Iedere week op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Iedere week op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:41

Ik start gemiddeld zo'n 2-3 keer per maand. In de zomer met avondconcoursen vaak wel wat meer. Een keer een weekend niks vind ik ook wel eens lekker.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:46

ik rij in de zomer bijna alle concoursen en dat zijn er meestal 3 a 4 per maand. in de winter is het natuurlijk minder. mijn paard vind het fantastisch op om concour te gaan Haha! ze straalt helemaal. ook vind ik het erg leuk... daar train ik echt naar toe.. heerlijk. Haha!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:51

Ik start met 2 paarden en ze gaan altijd apart mee.
Ik start ze het liefst 2 tot 3 keer per maand.....dus ja dan ben je al snel 5x per maand op wedstrijd
Vorig jaar was het erger, toen reed ik 3 paarden en waren we iedere week 2 dagen op wedstrijd! 1 dag in het weekend en 1 avond door de week.
Het is de keuze die je maakt....ik vond het geweldig leuk!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:09

Ik ga meestal 2x in de maand. Soms een maand niet en dan ineens 3x achter elkaar, maar net hoe het uitkomt. Knipoog
Elk weekend lijkt me niks, ik wil ook nog weleens uit op zaterdagavond. Nerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:15

Ik vind elke week les al te veel, laat staan elke week op concours. Da's toch niet te doen naast een fulltime baan, huishouden en wat eigen paarden?

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:18

Ik ga gemiddeld 1x in de maand op wedstrijd, maar ik ga naar de 2x in de maand toe werken. Als er tenminste dan leuke wedstrijden in de buurt zijn. Elk weekend vind ik echt teveel en ik denk ook niet dat mijn paard er op zit te wachten.
Ik ga nu vaker in het weekend als ik geen wedstrijd heb naar het bos ofzo, zodat hij de trailer ook leuk blijft vinden.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:08

Ik vraag me af waar ze de tijd vandaan halen, en voor de minderjarigen, of hun ouders zin hebben om elk weekend maar weer weg te moeten.
Ik ga 1x in de maand op wedstrijd, nu wil 1x iemand anders voor mij rijden dus mag ik het weekend er op meteen weer (het is toch vakantie dus heb de tijd), maar anders..
Ik zit in 3VWO en moet daar toch echt wat voor doen, en ook mijn moeder (schijtbenauwd voor paarden, heeft er niets mee) zit daar echt niet op te wachten.
Achja, ieder zijn eigen! Lachen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:32

Ik start meestal 1 keer per maand, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik altijd vervoer moet regelen (vader) en die ook geen zin heeft om elke week te gaan, anders zou ik misschien best vaker willen.. Binnenkort ga ik ook zaterdag en zondag.. Komt eigenlijk meer omdat ik beide wedstrijden erg fijn vind, dusja dan maar 2 keer achter elkaar. Liefst zou ik 2 keer per maand willen Ja

scooby1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:52

ik ben nog geen 18, dus hangt het af van mijn moeder of die zin heeft om met die trailer te gaan rijden enzo. Ik ga zeker niet iedere week, maar ik ga ongeveer 8 wedstrijden in een seizoen (dus zomer of winter).

GoldenDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:58

Ik kan niet eens een week zonder concours Haha! vind het heerlijk elk weekend op concours Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:02

Bij mij op stal worden wel veel wedstrijden georganiseert.
Maar het hangt er echt vanaf. Standaart elk weekend concours lijkt mij echt afschuwlijk.
Het moet ook net uitkomen.
Nu rij ik de maand november niks en heb dan in december weer 5 concoursen.
Maar ook ik ben afhankelijk van mijn ouders, en omdat ik ook aan sgw doe, wat nogal ver weg is meestal,
hou ik het buiten het sgw seizoen een beetje rustig.
Rij toch echt liever een cross dan een dressuurwedstrijdje Clown

semmyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:23

ik persoonlijk heb liever ok niet elk weekend wedstrijd
voor mezelf niet en voor mijn paard ook niet.en dus ook omdat ik zelf wel een beetje weekend wil hebben,vind het dus ook niet nodig om elk weekend soms wel 2 dagen achter elkaar te gaan.

en verder vind ik het wel er een beetje aan ligge of de wedstrijden in de buurt zijn of niet.want ze zijn lang niet altijd wedstrijden in de buurt.
en ja als je dan 2 weekende achter elkaar wedstrijd kunt plannen en dan bijv 3 weekende niet maakt het niet zo heel veel uit.vind ik persoonlijk.

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:39

GoldenDream schreef:
Ik kan niet eens een week zonder concours Haha! vind het heerlijk elk weekend op concours Lachen

En je paard? Kan die ook niet zonder elk weekend concour?
Want als ik die van mij elk weekend mee zou nemen dan vind hij het echt niet grappig meer en loopt voor geen meter meer.
Niet dat ik je veroordeel hoor maar ik vraag het me zo af.
Want ben je dan ook alleen maar aan het trainen voor de wedstrijden?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:23

Wij hebben soms 2/3 weken niets, en dan weer twee achter elkaar. Het verschild heel erg, maar gemiddeld om de twee weken. Het hangt ook van onze wedstrijdkalender af, de ene maand zijn er heel veel wedstrijd, en de andere maand heel weinig. En dan vallen er ook nog wel eens wedstrijden af om disciplines en klasses. Lachen Ik hoor ook wel eens van mensen die 2 wedstrijden in 1 weekend hebben! Dat gaat me veel te ver! Lachen

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:28

ik ben het helemaal met je eens ik start zelf ook ongeveer 2a3x in de maand dan hou je er ook plezier in!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:01

OemmiejO schreef:
Ik ga meestal 2x in de maand. Soms een maand niet en dan ineens 3x achter elkaar, maar net hoe het uitkomt. Knipoog
Elk weekend lijkt me niks, ik wil ook nog weleens uit op zaterdagavond. Nerd

Als je wedstrijd hebt kun je toch nog wel uitgaan? Blond

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:05

ik zou wel willen, dat ik elke week op wedstrijd zou kunnen gaan, kom ik eindelijk misschien die B eens uit.. Tong uitsteken Ik ga misschien 4x per jaar...en heb mijn startkaart nu opgezegd, omdat ik naar een nieuwe stal ga waar ik niet op loopafstand kan starten..eerst maar eens mijn E halen en misschien een trailertje..of verhuizen naar een stal waar ze wedstrijden aan huis hebben..

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:07

denk ook dat je paard het minder leuk vind als hij elk weekend weer de trailer op moet en dan een dag van te voren of de elfde dag mischien nog een paar uur netjes stil meot staan voor z'n vlechten.
Heb vroeger toen ik nog wedstrijden ree ook elk weekend wedstrijd gehad soms zaterdag en zondag zelfs en nou was mijn pony toen alles gewend maar voelde wel dat hij afentoe in opstand kwam, ik zelf vond het na ene tijd ook neit meer leuk. was het eindelijk weekend en moest dan altijd al om 6 uur op als het niet eerder was , kon nooit lang opblijven om wat met vriendinnen te doen want de volgende dag moest i kweer vroeg op.
Nee denk dat zowel paard als ruiter op een gegeven moment niet meer trekken...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:21

Gemiddeld start ik 1x per maand, soms zit er iets langer tussen en in het groene seizoen is het iets frequenter. Maar eigenlijk zelden 2 weken achter elkaar. Ik vind dat er dan te veel tijd in gaat zitten en ik houd het liefst mijn paard lekker fris en vrolijk en ik denk niet dat het iedere week op wedstrijd gaan daar bevorderlijk voor is.

Unicyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:16

xxxNaatjuhxx schreef:
denk ook dat je paard het minder leuk vind als hij elk weekend weer de trailer op moet en dan een dag van te voren of de elfde dag mischien nog een paar uur netjes stil meot staan voor z'n vlechten.
Heb vroeger toen ik nog wedstrijden ree ook elk weekend wedstrijd gehad soms zaterdag en zondag zelfs en nou was mijn pony toen alles gewend maar voelde wel dat hij afentoe in opstand kwam, ik zelf vond het na ene tijd ook neit meer leuk. was het eindelijk weekend en moest dan altijd al om 6 uur op als het niet eerder was , kon nooit lang opblijven om wat met vriendinnen te doen want de volgende dag moest i kweer vroeg op.
Nee denk dat zowel paard als ruiter op een gegeven moment niet meer trekken...

Mijn paard vind het heerlijk dat ie elke week mee mag naar concours. Als we dan de voetjes wassen, begint ze al helemaal op te leven. Vlechten doe ik niet aan, spring alleen maar, maar als het wel moet, 10 minuutjes stilstaan om te vlechten vind ze niet erg! Als ze er een paar uur voor stil moet staan kan ik me indenken dat ze dat niet heel leuk vind!
En ik ga op zaterdag avond gwoon stappen als ik er zondag vroeg uit moet! Maakt mij niets uit.
Ook mijn vorige pony's vonden het heerlijk om naar concours te gaan. Mijn ouders zijn ook helemaal gek van paarden, dus die waren alleen maar blij dat ik er ook gek op ben.. Vervoer dus geen probleem.
Keus is aan jezelf, wat jij wil, en wat je denkt dat je paard wil. Er zullen genoeg paarden zijn die het heerlijk vinden om eens in de maand naar concours te gaan, prima toch?!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:19

Ik zie het ook heel veel, soms ga ik ook 3 weken achter elkaar op wedstrijd. Maar vaak ga ik gewoon om de week. Mijn pony vind het wel erg leuk om ergens heen te gaan en dat vlechten heb ik in een kwartier gedaan. Op het moment ga ik het trouwens even ietsjes rustiger aan doen Knipoog

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:21

Verschilt nog al.. In de zomer maanden zit ik met dikke buiken (drachtig).. Dus dan probeer ik in november en december wat meer mee te pakken.. Heb nu 2 weken dan 1 week niet dan weer 2 weken.. L proefje stelt geen drol voor..dus of ik thuis rond hobbel of ergens anders maakt dan ook niet uit..
Trouwens alleen wel als het in de buurt in dat we geen uur heen hoeven te rijden.

anita26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:43

ik ben het wel met je eens hoor.
Elke week of zelfs 2 keer in een week is behoorlijk veel.
Maar aan de ene kant als ze het zelf niet erg vinden en het paard ook niet is er natuurlijk niks mis mee.

Ik heb ook een schema van 1x in de 2 weken. Voor mij is dit ook echt genoeg.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:55

Ik probeer altijd een regelmatig wedstrijdschema aan te houden. Ga niet vaker als 3x achter elkaar maar laat ook maximaal 3 weken tussen wedstrijden open. Zo hou ik fijn ritme met genoeg rust voor de paardjes. Lachen
Héél soms ga ik 2 dagen in de week maar dan heb ik de komende week daarna geen wedstrijd ingepland.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:13

odetteke schreef:
grauwman schreef:
Kan me niet voorstellen dat je paard het leuk vind om elk weekend vol aan de bak te moeten.

Niet allemaal denk ik nee, maar er zijn ook paarden die het heerlijk vinden om te showen en helemaal opleven op een wedstrijd, ja, en als je dan het geld en de zin hebt om elke week te starten, waarom niet?

Idd! Mijn pony vind het geweldig op wedstrijd! Hij geniet er echt van, gaat met oren naar voor de trailer op, hooinet en banaantje erbij, vrolijker kan je mijn pony niet maken Haha!
't Is dat het mij niet lukt om elke week te gaan anders had ik dat zeker gedaan! ik ga meestal 3 keer per maand Lachen