Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:13

Mag altijd, soms zie ik ze al kijken en dan vraag ik of ze willen aaien!
Laatst kreeg ze nog een kusje van een klein jongetje!
Mijn paard is altijd heel lief en rustig tegen kinderen.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:18

Schattige kindjes mogen het altijd wel van mij, maar een groep kinderen dat meteen rennend en gillend aankomt ontwijk ik meestal door snel weg te draven Duivel Wat gemeen weer haha! Maar ik heb het echt niet op die bijdehante kinderen van tegenwoordig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:21

ik heb het er niet op (mede omdat ik een jong paard heb) meestal roep ik gewoon hij bijt en dan zijn ze snel weg hoor Tong uitsteken

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:21

Nickeltje schreef:
Hahahaha, ik ben van het sadistische type dat dan heel blij zegt:'' Pas maar op, hij bijt!''
Moet je ze dan terug zien deinzen! hahahahaha

Haha, idd, laatst kwam mijn nichtje kijken en ze aaide mijn pony.
Ik zei: "Hij bijt hoor"
Ze keek me angstig aan en haalde meteen haar hand weg xD

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:25

Als er netjes gevraagd wordt, vindt ik het zeker geen probleem. Maar vorige week werd ik wel zo kwaad, ik kwam aan wandelen met mijn merrie langs de wei waar ze altijd staat. Daar stond een gezin het weidemaatje van mijn merrie te aaien. Toen stopte ik even om te kijken en ik voel in een keer getrek aan de teugels dus ik geef even een rukje van blijf even wachten. Begint in een keer die moeder te roepen ja laat mijn dochter ze wil je paard wat geven. Ik had het echt niet meer ten eerste had ze een bit in en dat gene wat ze gaf was geen gras of appel ofzow maar in of ander kruid. Man wat werd ik kwaad van binnen zeg...

PetraOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:16

LilianR schreef:
Je kent het vast wel, kinderen die uitermate enthousiast tijdens je buitenrit/wandelritje 'Paardje, paardje!', 'Paardje! Ik wil paardje aaien!', 'Paard, paard! Mag ik hem aaien?!' roepen.
Wat doe jij? Stop je en laat je ze aaien of rijd je door?

Bij mezelf verschilt het erg, als ze dicht bij zijn laat ik ze wel even aaien, zijn ze verder weg rijd ik door.

Gr. Lilian

Hoi Lilian,

het hang helemaal van het paard af, waar ik mee op de weg ben. Mijn "oma" Senja kan dat makkelijk hebben, maar Luna zou niet rustig blijven staan en dat vraagt om problemen. Dus daar zou ik tegen de ouders zeggen: Nee, liever niet.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:47

Ik rijd altijd door hihi, maar dat komt omdat ik niks met kinderen heb, als ze willen aaien gaan ze maar naar een kinder boerderij of een manege of zo. Ik heb geen zin om daarvoor te stoppen.
Gezellig ben ik he? haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:51

Als ik op een betrouwbaar paard rijd mag het altijd wel. Ik was laatst ook al aan het rijden toen zo'n kindje vroeg: 'Zit jij op paardrijles?' Clown

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:39

Als het gewoon stappen is aan de hand wel, maar als ik erop zit niet, je weet nooit... Scheve mond

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:33

Met Anna zou ik dat alleen toelaten als ik er al naast sta of als ze moe is... Vind het sowieso een beetje een risico, je weet nooit of je paard de vingers van zijn "aaiers" toevallig erg lekker vindt ruiken.... Koe

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:49

Nickeltje schreef:
Hahahaha, ik ben van het sadistische type dat dan heel blij zegt:'' Pas maar op, hij bijt!''

Haha, dat wil ik ook wel eens doen als ik er geen zin in heb.

chantal84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:16

Hangt er vanaf als het paard rustig blijft dan zie ik het probleem niet en mogen kinderes best ff t paardje aaien

Jessygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:43

Ja mijn paard kan af en toe nog wel eens buien hebben. Dan sta ik het niet toe. Wil niet dat dat kinderen er van schrikken!

Bazoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:18

ligt eraan ik hoor meestal KIJK PAARD!!!...werd zelf eerst gefilmpt toen ik op mijn paard zat
dat was wel toppunt mja echt kleine kinderen ja zouk wel even late aaien
want het gebeurt niet zoveel bij mij maar 100 keer stoppen voor aaien hmm nee lama:P

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:13

vreselijk
was laatst op het veldje aan het rijden achter bij ons, was druk bezig in de galop, komt er z'n kind op ons afgestorm (met kudde erachteraan)
PAARDJE AAIEN, PAARDJE AAIEN!!!
ik zei zo: even niet ben druk bezig, nog geen 2 sec later: PAARDJE AAIEN, PAARDJE AAIEN!!!
toen zei ik: nu nog steeds niet! ben nog steeds bezig, toen kwamen gelukkig paps en mams aan.
volgende dag, ik weer aan het trainen op het veldje, dit keer kwamen er andere kindjes kijken,
deze op een veel beleefdere toon: 'zouden wij dat paardje dadelijk eens mogen aaien Lachen ? ' toen ben ik ook naar ze toegestapt en mochten ze aaien.
maar toen gebeurde het Nagelbijten / Gniffelen
toen kwam dat kind (dit keer met geslonken kudde) weer naar me toe PAARJDE AAIEN!!, maar helaas had ze al gezien dat die 2 meisjes mochten aaien,
dus ik vond dat ik het dan ook weer niet kon maken dat zij niet mocht aaien. dus uitendelijk had zij haar ook geaaid.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:28

van mij mag het wel, als ik op een betrouwbaar paardje zit, maar zeg wel altijd dat ze rustig moeten zijn.
Van die rondstuiterende kindjes die een overdosis suiker hebben gehad zijn soms zo irritant Tong uitsteken

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:43

ligt er helemaal aan op welk paard ik zit,
heb een pony die heel dribbelig is buiten en staat niet graag stil dus dan laat ik ze ook niet aaien voor hun eigen veiligheid, als ik op men andere zit kunnen ze hem gemakkelijk aaien die is veel rustiger

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:06

Zo had ik vanavond weer een niet zo aardig groepje mensen.

'Leuke hond' (wat na 4000 keer al irritant genoeg is) komt het kindje. Het kindje was echt een prima meisje, de ouders wat minder Knipoog

Ik was eigenlijk al bekaf van haar een beetje te laten ontladen, en bovendien was ze in haar over enthousiaste flipper bui; 'heb je wat lekkers? hoi ik ben bobby, heb je wat? WAAH! kijk eens hier, waar is Zannie, kijk nou naar mij, wat doet Zannie, heeft Zannie wat lekkers? Gaan we weer? Ik wil terug, nee, toch niet JIHOE! RENNEN!'

Dus ik zei vriendelijk dat het misschien niet zo'n goed idee was, omdat ze erg druk was en er misschien ongelukken konden gebeuren. 'Ja, maar onze dochter wil dat'. 'Mevrouw, normaal gesproken zou het geen probleem zijn, maar het kan gevaarlijk zijn' Meisje loopt al op haar af, dus ik pak haar onder het halster aan het touw. Tegen het meisje 'kijk heel goed uit, kom maar achter mij staan, en aai maar voorzichtig over haar hals. Ze is meestal heel lief, maar vandaag heeft ze veel energie, en dan denkt ze weleens dat vingers worteltjes zijn'

Kindje was heel lief, maar op een gegeven moment leer je je paard kennen. Er kwam weer zo'n ontploffing aan. Dus ik zeg snel 'nu moeten we gaan, voor ze weer onvoorzichtig wordt en er ongelukken gebeuren'. Ik haal haar aan de kant, en voilá: dribbel, druk, vooruit willen, draaien...

En dan gaan klagen dat ik haar dochter er niet bij had mogen laten want het was gevaarlijk. Wacht... had iemand daar niet al voor gewaarschuwd? Ten tweede: Ze mag dan wel over-enthousiast zijn, dat wil niet zeggen dat ze ineens vals is, of niet luistert.

Maar dan kom je weer andere kinderen: Hee, kijk, Bobbyyyyy! Mag ik haar aaien? 'Nou, ze is een beetje een stuiterbal vandaag, dus ze kan weleens op je tenen gaan staan!' 'Oh, dan kom ik een andere keer wel terug'. Dat vind ik dan weer zo lief (het zijn echte fans) dat ik ook even bij hen thuis langs ga om ze te laten aaien als ze rustig is

moloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:00

k laat ze altijd even aaien mijn buurkindertjes willen vaak even aaien maar het hangt er maar net vanaf hoe druk hij is en met welke pony ik weg ga.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:01

Nickeltje schreef:

Ik ook. Ik heb het niet zo op kinderen en paardje ken ik nog niet zo goed, ik weet niet hoe hij reageert. Voorlopig is hij zonder koters erbij al onrustig genoeg trouwens Vork

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:49

Het ligt natuurlijk ook heel erg aan het paard. Als het een beetje een schuchter paard is, dan zou ik het niet doen, heel sneu voor die kids, maar heb liever geen gewonden. Is het nu een braaf beestje en je weet dat het kan, dan mogen ze van mij best wel eventjes aaien.

Op de camping waar ik stond kwamen altijd twee ruiters op zaterdagmiddag en op een gegeven moment stond ik met mijn suikerklontje al klaar Bloos Toen was ik nog een hummeltje hoor. Knipoog Maar vond dat altijd zo leuk dat ze altijd langskwamen, maakte mijn hele week goed! Haha!

Liefs, Broekie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:17

Licht heel erg aan het paard... Mijn vorige bijrijdpaard kon ik ze zo bovenop zetten als het ware, die zou geen stap verkeerd zetten en zeker nks doen. Pony die ik nu altijd mee naar buiten neem word wat lastig, schat van een beest maar overactief buiten, en zal ook niet snel stilstaan om geaaid te worden. Knipoog

Leanira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:46

Het ligt erbij mij aan of ik tijd heb en wie de mensen zijn. Ik weet dat mijn pony erg lief is met kinderen en ook honden zijn geen probleem. Als het een beetje mooi weer is dan stap ik af en hou ik haar vast. Kinderen willen ook graag gras eten en jahoor dat doet mijn schat dan ook erg lief. Dus ja meestal (als ik alleen rij) dan stop ik en laat ik ze me lievered aaien.

anne_AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:24

Mijn verzorgarabje is gelukkig wel braaf en laat alles toe. Ik vind het eigelijk een beetje irritant, want er was een keer een meisje van een jaar of 12 die zogenaamd van alles wist over paarden en zo heeft ze mij bijna een half uur staan vertellen wat ik wel en niet moet doen enzo..En toen vroeg ze ineens:"''Mag ik even een rondje in het bos op je paard?''
Dus ik zei dat mijn verzorgpaardje zogenaamd heel zenuwachtig is en niet zomaar iemand anders op zijn rug laat.
Toen kon ik weer verder rijden hahaha.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:27

Ze mogen mijn paard aaien hoor, hij kan er zo heerlijk van genieten van al die aandacht. Verder is het natuurlijk de situatie een beetje bekijken. Het moet wel veilig zijn, anders niet.