Kunnen paarden verliefd zijn?..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

Re: Kunnen paarden verliefd zijn?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:12

die van mij is ook verliefd... we hebben hem maar naast haar gezet... Zij vond hem ook leuk, maar nu is ze drachtig dus lekker Duivel bitchy... Hij hinnikt maar zijn hinnik wordt nu dus niet meer zo beantwoord.

Wel hopen we ze te scheren met een figuurtje: zij het hartje met een sleutelgat erin, hij het sleuteltje... Haha!

Hopen dat het lukt... Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:17

hahaha, toen ik altijd nog met obelix naar de manege ging, en als wij gingen uitstappen en de mensen van de volgende les kwamen al binnen, was er altijd een paard die obelix overal achterna liep, hem in hoek dreef en gelijk wou krabbelen op zn nek.
als ik ging draven rende dat paard er achteraan, en hij is zelfs een keer mee de bak uit gelopen en de gene die op het paard zat kon hem niet tegenhouden Huilen van het lachen
maarja, het waren wel allebei ruinen.
maar door films als black beauty en spirit zou je ook haast denken dat het zou kunnen he Nagelbijten / Gniffelen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:55

Zoals ik zei, doet mijn ruin het nog wel, maar niet met iedereen en meestal pas na een tijdje met dezelfde merrie te lopen...

Zijn shet vriendje is gewoon echt zijn maatje, maar met andere paarden zijn ze anders. De NF wil met een ander paard graag kroelen. Hij snapt het totaal niet als een ander paard het niet terug doet of naar doet..........

De shet speelt alleen met andere shets. Hij is wel gehecht aan de NF, maar hangt niet zo aan hem als andersom.

Dus je zou ook naast verliefdheid echte vriendschap kunnen hebben, wat natuurlijk door ons zo genoemd wordt. En het hoeft niet voor alle paarden zo te zijn. Veel zal te maken hebben met de manier van opgroeien, paarden houden en verdere omgang.........

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:06

mijn paard is wel altijd ontzettend in voor de leider van de kudde, dat is een logische stap... hoe hengstiger ze wordt hoe minder het haar uitmaakt.
al had ze wel op een buitenrit met een onbekend paard dat ze die vanaf het begin de bosjes in wilde duwen, terwijl ze niet hengstig was.

Ik twijfel zelf dus ook. Als ze al verliefd kunnen zijn is het denk ik wel zo dat het op een gegeven moment gewoon zo is dat ze NU heel hengstig zijn en anders toch geen veulen krijgen.
Dus ik volg het even mee vanwege de meningen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:33

@KDS, dat is gezien vanuit een merrie. Die van mij was altijd hengstig leek wel in de buurt van haar vriendje.........

Maar mijn ruin is weer anders. Hij heeft echt zijn maatje, onze shet, maar verliefd naar een merrie is anders. De merrie versierd hem en hij vindt dat wel best en geeft toe als ze hengstig is. Dus zijn de merries een soort van players??

Amandaa_Ted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:34

Ik denk dat een paard wel verlieft kan zijn!,
een mens kan het ook, dus waarom een paard niet???

Anne_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:36

Nou ik denk echt wel dat een paard verliefd kan zijn mijn merrie die is bij een paard waar ze vlakbij op wei staat helemaal gek ik krijg haar geen eens bij hem vandaan!
Als ze hem ziet word ze plotseling henstig dus ik heb de hele zomer door een henstige merrie Tong uitsteken

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:46

binky schreef:
Pluizebolpum schreef:
Hihihi, als verliefde tieners...Zo ken ik er ook nog eentje. Mijn bijrijdhaf had de hots voor een Arabische schone. In de verte, als hij haar zag, deed hij heel stoer net alsof ie een echte hengst was (niemand heeft hem ooit verteld dat hij geruint is), maar kwam ze dichterbij dan werd hij helemaal verlegen; voetjes zo schuin, koppie wegdraaien en dan weer stiekum kijken en dan 'OMG ZE KIJKT!!!' heel snel weer wegdraaien. Net tieners idd, Wieb dan. De Arabische dame in kwestie vond hem maar een l*lletje rozewater, geloof ik, en ging vreemd met een andere ruin...
Enfin, of het écht verliefdheid is, tja, wie zal het zeggen, maar het leek er vanuit menselijk oogpunt wel heel erg op.
Eén van de merries die ik tegenwoordig verzorg heeft wel een heel duidelijke voorkeur. De heer in kwestie moet wel van goede huize komen (lees Quarter Horse, Engelse of Arabische Volbloed), fijn gebouwd zijn en vooral géén vlekken hebben. Dat ene schattige nieuwsgierige Tinkerhengstje was 't niet helemaal en bij die ene Tuigpaardhengst (overigens wel een plaatje om te zien), schoof ze bijna weer de trailer in. Het is dat ze haar, eh 'date', in het oog kreeg; een reddun Quarter, anders was ze echt de trailer weer in gelopen...Liefde? Nee, niet bij haar denk ik, wel voorkeur en 'needs', wat een heerlijke arrogante slettebak toch... Haha!

Whaaaaa wat heb je dit leuk geschreven zeg! Haha!

jaa inderdaad:D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:05

Een aantal zeggen dat hun paard echt verliefd is, maar is het dan ook een merrie-ruin verliefdheid, of zijn het ook merrie - merrie of ruin-ruin verliefdheden?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:11

mijn paard is altijd verlieft Tong uitsteken

op pony kamp kan niet zonder haar vriendje werd ze gek Tong uitsteken
in de wei of op stal altijd in van har vriendjes m eot er bijs taan

helaas voor haar gaan haar vriendjes weg en blijft ze alleen met de shetlanders die ze haat:P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:15

Jibbel schreef:
Een aantal zeggen dat hun paard echt verliefd is, maar is het dan ook een merrie-ruin verliefdheid, of zijn het ook merrie - merrie of ruin-ruin verliefdheden?

Ja,. leuke, daar twijfel ik dus ook aan. Als mijn ruin langer met een merrie staat, al dan niet samen of in een groep, worden ze een koppeltje en doet ie ''het'' dus nog. Dat kan natuurlijk dan ook puur lust zijn als we het toch menselijk bekijken..........

Maar zijn beste vriendje met wie hij al jaren samen woont is een ruin. Dat is echte liefde en ze delen alles. Toch gaan ze anders met elkaar om. Met een grotere ruin, wil die van mij vooral kroelen. En de shet speelt met andere shets. En net als bij mensen, kan elke relatie of vriendschap natuurlijk totaal anders zijn.

Misschien zijn ze bi?

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:20

Ik heb mijn 2,5 jarige ruin vrijdag van de groepsweide gehaald en naar een collega gebracht waarvan het paard deze zomer was overleden. Ze hadden daar nog een ezelin die erg verdrietug was. Toen mijn ruin haar zag werd hij net een hengst. En snuffelen etc. Volgens mijn collega loopt hij de hele dag achter haar aan.. echte liefde zegt ze..
Ik vind het wel grappig en ik geloof er ook wel in.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:33

Mijn paard heeft wel een hele duidelijke voorkeur voor een ander paard bij ons op stal.
Maar of het nu verliefdheid is, of gewoon vriendschap ?? Wie zal het zeggen.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:34

Mijn merrie heeft zo ook een liefje Lachen superschattig; maar giga-ambetant !
De ruin in kwestie is het paard van mijn vriendin; met wie ik altijd samenrij.
Van zodra mijn merrie haar paard ruikt-ziet of voelt, komt er non-stop een stinkende vieze vloeibare witte drek uit haar ,laat het ons -Poep- noemen Lachen
Dit is dus puur seksueel en voortplantingsgericht volgens mij..al heeft ze wel niet door dat hij al jaaaren geen hengst meer is Tong uitsteken
Die 'liefde' gaat wel énorm ver; van staan gillen naar elkaar, tot weglopen op straat om bij hem te kunnen zijn.. ( Boos! Boos! !!!!)
Ahja, tis enorm schattig als je ze bezig ziet; maar zou tog liever hebben dat ze normaal in de wei staan bij de andere merries

brazilll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:20

waarom zou dat niet kunnen haha, natuurlijk kunnen paarden verliefd zijn