Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:01

Ik meng mij even bij deze 'discussie' ik heb dit toevallig gevraagd bij mijn ruitershop waar ik mijn laarzen heb besteld. Ze gaf aan dat gemiddeld 1 cm de max is. En dat dit geen zwakte brengt aan het leer. Maar 15 cm zou ik gewoon groter laten maken. Maar met 1 cm heb je de meeste overbruggingen tussen de maten wel te pakken. Een laars die 2a3 mm te groot is dat merk je niet. Een cm zeker wel.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:08

Ik bedoelde dat de rits tot ongeveer 15 cm van de bovenkant van de laars dicht kon. Nou ja, eerder 10 cm denk ik. Dan kan ik wel een kuitmaat groter nemen, maar dan zitten de laarzen aan de onderzijde heel los denk ik. En ik wil juist stevig ingepakte enkels ;)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:20

Het oprekken ging bij mij om een cm. Als ik jou zo hoor, is dat een laars met elestiekinzet geen optie? Of volledig maatwerk?

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:27

MissJ schreef:
Het oprekken ging bij mij om een cm. Als ik jou zo hoor, is dat een laars met elestiekinzet geen optie? Of volledig maatwerk?


Ja, ik denk idd dat ik een laars nodig heb met elastiek. Op de vorige pagina begreep ik dat de Salento dat heeft.

Getup

Berichten: 8357
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:34

Interessant dit. Kan oprekken eigenlijk ook bij laklaarzen ( alleen buitenkant lak) ?

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:48

Die vraag heb ik toevallig gesteld bij Drunens ruiterhuis Getup. Ook omdat ik een laars tot vijf cm onder mijn knie dicht kreeg. Er werd verteld dat ze dat gewoon kunnen oprekken. Uiteindelijk heb ik voor een ander model gekozen (dressagio) en daar had ik geen problemen mee.
Ik durfde het zelf niet aan om lak te laten rekken maar zij vertelde dus dat het wel ging.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:52

En je had bij de Dressagio dezelfde maten ?
Dus het scheelt ook nog per model hoe ze zitten qua kuit ?

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:55

Ja, ik had bij beide modellen de MA M aan. De eerste kreeg ik dicht tot vijf cm onder mijn knie en zat ook redelijk strak om mijn kuit. Toen ging ze achter kijken of ze een MA L had staan maar dat had ze niet en toen werd oprekken geadviseerd. Dat durfde ik niet aan omdat ik lak wilde hebben. Toen de dressagio gepast en die ritste ik zonder probleem zo dicht!

Spenk
Berichten: 21842
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:19

Hier vanmiddag laarzen aan laten meten.

De Dressagio het model met hele smalle enkels. De schacht in donkerblauw lakeer, binnenkant en voet welk normaal leer, neusje ook in donkerblauwlak, houtlook zool, een verharde buitenkant en extra hoge dresuurboog. Ik ben heel benieuwd!

De maten verschillen inderdaad per model. De Dressagio met smalle enkels wordt heel smal gesneden.. Ik had daar een showmodel van aan in maat S kuit die zat echt perfect! Terwijl ik van de tricolore XXS heb. Maar ze hadden al meerdere malen gehad als je dan bijv de XXS van die laars neemt dat mensen echt een heel stuk tekort kwamen bij het dichtdoen :oo dus wij zijn maar voor een S gegaan die zat heel erg mooi.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:47

Yvank, nou snap ik er niets meer van... Popke verteld net dat de Dressagio ( veel) ruimer valt als een ander model. En nu zeg jij weer dat de Dressagio smal valt.
Pfff ingewikkeld !!

Spenk
Berichten: 21842
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:56

Ik heb het wel over de Dressagio met italiaanse enkel he! Dat is een ander model dan de normale dressagio die valt veel groter.

Ik heb de dressagio italiaanse enkel vanmiddag aangehad in een S die zat heel mooi strak. Terwijl ik gemeten op een XXS uitkom die ik van tricolore ook heb. De ottaviano moest ook aan in XXS .

En de ervaring van de dealer is ook dat de dressagio met italiaanse enkel heel smal valt. Ze heeft al meerdere keren gezien (ook in drunen) dat ze dan besteld werden in de gemeten maat maar dan echt veel te klein waren.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:44

Ik heb de ottaviano en de dressagio, de dressagio zit zeker anders dan de ottaviano. Dat komt vooral door de rits. Doordat de rits aan de voorkant zit, kan deze minder slank om de enkel gemaakt worden, dan wanneer de achter zit zoals bij de ottaviano.

Spenk
Berichten: 21842
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:46

Afbeelding

Deze heb ik aangehad vanmiddag dit is dus het smalle model dressagio met de smalle enkels ipv normale variant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:48

Ik heb mijn lak de niro's laten oprekken!
De rek trekt heel snel terug (het lakt 'krimpt' naar de normale maat terug als je ze niet draagt of in een houten voet doet)
Voor mij een tijdelijke oplossing maar toen toch verkocht omdat ze te klein zijn...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:24

Ah, jij bent bij Janine geweest Yvank! Ik herken het showmodel

Spenk
Berichten: 21842
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:26

Jaa klopt :)

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:17

Yvank_ schreef:
Ik heb het wel over de Dressagio met italiaanse enkel he! Dat is een ander model dan de normale dressagio die valt veel groter.


Ha, nou snap ik het ! Haha laarzen met een Italiaanse enkel, klinkt toch wel chique.

X_spirit_X

Berichten: 792
Geregistreerd: 02-10-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:50

Betaal je dan ook extra voor die italiaanse enkel? En waar is dat showmodel te passen?

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:27

Op duitse ebay worden nu heel veel nieuwe de Niro laarzen aangeboden, quick soft model en salento.
Ene bieden vanaf 179 euro, andere 249 geloof ik ....

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:17

Ik heb ook het Italiaanse model, betaalde er niet extra voor. Ik heb hele smalle enkels en zou met de 'gewone' laars nog te breed blijven bij de enkels maar te krap worden bij de kuiten.
Foto's die ik eerder al in het topic plaatste:


Afbeelding

Afbeelding

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:59


Spenk
Berichten: 21842
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:15

X_spirit_X schreef:
Betaal je dan ook extra voor die italiaanse enkel? En waar is dat showmodel te passen?

Nee kost hetzelfde.. Ik was in Emmen.

Sorriso

Berichten: 4894
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:18

Maris schreef:
Duidelijk , bedankt. Ik blijk alleen niet in normale laarzen te passen geloof ik. Mijn kuit wordt net onder de knie niet dunner , maar blijft gelijk aan het dikste deel van mijn kuit ongeveer. Dus ik heb laarzen met elastiek nodig .....

Heb je ze al gepast? Wellicht valt het mee of is er een creatieve oplossing voor te vinden? Bij Drunens (en volgens mij de meeste aanmeetpunten van DeNiro) kunnen ze goed met je meedenken hoor! :)

Edit: Zie dat al meer mensen hierover gepost hebben. Maak je niet te druk over het oprekken, dat gebeurt echt niet als het niet kan! Het lijkt mij voor jou een goede oplossing.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 07-01-17 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorriso

Berichten: 4894
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:20

Aimee schreef:
Mijn polo's zijn juist super zacht.

Je kunt ze ook onverhard bestellen, dat klopt. En Drunens heeft een aantal keer wat aanbiedingen gehad, daar zaten ook wel eens zachte polo laarzen bij.

Sorriso

Berichten: 4894
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:23

Yvank_ schreef:
Hier vanmiddag laarzen aan laten meten.

De Dressagio het model met hele smalle enkels. De schacht in donkerblauw lakeer, binnenkant en voet welk normaal leer, neusje ook in donkerblauwlak, houtlook zool, een verharde buitenkant en extra hoge dresuurboog. Ik ben heel benieuwd!

De maten verschillen inderdaad per model. De Dressagio met smalle enkels wordt heel smal gesneden.. Ik had daar een showmodel van aan in maat S kuit die zat echt perfect! Terwijl ik van de tricolore XXS heb. Maar ze hadden al meerdere malen gehad als je dan bijv de XXS van die laars neemt dat mensen echt een heel stuk tekort kwamen bij het dichtdoen :oo dus wij zijn maar voor een S gegaan die zat heel erg mooi.

Oh interessant. Ik heb voor polo's gekozen vanwege de smallere enkel, die vind ik bij dressagio wat minder smal, maar jij hebt dus wel smalle? Ben heel benieuwd!

Edit: Zie nu de foto die je erbij hebt gezet. Heel mooi die smalle enkel!! Mooie laars verder ook, vind alleen het neusje iets teveel oppervlak beslaan zo.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 07-01-17 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt