Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wanted2003 schreef:Harry is prima telefonisch te bereiken en ik weet zeker dat hij bereid is om het de TS het nog eens over bepaalde uitspraken te hebben, wat dat betreft ga ik met Ceesje mee.
Maar het spijt me voor de TS, ik heb ernstig mijn twijfels over dit topic. In de eerste post heeft het een goed effect voor haar paard en heeft het effect als ze het paard met een bezem aanpakt en heeft Harry gelijk. Het andere moment deugt het allemaal weer niet wat er gezegd en gedaan is.
Ik kan alleen zeggen dat ik persoonlijk altijd goede ervaringen heb met deze man en dat hij hier in de regio, dwz gelderland/achterhoek bekend staat als een vriendelijke man.
om die te leren.
JesjeS schreef:...Hij heeft mijn op een heel harde manier wakker geschud, misschien was dat bij mij nodig vond hij......ik ben een op en top stadse heb mij hele leven in het westen gewoond en sinds 1,5 op de Veluwe gaan wonen, ik denk anders(stads), ik zie er anders uit(stads) en gedraag me anders( stads)
Ik moet over paardengedrag en de omgang met Ravy nog een hoop leren misschien zag hij dat.......
. En als ik het hier zo lees in dit topic, zijn er nog een hoop mensen blijkbaar die dat wel doen. Ik vraag dan liever mijn goed opgeleide holistische DA die tegens gediplomeerd chiropractor is. En ik kan jullie vertellen dat zij de wervels niet weer goed terug ramt, hoor.
skippy1 schreef:Flora: ik spreek wel degelijk uit ervaring...
ceesje schreef:7 oktober is er s avonds een inloopavond op de ballingehof.
), maar heb wel meerdere paarden onder behandeling gezien bij kundige chiropractors en osteopaten. Dat ging juist heel rustig eigenlijk. Die mensen doen over het algemeen hun uiterste best om het paard in alle rust te behandelen. Als het paard een reactie geeft, mag dat, want iemand zit tenslotte wel aan dat lijf en dat dier moet het ondergaan zonder dat je het 'm uit kunt leggen. Dus een paard straffen als 'ie reageert, nou, nee, ik zie daar het nut niet van in.

Twiggy2008 schreef:Flora, ik heb inderdaad helemaal geen ervaring met deze man (gaat ook niet gebeuren, kan ik je vertellen), maar heb wel meerdere paarden onder behandeling gezien bij kundige chiropractors en osteopaten. Dat ging juist heel rustig eigenlijk. Die mensen doen over het algemeen hun uiterste best om het paard in alle rust te behandelen. Als het paard een reactie geeft, mag dat, want iemand zit tenslotte wel aan dat lijf en dat dier moet het ondergaan zonder dat je het 'm uit kunt leggen. Dus een paard straffen als 'ie reageert, nou, nee, ik zie daar het nut niet van in.
![]()
Nogmaals de vraag: Heeft deze man papieren voor deze behandelingen??? Ik lees hier dat dat niet zo is en dat vind ik op zijn zachtst gezegd niet echt ok.
Ben overigens wel blij dat er blijkbaar ook mensen zijn die goede ervaringen hebben, hoor, anders zou het helemaal verschrikkelijk zijn. Ik eis toch wel wat meer van iemand, voordat ze aan mijn paard's lijf mogen komen.
(Balingehof staat heel goed bekend inderdaad!)
liljebo schreef:en dan al meteen zeggen wat het paard heeft meegemaakt en wat er met het paard aan de hand is (lui, koppig enz enz) na hem even te hebben gezien???? sorry hoor.... Dat gaat er bij mij niet in.
Maar het ergste vind ik het feit dat zo iemand pretendeert deskundig te zijn en dat mensen hem geloven, terwijl hij op grove wijze wervels kraakt zonder gedegen kennis van zaken. Heb je enig idee hoeveel schade dat kan aanrichten?
Er is niet voor niets zoveel ophef geweest over onbevoegd kraken bij mensen.
weetergeen schreef:Een echt kundig iemand zou moeten weten dat de wervels van een paard niet zomaar recht te slaan/kraken zijn............
) en daar mooie dingen mee willen doen om mens en dier te helpen, prima!