Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:23

Is de 8 weken standaard levertijd voor de De Niro rijlaarzen? Ik zit namelijk na te denken om nieuwe rijlaarzen te kopen en twijfel tussen (zwarte) De Niro's of Rectiligne met rits.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:05

Ik zou bij De Niro rekenen op 11 weken.. Zo lang heeft het bij mij ook geduurd en zo lang duurt het nu al bij Lonnie.

Het zit mij ook niet mee met die poedersuiker laarzen. Nu is mijn elastiek weer kapot in 1 laars. :( Ik ga ze maar weer terug brengen..

Abercrombie

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:21

ik heb ook wel meer dan 8 weken gewacht maar bij mij zaten de feestdagen Kerst en O&N er tussen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:37

ik heb er trouwens lederonderhoud Naturel opgesmeerd, met bijenwas. ze worden er ook weer een slagje donkerder van :j

het is een natuurproduct

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:08

mauvestraat schreef:
Is de 8 weken standaard levertijd voor de De Niro rijlaarzen? Ik zit namelijk na te denken om nieuwe rijlaarzen te kopen en twijfel tussen (zwarte) De Niro's of Rectiligne met rits.

in drunen hadden ze een hoop zwarte niro's op voorraad. ik had namelijk op een gegeven moment met passen dé perfecte maat aan, maar dan in zwart, en ik wilde blauw. dus daarom moest ik 8 weken wachten. je moet sowieso langs om te passen, en wie weet zijn ze op voorraad. je kunt ze evt ff bellen als je naar drunen wil.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:41

Dat is een goede tip tisje! Drunen is weliswaar niet dichtbij (een klein uurtje rijden) maar misschien wel de moeite waard om daar te gaan kijken en te gaan passen. Saai als ik ben, ondanks de gewijzigde knhs regels bij dressuurwedstrijden, wil ik het liefste zwarte rijlaarzen dus wie weet zijn die wel op voorraad :j

Eerder heb ik een keer gelezen dat deze De Niro laarzen bijna niet ingelopen hoeven te worden omdat het kalfsleren laarzen zijn, wat is jullie ervaring?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:16

ik heb ze niet ingelopen gewoon opstappen en rijden :j

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:19

ik kon, toen ik ze net had, door omstandigheden niet rijden. maar ik heb ze wel iedere dag ff aangetrokken en wat mee gelopen. ik kreeg wel een beetje last van mn hielen, maar dat was na een paar keer over. nu zitten ze echt perfect!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:28

ik had ook nergens last van!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:33

ik heb al cognackleurige en nergens alst van gehad, op een dag na een blaar zij de achterkant van mn hiel. daarom nu weer deNiro's gekozen, vind het superlaarzen

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:14

Fijn om te horen dat de laarzen meteen zodanig zitten dat je er lekker mee kunt rijden!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:18

tisje schreef:
klinkt sjiek zeg, met bruin tuig! ik heb gewoon zwart. ik smeer er trouwens donkerblauwe kiwi op (maar dit is niet in nederland te koop, ik heb 30 blikjes :S (!!) via belgie gekocht toen) misschien wel slim ook dat ook te kopen als je ze hebt, want om ze mooi donkerblauw te houden smeer ik er eens per maand een laagje kiwi op.

Heb je die blikjes via internet besteld of echt in belgie gaan halen?
Ik meen dat k hier thuis wel eens een blikje blauwe kiwi heb zien rondslingeren, maar kan me ook vergissen haha, hebben zo'n hele kist vol met schoenpoets spul :P

En heb je de foto al? O:)

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:09

haha nee sorry, zondag heb ik wedstrijd dus neem ik ze zaterdag mee om te poetsen, dan zal ik n foto maken!
ik had het via een soort marktplaats in belgie. alleen verzendkosten waren wel hoog, maar betaalde 50 cent per blikje, dus dat scheelde weer.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:45

bij de action hebben ze die blikjes soms nog wel! die hebben ze nog ergens uit een magazijn op gevogelt denk ik :=

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:23

feetje, ik heb geprobeerd foto's te maken vandaag, maar mn camera geeft enkel zwart beeld... ik heb mn laarzen nog tm woensdag thuis staan, dus dan zoek ik nog ff een andere camera om een foto mee te maken... heb ze wel alvast mooi opgepoetst voor de foto :P

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:44

@ LetsGoKelly, bah.. het zit jou ook niet mee hè?? Jammer dat je er niet zo van kan genieten zoals wij met onze laarzen doen!!

@ De mensen met de bruine laarzen (cognac??) wat voor een kleur tuig heb je er bij? licht bruin/ donkerbruin?
iemand van stal wilt ze ook, maar ze heeft een bruin zadel, stubben edelweiss de luxe, zouden deze bruine er mooi bij passen??

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:44

Nog even een kort vraagje tussendoor: zakken de laarzen na verloop van tijd ook in hoogte zoals andere leren rijlaarzen? Ik heb gisteren een zgan 2hands paar De Niro's gepast die eigenlijk iets te hoog zijn. Het is net niet storend maar een cm lager zou fijner zijn.

Daarnaast lijkt het wel of de De Niro's qua voetmaat iets kleiner uitvallen, is dat ook jullie ervaring?

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:07

mauvestraat schreef:
Nog even een kort vraagje tussendoor: zakken de laarzen na verloop van tijd ook in hoogte zoals andere leren rijlaarzen? Ik heb gisteren een zgan 2hands paar De Niro's gepast die eigenlijk iets te hoog zijn. Het is net niet storend maar een cm lager zou fijner zijn.

Daarnaast lijkt het wel of de De Niro's qua voetmaat iets kleiner uitvallen, is dat ook jullie ervaring?

Mijn de niro's zijn ook cker nog een cm gezakt!
En ik heb van de niro een voetmaat groter dan wat ik normaal altijd heb, dus dat klopt allemaal wel. Ben super tevreden met die van mij trouwens!!

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:50

ze zakken wel iets in maar niet zoveel als de petries is mijn ervaring. qua voetmaat had ik gewoon hetzelfde. ze zaten in het begin best strak om mn kuit, maar dat liep ook iets uit, nu zitten ze echt super!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:04

-
Laatst bijgewerkt door LetsgoKelly op 28-04-09 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:05

-
Laatst bijgewerkt door LetsgoKelly op 28-04-09 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:05

HouvanPonys schreef:
@ LetsGoKelly, bah.. het zit jou ook niet mee hè?? Jammer dat je er niet zo van kan genieten zoals wij met onze laarzen doen!!

Zit idd niet mee nee.. Mijn moeder gaat er als het goed is weer mee terug vandaag.
En hopelijk gaan ze ook snel zakken bij mij, heb er nu bloeduitstortingen van in mn knieholtes. Al moet ik zeggen, met mn dunne rijbroek zitten ze aan mn kuit wel goed nu.

Kleine stapjes vooruit zullen we maar zeggen.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:46

Hey,

Ik zat ook al een tijdje te kijken naar DeNiro's is er mischien ook ergens een punt in het Noorden waar je ze kan aan laten meten?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:04

ik heb ze ook meteen aangedaan en ermee gaan rijden, nergen last van gehad! bij mij zijn ze tot nu toe nog niets ingezkt, maar heb ze dan oook nog niet zo lang :n en voetmaat viel bij mij juist groter, ik heb maat 38 van de niro, terwijl ik normaal maat 39 heb van alles. En ik doe ze bij mijn bruine pessoa, oakbark heet de kleur

http://i83.photobucket.com/albums/j315/ ... 009048.jpg

Afbeelding

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:25

Mooie set Zinn!
Mijn Prestige Tabacco is iets lichter en roodachtiger van tint dan jouw pessoa dus twijfel een beetje of dat bruin van de laarzen wel mooi is.
Denk dat ik toch voor blauw ga, die kunnen dan mooi mee op concours! :)