ruiterhuis > zadel past niet > geld terug, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re: drunens ruiterhuis>zadel past niet> geld terug, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:41

nee, heb de naam Schelstraete gehad.

wat ik morgen meeneem:

foto's waarop te zien is hoe beroerd het eerste zadel lag (om maar aan te geven dat het eprsoneel beweerde dat het goed lag)

Brief die ondertekend moet worden, mochten ze niet mee willen werken
Aankoopbewijs zadel
Bewijs dat er een msfc naar heeft gekeken
en natuurlijk pony en zadel

wat is me nu afvraag: stel, hun voorstel is om alles aan te passen. Ik weet uit 2 bronnen dat dat geen nut heeft. Dan hoef ik daar toch niet mee akkoord te gaan? Of misschien aangeven dat ze mogen aanpassen, maar als het dan nog niet goed is dat ik mn geld terug wil?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:04

Geen concrete vraag over Harnachement dus ik verplaats je topic even.
HAR-->TAO.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:08

Je hoort ze officieel wel de kans te geven dat ze het voor je in orde maken.
Je kunt wel zwart op wit zetten dat dit gezien je ervaringen in het verleden de laaste keer is en dat als het niet goed blijkt te zijn, dat je dan je geld terug krijgt en jij je zadel inlevert bij hen.
Anders even voorleggen bij de consumentenbond, of consumentenzaken, zodat je zeker weet dat wat je doet goed en correct is!

italiaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:44

hahahah Schelstraete... dat wordt een dure grap voor je.
Dat is een brievenschrijver, heb al meerdere keren gewonnen van hem Knipoog

DR is echt wel een goed bedrijf. Misschien vond je het zadel wel te lekker zitten Vork

DR zal echt niet zijn naam op het spel zetten om een zadel van 1000 euro. Ze doen zaken in het hele land.

Als ik jou was zou ik gewoon op een normale manier met ze praten om het op te lossen. Ik ben namelijk bang dat het niet alleen aan hun ligt.
Kan je het geld wat je aan Schelstraete wilde uitgeven ook nog een ander paard kopen.

succes

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 06:01

hihi jij werkt er zeker ofzo?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:12

ja die indruk wekt italiaantje wel

Dearntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:59

Citaat:

DR zal echt niet zijn naam op het spel zetten om een zadel van 1000 euro
Citaat:

Daarom lees ik nu zoveel klachten ...

Lonnie suc-6 vandaag !

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:17

kun je niet regelen dat die MSFC-er met je meegaat naar drunen? kan ze gelijk weerwoord geven...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 12:18

italiaantje schreef:

DR is echt wel een goed bedrijf. Misschien vond je het zadel wel te lekker zitten Vork

DR zal echt niet zijn naam op het spel zetten om een zadel van 1000 euro. Ze doen zaken in het hele land.

Als ik jou was zou ik gewoon op een normale manier met ze praten om het op te lossen. Ik ben namelijk bang dat het niet alleen aan hun ligt.
Kan je het geld wat je aan Schelstraete wilde uitgeven ook nog een ander paard kopen.

succes

ik weet niet aan wie het dan moet liggen maar ik pas geen zadels aan die niet passen hoor!

drunens ruiterhuis is geen goed bedrijf. ze weten duidelijk niet waar ze het over hebben op zadelgebied iig. Ik heb rustig met ze gepraat de EERSTE keer. nu ben ik het zat. Ben overigens net terug en ze wilden het deze keer gaan oplossen dmv een bontje eronder. sorry hoor, maar dat slaat dus nergens op. Op een gegeven monet lag het zadel 20 cm hoger op de rug van Luna. En louis: ja, nnu klappert het niet meer! Ja gek heh, zo kan ik dus elk zadel wel passend maken. Als je dat kennis van zaken noemt dan heb je ze zelf niet lekker op een rijtje geloof ik. In ieder geval, uiteindelijk vroeg hij wat ik voor mn zadel wilde terughebben.

Ik zei 1500 euro, immers 2 weken oud. Dat kon ie niet doen, voor 1300 euro nam hij het terug. Immers waren ze al zo vaak bij mij langsgeweest om te passen en te kijken en had ik zelfs al een tweede zadel gekregen. Op mijn opmerking dat dat mijn probleem niet was, dat ze het meteen goed hadden meten doen en dat ik dan maar 1 zadel en geen ellende had gehad, werd gezegd dat dat niet waar was. Het lag toch echt aan mij.

heb ze even heel duidelijk gemaakt dat ik als leek vetrouw op de kunde van mensen die daarmee adverteren en dat het dus niet mijn schuld is als ZIJ iets verkeerd deden. en dat het dan hun probleem is en dat zij het dan goed op moeten lossen. Net of ik het leuk vind dat ik nu een half jaar verder ebn met een hoop gezeik, veel geld uitgegeven (aan zowel zadel als aan adviezen en een boomlooszadel voorin de tussentijd tussen eerste en tweede zadel). Sjoge jonge zeg, ik werd er echt boos om dat zij mij ff lekker alle schuld gaven van het feit dat dat zadel niet pastte. uiteindelijk gezegd dat ik akkoord zou gaan met 1450 ero en anders naar de echter zou stappen. Dat hielp, want het was meteen akkoord. Of ik even mijn bankrekeningnr wilde geven. Even vriendelijk gevraagd of hij dan wel even op papier wilde zetten dat ik het binnen een week zou krijgen en toen kon ik zelfs ineens merijden naar de winkel om het contant te krijgen.

Hij heeft zel;fs nog toegegeven dat ze het zadel niet konden aanpassen voor mijn pony, met opvullen ofzo. de enige oplossing was zo'n schuimrubber ding of bontje eronder

en voor allemenen die denken dat drunen alleen maar goed aanpast: ik heb denk ik al wel 40 reacties gehad van mensen met euroriding zadels of anatomica waarvan het zadel niet past en vaak te smal is. gaat steeds om degene die bij mij ook is geweest. die gast weet gewoon echt niet waar hij het over heeft. dat bleek bij de eerste confrontatie tussen hem en msfc al. de enige oplossing die zij kennen is opvullen of een bontje eronder.

en dan is over 5 jaar je paard naar de kloten.

dat vroeg hij ook nog: ja anky rijdt toch ook met een gelpad, waarom zou zij dat doen? ze heeft geld zat om een goed zadel te kopen. iedereen heeft er een bontje of gelpad onderliggen.

Ik zeg: mener, wat anky doet moet ze zelf weten, ik ga mn paard niet verkloten. een zadel moet goed liggen zonder heel die zooi eronder, en zeker geen 20 cm bovenop de rug! zo kun je alles wel 'passend' maken!

edit: hij vond overigens ook niet dat het zadel kiepte, het lag volgens hem mooi recht in het midden. Maar met bontje eronder lag het ineens recht. Dus eerst zegt ie het ligt recht, na een bontje ligt het ineens helemaal recht. dan lag jet dus al scheef lijkt mij zo
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-09-08 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Graag alles in 1 bericht plaatsen of gebruik de editknop!

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:22

Dan is het nu toch opgelost Lonnie?! Heb je het geld contant terug gekregen of hebben ze het overgemaakt naar je?! Wat heb je nu voor oplossing aangereikt gekregen?
Over welke gast heb je het, bart? of Louis?
Grtz

lonnie schreef:
italiaantje schreef:

succes

ik weet niet aan wie het dan moet liggen maar ik pas geen zadels aan die niet passen hoor!

drunens ruiterhuis is geen goed bedrijf. ze weten duidelijk niet waar ze het over hebben op zadelgebied iig. Ik heb rustig met ze gepraat de EERSTE keer. nu ben ik het zat. Ben overigens net terug en ze wilden het deze keer gaan oplossen dmv een bontje eronder. sorry hoor, maar dat slaat dus nergens op. Op een gegeven monet lag het zadel 20 cm hoger op de rug van Luna. En louis: ja, nnu klappert het niet meer! Ja gek heh, zo kan ik dus elk zadel wel passend maken. Als je dat kennis van zaken noemt dan heb je ze zelf niet lekker op een rijtje geloof ik. In ieder geval, uiteindelijk vroeg hij wat ik voor mn zadel wilde terughebben.

Ik zei 1500 euro, immers 2 weken oud. Dat kon ie niet doen, voor 1300 euro nam hij het terug. Immers waren ze al zo vaak bij mij langsgeweest om te passen en te kijken en had ik zelfs al een tweede zadel gekregen. Op mijn opmerking dat dat mijn probleem niet was, dat ze het meteen goed hadden meten doen en dat ik dan maar 1 zadel en geen ellende had gehad, werd gezegd dat dat niet waar was. Het lag toch echt aan mij.

heb ze even heel duidelijk gemaakt dat ik als leek vetrouw op de kunde van mensen die daarmee adverteren en dat het dus niet mijn schuld is als ZIJ iets verkeerd deden. en dat het dan hun probleem is en dat zij het dan goed op moeten lossen. Net of ik het leuk vind dat ik nu een half jaar verder ebn met een hoop gezeik, veel geld uitgegeven (aan zowel zadel als aan adviezen en een boomlooszadel voorin de tussentijd tussen eerste en tweede zadel). Sjoge jonge zeg, ik werd er echt boos om dat zij mij ff lekker alle schuld gaven van het feit dat dat zadel niet pastte. uiteindelijk gezegd dat ik akkoord zou gaan met 1450 ero en anders naar de echter zou stappen. Dat hielp, want het was meteen akkoord. Of ik even mijn bankrekeningnr wilde geven. Even vriendelijk gevraagd of hij dan wel even op papier wilde zetten dat ik het binnen een week zou krijgen en toen kon ik zelfs ineens merijden naar de winkel om het contant te krijgen.

Hij heeft zel;fs nog toegegeven dat ze het zadel niet konden aanpassen voor mijn pony, met opvullen ofzo. de enige oplossing was zo'n schuimrubber ding of bontje eronder
Laatst bijgewerkt door Weltevreden op 30-09-08 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:22

Poging tot een korte en bondige versie:

Jaren terug mijn toenmalige zadel laten controleren op pasvorm/opvullen bij DrRh. Boodschap: Dit zadel is te wijd ivm hogere schoft paard. Ze zouden een nieuw zadel voor me zoeken met een smallere boommaat. Dat werd gevonden in een Passier van 800 euro. dat was eigenlijk boven het geplande budget maar oke als het mijn paard beter zou passen..
Een jaar later laat ik een andere zadelpasser er naar kijken (doe ik jaarlijks). Boodschap: dit zadel is veel te smal. Drunen opgebeld en mijn probleem aangegeven. Kwamen kijken en vonden het zadel ook te krap maar dat zou kunnen omdat mijn paard veranderd was. Pardo? ongeloofwaardig verhaal bij een paard van boven de 10 in gelijkblijvende training). Heb ook foto's van dag van aankoop waar je achteraf gezien op kunt zien dat het toen ook al te krap was.

Poging gedaan om het zadel te verbreden behaalde onvuldoende resultaat.

Toen op zoek gegaan naar ander passend zadel. Gevonden in een (nu wel) goed passende anatomica. Geen zadel van mijn smaak en boven geplande budget. In dit geval ging het paard voor.
Echter wilden ze voor mijn passier nu nog maar 600 teruggeven (zadel van 10 jaar bij aankoop en 11 jaar bij verkoop aan drunen). Dat werd absoluut niet gerechtvaardigd door slijtage of slecht onderhoud.

2 maanden later zie ik het zadel voor 1000 euro weer op internet verschijnen.

Overigens heb ik inmiddels al vele malen te horen gekregen dat mijn paard helemala geen moeiljke rug heeft. Dat kan dus ook dat gedoe niet rechtvaardigen.

Drunen komt me (meer dan) mijn neus uit. Ze hebben 4x geld aan me verdiend (bij de verkoop van de passier, bij de verkoop van de anatomica, bij de verkoop van het springzadel en bij de nieuwe verkoop van de passier.

Overigens geen slecht woord over de winkel zelf. Daar wordt je fijn geholpen en geven ze goede service.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 12:24

ik heb nu contant mn geldterug.heb nog even mn bericht gedit over het wel of niet scheef liggen van mn zadel. ze spreken zichzelf enorm tegen, want als het volgens hun recht ligt, hoeft er van achteren toch ook niks opgehoogd te worden?

aan mij hebben ze inmiddels ook veel verdiend. In de winkel vind ik het ook prima service,mar op zadelgebied...sorry hoor, maar ze hebben er de ballen verstand van

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:26

sorry foutje
Laatst bijgewerkt door Masada op 30-09-08 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:27

Niet alleen het feit dat ze fouten maken (zadels verkeerd aanmeten) maar ook de manier van afhandelen van problemen doet mijn nekharen rechtop staan.

De arrogante houding van de genoemde kerel is ronduit vreselijk.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 12:29

hij is inderdaad verschrikkelijk en vindt dat hij alle kennis van de wereld heeft. terwijl in confrontatie met msfc hij alleen maar een rode kop kreeg en geen fatsoenlijk woord meer uit zijn mond, wetende dat hij ook beter niks meer kon zeggen want het was alleen maar onzin en een hoop tegensrijdigheden dat eruit kwamen.

@hopla: schaduwaccount van wie? iemand van drunen?

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:57

over welke kerel hebben we het nu dan? op de site staat dat die bart verantwoordelijk is voor de zadelos maar zag dat louis zn naam ook ergens stond...
Schaduwaccount van een werknemer bij drunen? Nóg makkelijker toch, weten ze meteen wara ze mee bezig zijn Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:02

ik vraag me de hele tijd af, wat is een msfc'er?!

fijn dat het nu opgelost is Lonnie!!

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:05

Ing__ schreef:

Ik kan niet vinden waar dat "msfc'er" staat, in welke context?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:25

Ing__ schreef:

Master Saddle Fitter als ik het goed heb Haha! Het is iig iemand die geleerd heeft voor zadelpasser.

Gelukkig dat je iig geld terug hebt. Wel heel jammer dat ze niet gewoon het hele zadel hebben teruggenomen voor het volledige bedrag.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:16

Jeetje Lonnie!
Wat een verhaal zeg. Ik hoop dat ik nooit problemen krijg met mijn zadel want die komt daar ook vanaf.
Gelukkig heb je nu wel je geld terug en kan je ergens anders naar een nieuw zadel op zoek!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:21

goed gehandeld lonnie. je hebt netjes je poot stijf gehouden en het achterste van je tong laten zien. waar ga je nu shoppen en wat zoek je?
msfc = Master Saddle Fitting Consultant

Denise76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:26

GEFELICITEERD LONNIE!!!

Je hebt het heel goed afgehandeld! Het feit dat ze je het geld (bijna) helemaal terug betalen zegt heel wat!!

Ik hoop dat je een goed en passend zadel gaat vinden voor je paardje!

Dearntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:47

gefeliciteerd, en nu suc-6 met zoeken;)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:41

dank je, ik ben druk bezig met rondkijken en nformeren, maar de zoektocht is lastig! komt snel uit op maatwerk met de bijbehorende extra euries helaas

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:10

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Lachen Mag ik vragen wie je voor de passervice hebt gehad (mag ook via PB, graag zelfs!) Ik heb zelf namelijk ook een bruine Anatomica eind mei/begin juni aangeschaft bij Drunens Ruiterhuis.