fargo schreef:Zoiets heb ik dan en dan meerdere varianten

Voor elke nieuwe dag of elke humeurwisseling
Ik heb lange tijd gedacht dat het ideaal is om veel verschillende zaken in hetzelfde horloge te hebben, doch in de praktijk gaat dit ten koste van de functionaliteit van die functies.
Mijn dagelijkse horloge geeft daarom alléén maar de tijd aan, zelfs datum. Heeft ook geen vormgevingsfratsen, zelf geen merknaam.
Het is dag en nacht instinctief afleesbaar.
Omdat een analoog horloge feitelijk een zonnestandaanwijzer is en de zon voor navigatie te gebruiken is, kan dát mits niet verwarrend uitgevoerd functionaliteit toevoegen, vind ik.
Horlogebandjes zijn nog een heel listig punt.
- Het schijnt dat erg veel mensen voor van alles en nogwat alergisch zijn. Voor het kunststof van ´rubber´ bandjes, voor metaal, voor leer etc. Hele volksstammen hebben een huid de binnenkant van de pols zo zacht dat dít weer problemen oplevert.
- Waterbestendigheid en wasbaarheid zijn ook niet onbelangrij als je ermee buiten wil paardrijden.
- Borging tegen verlies, dus een goede gesp of een geborgde sluiting en er is ook een systeem waarbij zelfs het breken of losschieten van een montagepen niet tot verlies leidt.
- De kleur kan functioneel zijn; dayglow oranje zie je niet snel over het hoofd of matzwart/-olijf juist camouflerend.
Zelf ben ik een wellicht extréme pietlut mbt draagcomfort en gebruiksgemak van het bandje. Ik kan er niet tegen als de sluiting onhandig gefrut is, niet lekker op maat gesteld kan worden of het bandjevoelbaar aanwezig is.
Het allerbeste horloge is niets waard als het bandje irriteert of niet functioneel is
hc
fargo schreef:Ook handig nu we jonge paarden aan het opleiden zijn, dan weet je zeker hoe lang je nu bezig bent en dat je ze niet overbelast. Je begint immers vaak om ongeveer de zelfde tijd en met het "zelf onthouden" gaat het dan vaak mis, want was het nu 8 uur of 10 over 8 toen ik begon, etc etc.
Daar is de draaibare ring op ´duikers´horloges voor.
hc
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-10-08 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de Edit-knop.