Zamora schreef:hele kudde shetlanders, die kosten tegewoordig niet zoveel
hahaha inderdaad.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zamora schreef:hele kudde shetlanders, die kosten tegewoordig niet zoveel

JENNx schreef:Zamora schreef:iedereen is steeds zo snel met reageren dat mijn reactie niet op juiste plek staat haah
Heb ik ook last van.
Quellian schreef:Ik denk dat de 'normale' kosten niet zozeer het probleem zullen zijn, maar veel mensen onderschatten de grote kosten. Sommige mensen hebben stinkend veel geluk, anderen wat minder.
Mijn paard heeft alleen al in 2007 gehad:
* een winkelhaak in haar been (met uiteindelijk 6 hechtingen, been in verband, week antibiotica en pijnstillers)
* stuk metaaldraad rechtop in haar hoef (met uiteindelijk 3 dagen antibiotica en pijnstillers)
* brokkelhoeven (waardoor ze de hele zomer op ijzers moest en die dingen niet langer dan 5 weken bleven zitten)
* slokdarmverstopping en koliek tegelijkertijd en door het mis prikken een abces, met 8 dagen kliniek als gevolg waar ze o.a. pijnstillers, chemo, antibiotica voor kreeg
* ontstoken luchtzakken/klieren
Tel maar uit de winst... En dit was dan naast de 200 'normale' kosten aan stalling, vloerbedekking en voer. Daar komen dan ook nog je wormenspuiten, entingen, hoefsmid, evt. osteopaat/kraker (ook nog gehad vorig jaar trouwens) bij op.
Maar ze heeft nog meer gehad hoor! Denk maar aan luchtweginfectie, longontsteking, schimmel, blootliggend kraakbeen door een val en ga zo nog maar even door *wil niet uitrekenen wat dat dier de afgelopen jaren heeft gekost*
Dus onderschat het nou niet! En hier heb ik het alleen maar over het financiele deel, hoe denk je dat het emotioneel is? De slapeloze nachten, de tijd die erin gaat zitten tijdens ziekte met extra verzorging.
detour schreef:3 Is ook leuk!

Nikka schreef:Tja sommige paarden hebben altijd wat en andere nooit, helaas zie je dat pas als je hem hebt.

Zamora schreef:heb er maar eten bij gepakt

Nikka schreef:Tja sommige paarden hebben altijd wat en andere nooit, helaas zie je dat pas als je hem hebt.
Chocotof schreef:Ik kan je nu al vertellen dat je het niet kan
betalen.
Ik als 19jarige werk fulltime en zelfs
dan moet ik nog een hoop laten zodat ik mijn
pony kan betalen.
Het is niet alleen zijn stalletje
maar ook zijn ihoeven, jaarlijkse spuiten, etc.
Meid, als het aankoop bedrag van je pony al
weinig moet zijn omdat je het anders niet kan betalen
wacht dan nog een jaar of 5 en koop dan een pony of paard.
Wat als je nou dalijk een pony hebt die ineens ziek is en
je hem naar de slacht moet brengen omdat je de dierenarts
niet kan betalen.
Ik zou zeggen neem een baantje, spaar een aantal jaar
en steek overig salaris in goede lessen met verzorgponies
of whatever./
Nathaliia schreef:esther... mag ik vragen waarom je niet meer reageerd?
Nathaliia schreef:esther... mag ik vragen waarom je niet meer reageerd?