Horloge +

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Horloge +

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 11:16

WinBinChes schreef:
Nou vind ik nog een vrij fors modelletje hoor Bloos Ben wel gezegend met surinaamse billen Duivel Maar op mijn polsen hebben ze iets minder moeite gedaan en zijn dus wel slank Tong uitsteken

Groot hoeft op zich niet gelijk voor onelegant te staan. Net even gekeken. Had voor haar verjaardag een Swatch Irony Diaphane in knaloranje/alugrijs gekocht.
Dat is een metalen 44 mm. grote chrono met tachy-rand en stoffen band. Is een uniek ding en hoewel gróót op een fris-sportieve manier vrouwelijk elegant.
Voor paardrijden heeft ze op het moment echter niets echt geschikts. Haar schokbetonnen eco-horloge is ze kwijt geraakt Huilen
Ik geef met een andere verjaardag of zo wel eens een goed en comfie dragend ding. Is dubbel leuk; een fraai horloge uitzoeken/kopen en dan je partner blij mee maken = WinWin!

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 08:48

Gevonden WinBinChes!!

Revue Thommen heeft ooit een horloge gemaakt voor een Noorpool-expeditie wat tijd en zonkompass combineert. Eigenlijk is dát voor trekking te paard genoeg.
Zij maken verschilende versies van basic tot ´eleganter´. Dit is het 25 mm. damesmodel http://i14.ebayimg.com/02/i/001/0c/b5/ffa4_1.JPG

Persoonlijk zou ik als amazone de 37 mm. kiezen http://i21.ebayimg.com/07/i/001/0c/b6/08ed_1.JPG omdat zonder heldere afleesbaarheid je het net zo goed thuis kan laten Cool

Heb voor mijn vrouw een vraag bij een verzamelaar in Zwitserland uitstaan over het oorspronkelijke model van 36 mm.
Jammer toch dat marketing-redenen logischerwijze naar de modale markt wijzen als een kompasnaald naar het noorden Haha!
Door jouw opmerking over eleganter kwam ik op dit model als ruiterhorloge voor mijn lief. Wellicht krijg ik het voor haar te pakken. Bedankt.

Ikzelf heb een aversie tegen ´merken´ en zou eigenlijk het lieste een badgeloze uitvoering van en goed klokje met kompas hebben. Net als mijn Traser, maar dan met (zonne)kompas: http://i146.photobucket.com/albums/r261 ... tec002.jpg

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 17:39

Het zit mee vandaag. De stalen deur zit er weer netjes in en ondertussen antwoord uit Zwitserland en ja, hij heeft een klokje voor mijn vrouw.
Heb net even snel bevestigd.

Afbeelding
http://i5.ebayimg.com/06/i/001/14/c6/4e12_1.JPG

Nu snel douchen en naar kursus; nog drie weken, 5 avonden, 3,5 uur per avond voor de Proteccion Civil.
Heb het horloge wat ik zoek als collega van de Traser zowaar gevonden Als ik terug kom bestellen (wil er nog een paar passende wisselbandjes bij uitzoeken). Is NewOldStock en nu in de superaanbieding slechts 70 Euro!!!

Afbeelding

hc
Laatst bijgewerkt door Judje op 21-10-08 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan, de 3e omgezet naar link.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:42

HC, die eerste 2 vind ik wel errug mooi!! Ga er even achteraan Tong uitsteken

Edit: Die laatste is helemaal mijn smaak! Sportief, niet zo'n lomp ding Clown En keuze uit verschillende kleuren ( Tja ik blijf een vrouw ) Tong uitsteken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 23:03

Erg grappig toeval. Mijn kursus is voor de Proteccion Civil, soort van BB rampendienst en in de VS heet dat SAR. Marathon maakt voor overheidsdiensten een extra grote J-SAR. Jumbo-SAR. Wel júmbo het is; 46,6 mm. kast van 17,7 hoog Wow!
Dit is de J naast een ´normaal´ (eigenlijk al groot) 42 mm. horloge http://www.countycomm.com/JSAR18large.jpg

Knoop er een kustwacht ´dayglow´ oranje ZULU-band aan en je kan het ding van 100 meter afstand niet over het hoofd zien Haha!
Totáál ongeschikt voor paardrijden vanwege het gewicht maar voor SAR-werk... hmmm... weet ik het ook niet eigenlijk.
De reden dat ik het ding vermeld is dat het een natuurrubber band heeft en dát is voor paardrijden wél interessant. Dat heeft onder actieve omstandigheden ongëevenaard draagcomfort. Helaas leveren alleen tópmerken het á 150 Euro of zoiets.
Een vervangingsband voor de Jumbo kost 50 dollar!!

hc

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:22

Jee wat een flatgebouw!

Bandjes doen we niet moeilijk, is er een vies of lelijk, mooi excuus om een ander kleurtje te nemen Tong uitsteken Duurzaamheid is ook niet alles, moet er niet aan denken om jaren op dezelfde schoenen te lopen. Bloos

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:35

WinBinChes schreef:
Bandjes doen we niet moeilijk, ...

Ik wel Haha!
Het bandje MOET lekker zitten, watervast zijn, geen gefrut zijn en het horloge onderweg niet verliezen.

hc

81Puck

Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:10

Ik gebruik hem vooral om te kijken hoelaat het is.

Toch handig.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:30

81Puck schreef:
Ik gebruik hem vooral om te kijken hoelaat het is.

Toch handig.

Blond ow...dus daar is ene horloge voor ROFL

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:37

Sinds ik met mijn paard aan het revalideren moest en dus precies 10 minuten, 15 minuten, 25 minuten etc moest gaan opbouwen heb ik een aantal Swatch Irony horloges; goed te lezen in het donker (wijzers en rand) en een draaicircel waarmee je kan aangeven wanneer je begonnen bent met rijden, stappen, longeren, whatever en je dus ook ziet hoe lang je al bezig bent.

Ook handig nu we jonge paarden aan het opleiden zijn, dan weet je zeker hoe lang je nu bezig bent en dat je ze niet overbelast. Je begint immers vaak om ongeveer de zelfde tijd en met het "zelf onthouden" gaat het dan vaak mis, want was het nu 8 uur of 10 over 8 toen ik begon, etc etc.

Swatches zijn wel groter vaak met rubberen of metalen band dus makkelijk schoon te maken.Ik ben er super tevreden mee. Ook handig als je gaat sporten op de sportschool en nooit op een vaste tijd begint (of tijdens het koken als iets niet zo lang op mag staan; kookwekker altijd bij de hand Knipoog Haha! )

81Puck

Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:38

Huertecilla schreef:
Erg grappig toeval. Mijn kursus is voor de Proteccion Civil, soort van BB rampendienst en in de VS heet dat SAR. Marathon maakt voor overheidsdiensten een extra grote J-SAR. Jumbo-SAR. Wel júmbo het is; 46,6 mm. kast van 17,7 hoog Wow!
Dit is de J naast een ´normaal´ (eigenlijk al groot) 42 mm. horloge http://www.countycomm.com/JSAR18large.jpg

Knoop er een kustwacht ´dayglow´ oranje ZULU-band aan en je kan het ding van 100 meter afstand niet over het hoofd zien Haha!
Totáál ongeschikt voor paardrijden vanwege het gewicht maar voor SAR-werk... hmmm... weet ik het ook niet eigenlijk.
De reden dat ik het ding vermeld is dat het een natuurrubber band heeft en dát is voor paardrijden wél interessant. Dat heeft onder actieve omstandigheden ongëevenaard draagcomfort. Helaas leveren alleen tópmerken het á 150 Euro of zoiets.
Een vervangingsband voor de Jumbo kost 50 dollar!!

hc

Poeh, wat een arm vol zeg!

Ik heb gewoon een guessie..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:46

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 13:13

fargo schreef:
Zoiets heb ik dan en dan meerdere varianten Knipoog

Voor elke nieuwe dag of elke humeurwisseling Knipoog

Ik heb lange tijd gedacht dat het ideaal is om veel verschillende zaken in hetzelfde horloge te hebben, doch in de praktijk gaat dit ten koste van de functionaliteit van die functies.

Mijn dagelijkse horloge geeft daarom alléén maar de tijd aan, zelfs datum. Heeft ook geen vormgevingsfratsen, zelf geen merknaam.
Het is dag en nacht instinctief afleesbaar.

Omdat een analoog horloge feitelijk een zonnestandaanwijzer is en de zon voor navigatie te gebruiken is, kan dát mits niet verwarrend uitgevoerd functionaliteit toevoegen, vind ik.

Horlogebandjes zijn nog een heel listig punt.
- Het schijnt dat erg veel mensen voor van alles en nogwat alergisch zijn. Voor het kunststof van ´rubber´ bandjes, voor metaal, voor leer etc. Hele volksstammen hebben een huid de binnenkant van de pols zo zacht dat dít weer problemen oplevert.
- Waterbestendigheid en wasbaarheid zijn ook niet onbelangrij als je ermee buiten wil paardrijden.
- Borging tegen verlies, dus een goede gesp of een geborgde sluiting en er is ook een systeem waarbij zelfs het breken of losschieten van een montagepen niet tot verlies leidt.
- De kleur kan functioneel zijn; dayglow oranje zie je niet snel over het hoofd of matzwart/-olijf juist camouflerend.

Zelf ben ik een wellicht extréme pietlut mbt draagcomfort en gebruiksgemak van het bandje. Ik kan er niet tegen als de sluiting onhandig gefrut is, niet lekker op maat gesteld kan worden of het bandjevoelbaar aanwezig is.
Het allerbeste horloge is niets waard als het bandje irriteert of niet functioneel is Pling

hc

fargo schreef:
Ook handig nu we jonge paarden aan het opleiden zijn, dan weet je zeker hoe lang je nu bezig bent en dat je ze niet overbelast. Je begint immers vaak om ongeveer de zelfde tijd en met het "zelf onthouden" gaat het dan vaak mis, want was het nu 8 uur of 10 over 8 toen ik begon, etc etc.

Daar is de draaibare ring op ´duikers´horloges voor.

hc
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-10-08 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de Edit-knop.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:24

Huertecilla schreef:
fargo schreef:

Daar is de draaibare ring op ´duikers´horloges voor.

hc

Precies! Blijkt gewoon erg nuttig te zijn, zoals ik al zei, zelfs tijdens het koken oid komt het van pas. En bij de paarden gebruik ik het altijd, had eerder 2 keer geblesseerd paard, met heel precieze revalidatie-eisen en tijden en nu ook als ik rijd stel ik de tijd in. Dan weet ik of we inderdaad al "zoooo" lang bezig zijn of dat dat wel meevalt Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 13:57

fargo schreef:
Precies! Blijkt gewoon erg nuttig te zijn, zoals ik al zei, zelfs tijdens het koken oid komt het van pas. En bij de paarden gebruik ik het altijd, had eerder 2 keer geblesseerd paard, met heel precieze revalidatie-eisen en tijden en nu ook als ik rijd stel ik de tijd in. Dan weet ik of we inderdaad al "zoooo" lang bezig zijn of dat dat wel meevalt Knipoog

Er zijn niet veel horloges waarvan de ring bij slecht licht afleesbaar is. Dat is eigenlijk heel vreemd als je bedenkt dat het van oorsprong een functie voor duíken is.
Een uitzondering is
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet telt deze ook áf op de buitenschaal. Wel zo praktisch voor de meeste toepassingen. Dat is wat je normaal zelf in je hoofd doet.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:39

Heb een helder plaatje gevonden van het bandje-systeem waarbij je het horloge nauwelijks kan verliezen. Het is een zogeheten ´Nato´ bandje doch om te onderscheiden dat déze ovale ringen heeft heeft het type ´Zulu´.
http://www.countycomm.com/zulugrey4ringlarge2.jpg

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:54

Een stevig werk horloge voor vrouwen, zoals die juwelier dat tegen mij zij. Duidelijke wijzerplaat een stevige metalen band.

Horloge, hoe vaker je het lees/typt hoe vager dat woord wordt Nagelbijten / Gniffelen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 16:33

magda_90 schreef:
Horloge, hoe vaker je het lees/typt hoe vager dat woord wordt Nagelbijten / Gniffelen

Het is ook een frans woord voor van oorsprong een ´uur´werk. Later is de betekenis beperkt tot wat correct pólshorloge heet.

Seiko heeft een waanzinnig oorspronkelijk polshorloge gemaak, de Think the Earth. Dat is een wereldbol welke ronddraait als exacte representatie van de aarde .

Ik ben daar he-le-maal WEG van, maar het is prijzig en niet reflexmatig af te lezen. Niet erg praktisch. Wel helemaal dé correcte weergave van het tijdsconcept.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:46

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 08:45

War stevig doorgelezen vannacht mbt het ´Think the Earth´ en hoe meer ik er over lees hoe meer het me aanspreekt:

http://www.thinktheearth.net/index.html

http://www.thinktheearth.net/watch/wn2/enjoy/

Het tijdinstrument van SII gemaakt voor Think the Earth is een uiting van ecologisch besef. Het is een heel interessant concépt.

Afbeelding

Paardrijden is voor mij een ecologisch ´ding´. Ik hou rijpaarden volgens hun ethologie om daarmee van de natuur hier te genieten.
Tijd is niet het belangrijkste, het genieten zelf wel. Ik wil op ritten ongeveer weten hoe laat het is en ongeveer waar het noorden is.
Dát geeft de WN1 prima aan, tot op de minuut en dat is meer dan exact genoeg Haha!
http://www.timedesign.de/home_d.html

Dit polshorloge is eigenlijk hét tijdinstrument wat bij míjn beleving van paardrijden hoort.

hc

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:43

Magnummm schreef:
tanya89 schreef:
Ik had altijd een heel standaard horloge om met rijden, puur om te kijken hoe laat het was.

Dat doe ik ook meestal!

nog 1 hier Clown

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:52

Ik heb gewoon altijd een leuk horloge om, niet alleen voor het rijden.
Alleen eigenlijk omdat ik wil weten hoe laat het is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:26

@Midy: ik heb óók ´gewoon´een leuk horloge voor ´net´.
De voorganger ervan ben ik verloren doordat het geen geborgde sluiting had en deze heeft al het derde glas én twee keer een gebogen schakelpen vervangen. Is nu alléén voor net. De kosten van verlies en schade aan deze luxe-klokjes zijn gelijk aan een kéuze uit schokbetonnen klokjes Haha!
Ik heb er een ´rugged´ horloge voor paardrijden bij. Dat heb ik normaal dagelijks om voor alleen de tijd; ALLÉÉN de tijd. Nul ´leuks, nul vormgeving, nul marketing; zit niet eens een datumaanduiding op.

Mijn dagelijkse paardrijklokje is;
frutselloos, onverwoestbaar, licht en dag&nacht instinctief afleesbaar Haha!

Afbeelding

Ter info: het onverwoestbaarste horloge aller tijden is de bescheiden Casio G-Shock.
Daar kan je een uitgebreide keuze in heel leuke modellen in vinden.
Nadeel van de meeste is de niet instinctieve aflezing en dat je een knopje in moet drukken voor licht. Ze zijn echter ónverwoestbaar en economisch. Voor de meeste ruiters helemaal goed eigenlijk.

hc

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:31

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 09:33

Als grap heb ik een tijd terug van Fossil déze gekocht:

Afbeelding

Om er de tijd mee te kunnen aflezen heb je een kompas nog en dan heb je de échte (zonne-) tijd wat dus niets zegt over de afspraak welke wij mensen daarover gemaakt hebben Haha! Gestoord
Hier waar ik woon zitten we een half uur zonnetijd ten wésten van GMT doch de kloktijd is CET, centraal europese tijd.

Het leuke van het ´aarde-horloge´ is, dat je de tijdafspraken kan instellen, zodat hoewel de aarde als de aarde beweegt een tijdindicator toch de kloktijd aangeeft.

Maar goed, voor wie alleen een horloge heeft als tijdaanduidende polsversiering allemaal irrelevant. Zo is het echter met alle perspectief Knipoog

hc