Val=nieuwe cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koop jij na een val een nieuwe cap?

Ja, altijd
3 (2%)
Ja, meestal
4 (2%)
Ja, maar alleen bij een harde val
61 (42%)
Nee, zelden
36 (25%)
Nee, nooit
40 (27%)

Totaal aantal stemmen: 144

DebjeDopje

Re: Val=nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:41

ja natuurlijk niet als ik op mn kont val ofzo maar als ik op mn hoofd val (of twijfel van wat iemand heeft gezien en ik heb gevoeld) dan gaat ons mam er wel op staan springen om te kijken of ie kapot is(wat dan meestal wel is als je er op gaat springen Clown )
maar ik ben er eigenlijk al best lang niet meer afgevallen(ff afkloppen Bloos )

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:46

Hangt van de val af. Als je niet vol op je hoofd valt en je cap dus niet vol tegen de grond, wand, hindernis, boom ect komt. Dan schaf ik geen nieuwe aan.

Maar ik ben in juni vol tegen de hindernis aan gevallen met mijn hoofd, dus ik heb toen een nieuwe aangeschaft.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:13

Misschien is het mijn domheid, maar word nou echt bedoeld na elke val, of alleen na een val als je cap er ook echt schade aan over houd?! Tong uitsteken
ik koop geen nieuwe cap totdat deze kapot is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:21

Zidanne schreef:
Misschien is het mijn domheid, maar word nou echt bedoeld na elke val, of alleen na een val als je cap er ook echt schade aan over houd?! Tong uitsteken
ik koop geen nieuwe cap totdat deze kapot is.

Dat dacht ik ook altijd.
Ik heb dit jaar een nieuwe gekocht (met de oude ben ik 1x op mijn hoofd gevallen, en er was niets aan te zien).
Om te weten hoe een cap van binnen eruit zag, heb ik de stof (van de oude cap) eraf gesloopt.
Ik schrok best wat er bleken allemaal (kleine) haarscheurtjes in te zitten.
Bij navraag werd ook gezegd dat na een (harde) val kleine scheurtjes kunnen ontstaan die je van buiten niet ziet, maar waardoor je cap veel minder goed werkt bij een volgende val, omdat de "kracht" uit het materiaal is.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:29

Okee!!
Haha, dankje!
Ga ik maar is goed onthouden!! Tong uitsteken Haha!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:37

ik ben laatst toevallig van een paard gevallen maar heb geen nieuwe cap gekocht. maar ik ben dan ook echt op mijn zij gevallen en me cap heeft de grond niet geraakt. als ik wel op me hoofd was gevallen had ik wel een nieuwe gekocht

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:20

ik vind veiligheid bij het paardrijden erg belangrijk. ben wel een keer gevallen in de bosjes (knock out), geen nieuwe cap vanwege de verende bedding waar ik op belande, maar wel gelijk een bodyprotector aangeschaft! maar die gebruik ik alleen tijdens buitenritten.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:25

heb al 4 jaar dezelfde cap, ben al 3x gevallen met mijn cap en ik heb hem nog steeds

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:18

Heb een hele goede helm (Kalvalkade) en ben er 2 keer mee gevallen, maar hij is wel vaker op de grond gevallen, maar ik vind wel dat je een helm goed moet nakijken als je gevallen bent en als je vaak valt toch sneller aan een nieuwe moet denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:22

Nee, om nou elke keer een cap te kopen wanneer ik er af val.
Wel een tijdje terug een nieuwe cap moeten aanschaffen nadat ik op mijn hoofd was gevallen, aan de buitenkant niet zichtbaar maar als je aan de binnenkant goed keek zag je dat de cap helemaal gebroken was. Nagelbijten / Gniffelen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:26

Ik mis de optie... alleen als je op je hoofd gevallen bent. Ik doe dat dus alleen als ik op m'n hoofd val, anders is die toch niet kapot. Ook niet 'onzichtbaar'