder open opengereden billen Dromen )

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:38

Ik had er ook altijd enorm last (na een half uurtje rijden al) van en heb toen eens een broek in Amerika besteld. Deze beviel zo goed, dat ik ze heb geimporteerd en dus nu verkoop. Ik verkoop ze voornamelijk aan endurance-ruiters, ivm de lange(-re) afstanden. Tot nu toe alleen nog maar positieve kritiek gekregen. Het gaat om de saddlebums.

Charlotte85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:47

Ik ben blij dat ik niet de enige ben!

Ik heb het alleen als ik met string rij, en maakt niet uit wat voor soort stof enz!
Had er eerst geen last van, denk dat het toch ligt aan het paard, het zadel en toch je manier van zitten!
Ik kan nu prima met boxers rijden, maar hou dit wel in mijn achterhoofd.

En dat van die schaamlip heb ik ook gehad, gewoon goed wegstoppen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 08:40

Gisteren heb ik weer gereden, en de tip van het bekken kantelen uitgeprobeerd. Maar als ik mn bekken zo ver kantel dat ik echt alleen maar op mn kont zit, ga ik nogal geforceerd zitten, dus daar moet ik denk ik nog even op oefenen. Merk dat ik nu meer last heb dan voorheen, doordat ik veel doorzit. Daar ben ik op aan het oefenen, vanwege een wedstrijd. Mn paard snapt namelijk nog niet zo erg dat doorzitten niet perse galop betekend Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:35

Even kijken...hoe was die uitspraak ookweer?
"Je moet op je billen zitten,niet op je huisdier" Haha! En als het probleem zich dan nog voordoet en alle andere dingen zijn ook al geprobeerd...

Heb je wel eens aan vaseline gedacht?PH-neutraal,goedkoop en het blijft glad.Zo kan je huid niet over elkaar schuren Knipoog
Bij mij werkt het ideaal bij de billen Haha! Voorzijde eigenlijk nooit problemen dus of het daar ook helpt durf ik niet te zeggen,maar misschien de moeite waard om te proberen.

Als het stukgereden is helpt zinkzalf prima Ja

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:27

Jaan81 schreef:
Bolieke schreef:
Ruiters leren heel recht zitten en velen zitten met een te holle rug. Daardoor kantel je je bekken naar voren en gaat dus echt op je schaambeen zitten met alle gevolgen van dien.
Dat recht zitten is goed, maar trek je rug niet hol. Probeer je bekken naar voren te kantelen dat heeft 3 voordelen:
- je zit meer op je poep en niet meteen op "bot".
- je kan veel beter de bewegingen uitzitten van je paard = veel beter voor je eigen rug.
- doordat jij beter meebeweegt, hinder jij je paard minder.

Veel succes!!

Dit was bij mij de oorzaak! Ik let er nu op en nu gata het goed.

Heb je trouwens naadjes in de ondergoed? Dat kwan namelijk ook precies op het verkeerde plekje zitten.

Fijn dat het gewerkt heeft!

Ik zie juist een typfout in m'n vorige bericht nl. je kantel je bekken naar achter als je met een te holle (rechte) rug zit (en dan zit je dus echt op je schaambeen) en niet naar voren natuurlijk. Het is de bedoeling je bekken juist wel naar voren te brengen.

Ik persoonlijk rij altijd met een sloggy. De iets hogere modellen. Een maandverband in m'n broek vermijd ik liever. Met mijn pil kan ik dan regelen dat ik zeker niet met zoiets moet rijden (toch voor enkele uren te paard).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:39

Heb met maandverband eigenlijk nooit last...gebruikt Always en heb daar eigenlijk nooit problemen mee (wel met vlerken voor optimaal blijven zitten Haha! .) Knipoog

Apollo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:34

ik heb er een aantal jaar terug ook last van gehad.
ik kantelde juist mijn boven lichaam teveel naar voren. (en kwam er teveel druk op mijn schaambeen) Nu ik rechter en meer op mijn billen zit is het over!!!

Espiranza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:30

nnnnnnnooooooiiiiiittttt last van gehad Tong uitsteken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:14

Zondag had ik wedstrijd, en heb ik zowel met losrijden als het proefje veel doorgezeten. Bij elkaar zo'n 15 minuten denk ik. Mijn paard was heerlijk ontspannen (en dat gebeurt niet zo vaak) en opeens zat hij veeeeeel lekkerder Lachen En zowaar, ik heb me niet opengereden Go jij! Go jij! Knipoog Een ontspannen paard doet dus ook wonderen Haha!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:39

Laura24 schreef:
Zondag had ik wedstrijd, en heb ik zowel met losrijden als het proefje veel doorgezeten. Bij elkaar zo'n 15 minuten denk ik. Mijn paard was heerlijk ontspannen (en dat gebeurt niet zo vaak) en opeens zat hij veeeeeel lekkerder Lachen En zowaar, ik heb me niet opengereden Go jij! Go jij! Knipoog Een ontspannen paard doet dus ook wonderen Haha!

Jij zal ook veel meer ontspannen hebben gezeten waarschijnlijk, waardoor je automatisch een andere houding aannam. Op naar de volgende paardrijrit!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:27

Je hebt trouwens ook van die dikkere maandverbandjes Knipoog misschien werkt dat wel? (ik heb het zelf niet, dus heb geen idee sorry!)

DebOptimaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:20

Ik heb voornamelijk last van mijn liezen als ik gereden heb. Maar dit heb ik slechts als ik een verkeerde onderbroek aan heb (lees string). Ik doe dus voortaan een boxenshort aan en dat werkt perfect! Als ik dus ongesteld ben, heb ik dus wel weer meer last, maar dat komt door het schuren van het maandverband. Het probleem komt dus veel vaker voor dan je denkt, maar is toch goed op te lossen. Ik heb dus altijd een boxershort aan, maar ik heb ook een heel goed en fijn zadel! Dat scheelt ook een heleboel!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:12

DebOptimaal schreef:
Ik heb voornamelijk last van mijn liezen als ik gereden heb. Maar dit heb ik slechts als ik een verkeerde onderbroek aan heb (lees string).

Grappig, ik heb hetzelfde probleem maar dan met gewone onderbroeken. Boxers hoef ik helemaal niet te proberen want dan verplaats ik het probleem alleen maar. Alleen met een beperkte selectie uit mijn string collectie heb ik nergens last van.

DebOptimaal schreef:
Als ik dus ongesteld ben, heb ik dus wel weer meer last, maar dat komt door het schuren van het maandverband.

Los van het feit dat ik sowieso geen fan ben van maandverband moet ik er al helemaal niet aan denken om met maandverband in op mijn paard te gaan zitten. Geef mij maar tampons!
Nadeel daarvan is dat het zakie daaronder wat droger wordt en dat ik dan sneller heb dat die binnenste schaamlip weer gaat knellen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 14:48

DebOptimaal schreef:
Ik heb voornamelijk last van mijn liezen als ik gereden heb. Maar dit heb ik slechts als ik een verkeerde onderbroek aan heb (lees string). Ik doe dus voortaan een boxenshort aan en dat werkt perfect! Als ik dus ongesteld ben, heb ik dus wel weer meer last, maar dat komt door het schuren van het maandverband. Het probleem komt dus veel vaker voor dan je denkt, maar is toch goed op te lossen. Ik heb dus altijd een boxershort aan, maar ik heb ook een heel goed en fijn zadel! Dat scheelt ook een heleboel!

Je zegt goed op te lossen, maar dan moet je wel eerst de oplossing vinden die bij jou past Knipoog Boxershorts hoef ik dus niet te proberen, dan rij ik me meteen open. Meestal werken "gewone" katoenen onderbroeken het beste voor me, sommige strings kan ik ook prima mee rijden (microfiber van de hema Clown )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:26

Laura24 schreef:
(microfiber van de hema Clown )

Die had ik ook een hoop, dat waren bij mij de ergste!
Heb ze laatste allemaal weggooid want ik deed ze toch nooit meer aan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 02:50

Toch wel apart, dat dat bij iedereen zo scheelt Lachen

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 03:13

hi, ik heb hier ook in het verleden last van gehad. Ik had al een hele poos geen les meer gehad en had inderdaad die holle rug en mijn bekken erg naar achter gekanteld! Nu ik weer lessen volg (op dezelfde pony, zlefde zadel, zelfde rijbroek) heb ik nergens meer last van. Ik persoonlijk denk dan ook dat als je je aan de voorkant open KAN rijden je zit niet goed is, dit moet eigenelijk niet mogelijk zijn als je je bekken juist kanteld. Alle andere oplossing omzeilen het werkelijke probleem naar mijn idee.
Super veel succes ik hoop dat je snel een oplossing hebt gevonden, ik weet hoe pijnlijk dit kan zijn!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 09:11

sappho schreef:
hi, ik heb hier ook in het verleden last van gehad. Ik had al een hele poos geen les meer gehad en had inderdaad die holle rug en mijn bekken erg naar achter gekanteld! Nu ik weer lessen volg (op dezelfde pony, zlefde zadel, zelfde rijbroek) heb ik nergens meer last van. Ik persoonlijk denk dan ook dat als je je aan de voorkant open KAN rijden je zit niet goed is, dit moet eigenelijk niet mogelijk zijn als je je bekken juist kanteld. Alle andere oplossing omzeilen het werkelijke probleem naar mijn idee.
Super veel succes ik hoop dat je snel een oplossing hebt gevonden, ik weet hoe pijnlijk dit kan zijn!!

Het is ook niet echt de voorkant, het is het stukje vlak voor mn billen. Zelfs als ik extreem mijn bekken kantel en alleen op mijn billen zit, raakt dit nog steeds het zadel.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:54

En dan thuiskomen, je string tussen je fluit uitvissen en onder de douche, brr.
Brandplekjes van 't schuren tot aan 'n kleine infectie doordat de boel half open lag.
Ik heb altijd met strings gereden, maar dan hoe minder stof hoe beter, er moet weinig zijn wat dubbel kan gaan zitten of ergens 'tussen' kan kruipen, anders heb ik alweer feest.
Denk dat ik maar eens 'n dagje ga shoppen naar dun, ademend en vooral naadloos ondergoed. Ja

Wat overigens goed helpt als je toch al 'plekjes' hebt is sudocrem, te koop bij de drogist meen ik.
Soort van witte zalf die veel voor babybilletjes gebruikt wordt, helpt goed tegen de irritatie, gewoon flink dik opsmeren voor je naar bed gaat. Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:59

mag schreef:
hap schreef:
Het kan ook goed aan het zadel liggen sommige mensen hebben er ook last van met een kieffer zadel dat ligt dan aan je bouw. Als je een beetje een bolle kont hebt is een kiefferzadel ook minder geschikt. Je zit daadoor anders in het zadel waardoor je daar ook last van kunt krijgen. Dus let op je zadel probeer misschien eens een ander zadel wat wel goed op je paard ligt maar waardoor je er misschien geen last meer van hebt.

Heb t ook met m'n kieffer zadel. Heb nu een ander dressuurzadel gekocht. Ben benieuwd of dit gaat helpen (pas 2x mee gereden)

had het ook bij mijn kieffer zadel, ook bij mijn JC

heb nu een anky nergens meer problemen mee

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:04

Gimli_ schreef:
Wat overigens goed helpt als je toch al 'plekjes' hebt is sudocrem, te koop bij de drogist meen ik.

Die heb ik ook een pot staan, heerlijk spul. Eigenlijk is het gewoon zinkzalf en die heb je ook van andere merken. Zaterdag heb ik hem toevallig ook bij de AH in de rekken zien staan.

Ik ben trouwens vorige week voor een nieuw zadel wezen kijken en noemde toen ook dit Kieffer verhaal, de betreffende verkoper was van mening dat je dan gewoon een te klein zadel hebt.

Overigens zij wij bij een Stubben uitgekomen, die had hij toevallig een gebruikte liggen in mijn inchmaat en na de passessie van afgelopen zaterdag blijkt hij ook nog eens perfect op mijn paadje te liggen. Enne, toen ik aan het rijden was merkte ik dat ik beter op mijn billen zat en dat wat ik ook probeerde ik niet op mijn poes terecht kon komen. Ben benieuwd dus.

turbo_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:40

ja een rijbroek met een goede zitvlak, zo een extra leren zitvlak, succes ermee!

Fe_m_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:41

je hebt speciaal ondergoed, een vriendin van mij draagt dat altijd en het helpt goed!
je kan natuurlijk ook een bontje kopen, maar dat moet je dan wel steeds van het zadel afhalen!