Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GQMMS

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:36

ik rijd altijd zonder.. of het nu koud is of niet..

Alleen met de dressuurwedstrijd moet ik wel Bloos dus, dan doe ik ze net voor de proef aan. Springwedstijden doe ik ook altijd zonder..

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:45

In de winter voor de kou, en als ik op de manege rijd en een hele sterke pony onder me heb dan is het soms wel handig Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:29

ik rijd heel af en toe met Clown
hangt ook veel af van de teugels Lachen

vind het op zich wel fijner maar vergeet het altijd Nagelbijten / Gniffelen

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 07:36

Ik rijd altijd zonder,
vind het niet eens fijn met handschoentjes Bloos

Kagri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:47

Ik kan absoluut niet zonder handschoenen rijden, zelfs MET de handschoenen houd ik nog steeds pijnlijke handen over omdat mijn paard best vaak de teugels langer probeert te krijgen. Ik probeer nu huidschoenen te vinden zonder dikke naden aan de binnenkant zodat het wat fijner is voor mijn handen. Tong uitsteken

eveline_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:11

ten eerste voor de blaren, het maakt niet uit voor mij of het paard zich wel of niet sterk maakt, ik krijg tussen m'n pink en ringvinger erg snel blaren.
Ook heb ik droge handen, dus het is sneller geirriteerd zonder handschoentjes, en dan komen er ook weer blaren van.
Vaak krijg ik ook zweethandjes en dan glippen de teugels continu uit mijn handen, heel irritant.
Dus vandaar dat ik bijna altijd met handschoentjes rij, en in de winter is het lekker tegen koude handjes Haha!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:16

Ik moet echt met handschoenen rijden, ik heb echt van die poezelige handjes Vork . Van een keertje zonder handschoenen rijden krijg ik gelijk blaren (Zelfde als van de stal aanvegen Verdrietig ). Bovendien ben ik ook een echte koukleum, daar zijn handschoenen ook fijn bij.

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:16

Kagri schreef:
Ik kan absoluut niet zonder handschoenen rijden, zelfs MET de handschoenen houd ik nog steeds pijnlijke handen over omdat mijn paard best vaak de teugels langer probeert te krijgen. Ik probeer nu huidschoenen te vinden zonder dikke naden aan de binnenkant zodat het wat fijner is voor mijn handen. Tong uitsteken

Hoi, mss kun je die gebreide handschoentjes met nopjes aan de binnenkant proberen, die kosten ook maar een paar euro. Die hebben voor zover ik weet geen naden Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:18

Ik rijd ook altijd met handschoentjes, mijn vorige paard was op 2 pinken te rijden maar doordat ik snel klamme handen krijg gingen mijn teugels glijden en kreeg daar blaren van.

Juist doordat mijn paard op 2 pinken te rijden was zijn mijn vinger helemaal niks gewent dus als ik op een paard spring die wat harder in de mond is heb ik gelijk mijn vingers kapot.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:25

Ik rij met handschoenen, in de zomer en winter.
Omdat mijn paard erg snel schrikt en veel bokt daarbij trekt hij zo´n hoofd omlaag en dan heb ik liever handschoenen aan. Ik heb hem ook zonder gereden, maar ik heb geen zin in blaren meer.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:31

Ik heb echt een gruwelijke hekel aan handschoentjes, maar ik heb nou eindelijk witte voor wedstrijden gevonden waarbij ik m'n pony zijn mond nog redelijk voel. Zelf vind ik het lekkerder zonder, omdat ik dan meer contact heb met de paardenmond. Maar 2keer per jaar wil ik wel handschoenen aan, als er zweet door de teugels van de hals in open plekjes op je hand komen en als het echt verschrikkelijk koud is Vork

HappyMe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:50

Ik rijd alleen in de winter heel soms met handschoentjes, maar alleen voor de kou

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:21

Ik heb nogal gevoelige handen en klrijg snel last van blaren als ik ze niet draag. Die van Roeckl zijn het beste.

Kagri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:20

Ahh, Mar_Gipsy, veel dank voor je tip!!! Haha! Ik ga het zeker uitproberen, het is nu sowieso koud dus het is alleen beter, hehe. Lachen

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:54

Kagri schreef:
Ahh, Mar_Gipsy, veel dank voor je tip!!! Haha! Ik ga het zeker uitproberen, het is nu sowieso koud dus het is alleen beter, hehe. Lachen

ur welcome.... Lachen
Heb namelijk hetzelfde probleem... tere handjes, whahaha

_Celine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:03

Mijn handschoenen zijn gejat! Boos!

Ik rij liever zonder handschoenen, maar ik heb ze eigenlijk altijd aan omdat mijn paardje heel sterk is en omdat mijn vingers anders verstenen, vooral nu met die snijdende wind.
Het doet dan ook pijn om riempjes open te maken, met koude vingers na het rijden.

Maar over het algemeen gebruik ik ze om meer grip te hebben op de teugels.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:08

Mij maakt het helemaal niks uit met of zonder.
Maarja heb m'n ene handschoen vorig jaar winter in de stal laten liggen en moet dus nog steeds nieuw paar kopen.
Rij nu af en toe wel eens met normale handschoene als het koud is.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:34

Ik reed vroeger altijd zonder handschoentjes, maar ik kreeg inderdaad ook snel blaren of lelijke (eelt-)plekken en die haalde ik dan ook telkens weer open omdat ik er niet van af kon blijven. Met als gevolg dat ik nu nog steeds hele lelijke plekken op mijn handen heb... Scheve mond
Maargoed; ik heb toen op een gegeven moment handschoentjes gekocht en sindsdien heb ik altijd met handschoentjes gereden. Ze geven me ook meer grip op de teugels, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Daarnaast helpen ze in de zomer tegen zweethandjes en in de winter een beetje tegen de kou. Lachen

Toen ik trouwens na een aantal jaar gestopt te zijn het paardrijden weer op pakte en mijn oude handschoentjes (nog steeds mijn eerste paar van vroeger!) weer had opgezocht; vielen deze echt van ellende uit elkaar! Nagelbijten / Gniffelen Ze waren bekleed met suede-achtig spul, zeg maar, en dat brokkelde er helemaal vanaf. Toen heb ik maar gauw nieuwe gekocht, uiteraard. Lachen

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:39

Ik rij eigenlijk altijd met handschoenen. In m'n werk/stage was ik nogal vaak mn handen, waardoor ze onwijs teer zijn. Maar goed, ik krijg ook al blaren van een muurtje verven...

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:42

ik rij altijd met handschoenen, dit omdat ik na maar heel even rijden al de blaren op me handen en tussen me vingers heb staan, erg pijnlijk dus. (helaas geen eelt op me handen;) waar eelt al niet goed voor kan zijn he)

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:17

Ineke2 schreef:
Ik heb handschoentjes aan, omdat ik als ik het warm heb vaak zweethanden heb en dan gaan mijn teugels glijden. Met als gevolg kapotte handen...
Daarbij als mijn pony een beetje stout is en wil gaan rennen ofzo (doordat hij schrikt of sneller is dan ik en onder het werk probeert uit te komen) doet hij vaak heel snel eerst zijn hoofd naar beneden om zo de teugels uit mijn handen te trekken. Dat is ook pijnlijk zonder handschoenen. Met handschoenen aan kan ik dat laatste sneller voorkomen, (in elk geval voorkomen dat de teugels helemaal lang worden) en hem aan het werk zetten zodat hij dit gedrag minder gaat doen.

ik rij altijd met handschoenen dan glijden ze niet door mijn vingers

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:26

Ik rij altijd met handschoenen, anders liggen mijn handen open. Ik heb er heel veel last van als ik zonder rij, het rijdt ook niet prettig en het voelt aan alsof ik minder contact heb via zijn mond.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:02

Altijd zonder, behalve op wedstrijd, omdat dat dan moet Boos!.
Als ik handschoenen aan heb, heb ik het gevoel dat ik niet voel wat ik aan het doen ben.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:06

Aan het hoofdstel van mijn verzorgpaard hangen teugels die echt zeer doen aan mijn handen, dus vandaar dat ik met handschoentjes rijd.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:17

Ik rijd ALTIJD zonder, tenzij het nou echt heel erg koud word en me handen er bijna afvriezen..