aanschaf belgisch trekpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

c_masmeijer

Re: aanschaf belgisch trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 09:22

Anne Marie schreef:
Ik vind het in ieder geval erg verstandig van je dat je zo serieus bent met je rondvraag. Toppie!

ja ik vind het wel belangrijk dat ik 100 % geinformeerd ben voor ik een dier aanschaf. je ziet zoveel mensen die er totaal geen verstand van hebben! ik wil gewoon alle voors en tegens weten voordat ik iets aanschaf. ik ben erg benieuwd naar zondag, dan ga ik bij een Belg kijken! gewoon om te zien wat het allemaal inhoud!

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:35

ik heb zelf een belg van 5 jaar, heb haar zelf ingereden,is toch mijn eerste paardje, en dit is allemaal goed gegaan gelukkig!!rij haar momenteel bitloos. succes met je keuze! denk er goed over na, wat je ook doet,....

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:28

Heb jouw topic eens snel doorgenomen en heb nog iets toe te voegen wat zeker niet onbelangrijk is, vind ik toch.
Belgen hebben meer onderhoud nodig aan de benen. Je wilt niet weten wat een ongedierte erin huist. Mijn belgen komen regelmatig binnen om gewassen te worden met sanacuran. In de zee rijden is er ook goed voor maar dat is voor de meeste mensen niet haalbaar inclusief mij. Ik zie ze doodgraag maar ben toch stilaan aan het afbouwen. Weet waar je aan begint.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:33

Loffy, heb je het dan over mijten? Of ook last van luizen of ander ongedierte?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:23

Loffy schreef:
Heb jouw topic eens snel doorgenomen en heb nog iets toe te voegen wat zeker niet onbelangrijk is, vind ik toch.
Belgen hebben meer onderhoud nodig aan de benen. Je wilt niet weten wat een ongedierte erin huist. Mijn belgen komen regelmatig binnen om gewassen te worden met sanacuran. In de zee rijden is er ook goed voor maar dat is voor de meeste mensen niet haalbaar inclusief mij. Ik zie ze doodgraag maar ben toch stilaan aan het afbouwen. Weet waar je aan begint.

Is dat bij tinkers dan ook zo?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:26

ja, ook mijn tinkers hebben meer onderhoud aan de benen nodig

c_masmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 11:42

iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties.
ik ben afgelopen weekend bij iemand wezen kijken die een Belg heeft en ik vond het een machtig mooi/geweldig dier!
ik heb haar allebei haar oren van haar kop gevraagd! en ondanks dat ik het echt geweldige dieren vind heb ik besloten dat ik als eeste paardje geen Belg zal nemen.
Ik denk dat dit ras voor een onervaren ruiter alsmijzelf niet verstandig is. op den duur weet ik zeker dat er een Belg gaan komen want ik vind ze gewoon super maar eerst maar eens een wat minder moeilijk paardje aanschaffen......

Ik zit zelf nu te denken aan een Tinker (het liefst een bonte) maar gewoon kijken waar ik verliefd op word Tong uitsteken

Ik weet dat je ook bij een Tinker rekening moet houden met verhoogde risico op mok maar dat heb ik er wel voor over!

nou nogmaals allemaal bedankt!

groetjes,
Chantal

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:56

vind je een tinker dan wel geschikt om als eerste paardje aan te schaffen?

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:49

TS, goed dat je je zo informeert.

Ik zou in jouw plaats als eerste eigen paard geen veulen/jong paard nemen, van welk ras dan ook.

Je hebt helemaal geen ervaring met hoe je een jong paard moet opvoeden, noch hoe je het moet inrijden. Dat is echt niet zo simpel, je kan uit onwetendheid een hoop dingen fout doen.
Volgens mij zal je véél meer plezier hebben met een ouder ervaren paard dat alles al kan.

Een veulen kopen en dat dan in zn eentje houden en er iedere dag mee bezig zijn is een heel slecht idee. Veulens, een- en tweejarigen horen in een groep te staan en door andere paarden te worden opgevoed. Anders worden het vervelende karakters.

Koop een leuk ouders paard (vanaf een jaar of 7). Dat past beter bij jou denk ik.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:45

Ik vind het super dat je je zo aan het verdiepen bent, overal rond aan het vragen bent en ook in de praktijk ermee bezig bent!
Gelukkig ben je realistisch en ga je niet meer voor een veulen!
Ik vz zelf 2 trekpaarden, waarvan er 1tje 3 jaar geleden als veulentje bij ons is gekomen. We zijn hem nu aan het beleren. Het is een schat, maar het kost gewoon veel meer tijd, geld en inspanning dan het volwassen paard. Desondanks had ik het nooit willen missen hoor!

Ik wens heel veel succes met je toekomstige paardje, wat voor ras het ook moge zijn!
Er zal vast en zeker een keer een belgje komen; zo te lezen ben je er verliefd op geworden!

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:49

MysticTinker schreef:
Loffy, heb je het dan over mijten? Of ook last van luizen of ander ongedierte?

Sorry voor het late antwoord, zit niet constant op de pc
Hier een link waar je wat meer uitleg vind over het probleem bij oa het trekpaard. In de volksmond ook wel eens 'vuile benen' genoemd
http://users.telenet.be/chronischprogressieflymfoedeem/

c_masmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 13:48

even een domper, vorige week bloedonderzoek gehad ik ben allergies voor alles wat haren heeft! en met nadruk op katten/honden en paarden! dokter heeft geadviseerd om deze dieren zo veel mogelijk te vermijden.... ben deze week 2 keer mee geweest naar stal en tot nu toe gaat het redelijk met de medicijnen, dus fingers crossed en hopen dat het zo blijft! maar wel weer een vrezelijke tegenvaller

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:03

ow dat is dan bhoorlijk poedersuiker voor jou dat je er allergish voor bent!! nja sucses daarmee dan eh.. ik hoop voor je dat die medicijnen goed doorblijven gaan.. en als je nog een paard zou aanschaffen idd een ouder ervaren paard kopen Tong uitsteken

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:05

poedersuiker?? ow srry had niet door dat ik een scheldwoord gebruikte Clown Bloos

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:11