Hoe jong met je paard/pony op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

Re: Hoe jong met je paard/pony op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:28

ik start mijn nu 3 jarige pas volggend jaar als hij 4 is. dan start ik wel in het L1 als hij daar klaar voor is en anders wacht ik nog even.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:46

hier een driejarige die deze maand nog mee gaat doen met het springen voor driejarigen en daarna vanaf januari b dressuur.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:55

Ik vind ook 4 jarig. Lekker ingereden en na een jaartje B-proef. Knipoog

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:49

ik spring nu een paar maanden,
mijn pony is 4,5 jaar.
Maar aan dressuur is die nog niet toe,
want hij is erg snel afgeleid, als hij in een vreemde omgeving is of vreemde paarden ziet.
Zoals op de onderlinge dressuur dan ben ik 1x 1e en 1x 2e geworden, maar dan kent die alles enzo.
Mijn kleine pony startte ik als 3,5 jarige B dressuur, ze was 5 toen ik ging springen, maar toen heb elke wedstrijd wel winst gehad, dressuur bijna allemaal, alleen later werd ik voor dressuur te groot, spingen ging toen nog wel, en een klein kind kan ik er ook niet op zetten, want ze was nogal fel.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:07

ik zou zoiezo gwn eerst 1 of 2 jaar alleen thuis trainen en elkaar goed leren kennen en daarna onderlinge wedstrijden rijden en als je gaat springen met je paard/pony eerst alleen een jaartje dressuur starten en daarna beginnen met soms een oefenparcour en ook gwn dresssuur blijven rijden in de wedstrijden

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:55

onderline wedstrijdjes bij ons is maar 1 dressuur proefje en toen ging ik nog niet het springparcour etc doen, heb toen alleen dat dressuurproefje gedaan.
Springen doe ik nu pas sinds een half jaar, maar dressuur gaat gewoon nog niet, enige wat ik thuis doe is dressuur, springen nooit, omdat me moeder dat niet wil omdat de bak dan kapot zou gaan xD:P
heb om de week springles in de zomer op de club, en in de winter niet, lekker rustig aan ind e winter:D

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:23

Mijne is in januari 4 geworden en nu zo'n 2 maanden onder het zadel.

Hij leert erg snel. Dus ik denk dat ik van de zomer al wel ga starten. (behalve als ik voel dat hij er nog niet klaar voor is)

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:55

LadyLynn schreef:
Mijne is in januari 4 geworden en nu zo'n 2 maanden onder het zadel.

Hij leert erg snel. Dus ik denk dat ik van de zomer al wel ga starten. (behalve als ik voel dat hij er nog niet klaar voor is)

So dat is snel :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:09

Oud topic.