Alleen met de dressuurwedstrijd moet ik wel
dus, dan doe ik ze net voor de proef aan. Springwedstijden doe ik ook altijd zonder.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus, dan doe ik ze net voor de proef aan. Springwedstijden doe ik ook altijd zonder..

. Van een keertje zonder handschoenen rijden krijg ik gelijk blaren (Zelfde als van de stal aanvegen
). Bovendien ben ik ook een echte koukleum, daar zijn handschoenen ook fijn bij. Kagri schreef:Ik kan absoluut niet zonder handschoenen rijden, zelfs MET de handschoenen houd ik nog steeds pijnlijke handen over omdat mijn paard best vaak de teugels langer probeert te krijgen. Ik probeer nu huidschoenen te vinden zonder dikke naden aan de binnenkant zodat het wat fijner is voor mijn handen.
Ik ga het zeker uitproberen, het is nu sowieso koud dus het is alleen beter, hehe.
Kagri schreef:Ahh, Mar_Gipsy, veel dank voor je tip!!!Ik ga het zeker uitproberen, het is nu sowieso koud dus het is alleen beter, hehe.

Ze waren bekleed met suede-achtig spul, zeg maar, en dat brokkelde er helemaal vanaf. Toen heb ik maar gauw nieuwe gekocht, uiteraard.
Ineke2 schreef:Ik heb handschoentjes aan, omdat ik als ik het warm heb vaak zweethanden heb en dan gaan mijn teugels glijden. Met als gevolg kapotte handen...
Daarbij als mijn pony een beetje stout is en wil gaan rennen ofzo (doordat hij schrikt of sneller is dan ik en onder het werk probeert uit te komen) doet hij vaak heel snel eerst zijn hoofd naar beneden om zo de teugels uit mijn handen te trekken. Dat is ook pijnlijk zonder handschoenen. Met handschoenen aan kan ik dat laatste sneller voorkomen, (in elk geval voorkomen dat de teugels helemaal lang worden) en hem aan het werk zetten zodat hij dit gedrag minder gaat doen.
.