Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ensueno

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:19

Het is verplicht bij ons op de manege, maar ik rijd ook voor eigen veiligheid, het gebeurd ook vaak genoeg als je hoort als iemand is gevallen en als ie dan geluk had als hij/zij zijn cap op had, al kan je daar zelf ook wel bij na denken Knipoog Lachen

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:26

Op de manege MOET je met cap rijden! Maar als je een eigen paarddaar hebt staat hoeft het niet perse!
Ik heb ook niet altijd een cap op! Met springen en in het bos heb ik wel altijd een cap op maar soms met de dressuur als het erg warm is en geen zin heb doe ik hem gewoon niet op Tong uitsteken Ik weet dat het niet zo verstandig is maar het is mijn eigen risico!

Daantjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:26

ja ik rij met een cap omdat het verplicht is
maar als het niet verplicht zou zijn dan zou ik het ook nog doen:D.
want met een cap rijden is veel veiliger en als er dan wat gebeurd dan heb je bescherming.. het zou toch maar een x kunnen gebeuren dat je valt en je rijd net zonder cap..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:29

Ik rijd idd ook met cap omdat het veel veiliger is. Heb al een paar keer gehoord dat een cap geheel kapot was na een val, dat had ook je schedel kunnen zijn. Ik ben ook een keer gevallen op m'n hoofd en heel m'n cap kraakte, dan hou je alleen een hersenschudding over in plaats van een schedelbasisfractuur..

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:47

Lied schreef:
Het is goed dat het een automatisme is geworden! maar eigenlijk zou het ook gewoon bedacht moeten zijn! Dat je echt stilstaat bij het feit dat het gewoon voor je eigen veiligheid is! Ik heb echt het idee dat zooooveel mensen dat niet doorhebben... waarom hebben ze dat ding anders uitgevonden? Het staat stom, het is heet, maar goed het is wel VEILIG Haha!

Dat stom staan valt wel mee hoor! Als iedereen er een zou dragen valt het ook niet meer op.
Kijk bij andere sporten eens naar veiligheidsmaatregelen e.d. Volledig geaccepteerd, hoort gewoon zo voor de veiligheid.
Bij volleybal de kniebeschermers, de tok bij ijshockey (en de helm) en wat dacht je van de doelman, de scheenbeschermers bij voetbal en wat dacht je van de handen voor het kruis bij een muurtje.
De helm bij wielrenners (30 jaar geleden hadden ze ook alleen maar een petje op) nu rijden ze allemaal met helm en zo kun je zelf het rijtje wel aanvullen.
Waarom moet je dan zo ijdel bezig zijn in de paardensport om geen cap te dragen, waarschijnlijk omdat het toch erg individualistisch is (bij de teamsport polo dragen ze wel een hoofdbescherming).
Dus doe niet zo stom, zonder cap rijden is gewoon hartstikke STOM. (ga anders eens informeren bij de hersenstichting)

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:22

ik heb ALTIJD mijn cap op, gewoon omdat het mij een wat veiliger gevoel geeft en of dat het moet dat zou me een worstje wese Tong uitsteken

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:26

ik rijd ook met cap voor mijn eigen veiligheid! Zonder cap.... Ik moet er niet aan denken. Het is soms wel warm maar dat neem ik echt voor lif. Ik vind het gewoon verstandig: stel dat je wat aan je hersenen krijgt! Je fam.. is de dupe! Dat wil je toch niet!!!!!
Daarom altijd cap op! Het is toch warm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

rozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:07

Rij eigenlijk altijd met cap is gewoon voor je eigen veiligheid en het paard waar ik mee rij is niet de makkelijkste en heb 2 kliene kids dus vandaar. De moeder van een vriendinnetje is ooit door de val van een paard in coma geraakt en dat wil ik die van mij liever niet aandoen.

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:43

Ik draag een cap omdat ik hoop me daarmee te beschermen als er eens een keer iets gebeurt... op de manege waar ik vroeger reed was het verplicht.. maar als ik ergens anders ging rijden dan deed ik hem ook altijd op... voelt toch een stukje veiliger.. al is er gelukkig nooit iets ernstigs gebeurd! Ik kreeg aan het begin van mijn rijlessen ook tips hoe je het beste kon vallen zodat je je hoofd kon beschermen etc. Dat vond ik wel erg goed!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:37

Oeh hoe kan je het beste vallen dan?!
dat zou ik wel willen weten vind dit ook erg handig!

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:46

Ik draag mijn cap omdat ik het zelf wil. Waar ik rij weet ik niet eens zeker of het echt verplicht is, maar ik wil het zelf sowieso gewoon. Ik moet er niet aan denken wat ik allemaal kan krijgen als ik op mijn hoofd zou vallen. Een cap is natuurlijk niet standaard een garantie dat je helemaal niets oploopt, maar een cap is toch gewoon een stuk veiliger. Ik voel me er in elk geval een stuk veiliger mee, op onrustige paarden of met een buitenrit vind ik het nog een extra fijn. Ik vind eigenlijk dat iedereen met een cap zou moeten rijden, maar je moet natuurlijk zelf weten wat je doet.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:25

Ik doe het wel omdat het verplicht is, maar ook voor mezelf.
Ik vind het te gevaarlijk om zonder cap te rijden.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:24

Ik rij met cap omdat ik er zelf een ervaring mee heb:

Ik was aan het uitstappen op de manege waar ik toen reed het paard schrok ergens van en ging er vandoor.. ik werd tegen de bakrand aan gegooid en mijn cap brak door 2en dit had ook mijn hoofd kunnen zijn..

Daarom rij ik altijd met cap.

Valletjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:41

Ik rij op de manege met cap omdat het verplicht is, en zelf wil ik het ook.
Ik rij op mijn vzpony met cap omdat ze heel erg schrikkerig is, en als ze erin een keer vandoor gaat en geeft paar bokken en je valt er af, heb ik toch liever een cap op mijn hoofd.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:44

Ik rij voor mezelf, en ik doe het omdat het voor mijn eigen veiligheid is.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:43

Nee, ik draag hem voor mijn eigen veiligheid. Het ligt aan het paard of ik hem altijd op doe of niet wanneer het heet is. Als het zo heet is als vorige week een dag en ik zet een cap op ga ik niet serieus trainen omdat mijn hoofd dan uit elkaar knalt. (maar het is niet vaak voor 11 u 's ochtends al zo stikheet)

Macken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:13

Nee, ik rij er meer mee voor de veiligheid.. Mijn paard schrikt nog wel is van tractoren enzo, dus als ik er dan een keer aflig, heb ik in iedergeval bescherming! Als ik mijn cap vergeet, doe ik niet zo moeilijk, en rij ik wel zonder.. Maar anders niet..

hoi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:54

Ik rij met cap voor mijn eigen veiligheid,hoe braaf het paard ook kan zijn een ongeluk zit in een klein hoekje.

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:25

ik vind ook dat je altij met cap moet rijde en niet omdat het verplicht is het is gewoon voor je eigen veiligheid Knipoog

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:27

ik vind ook dat je altij met cap moet rijde en niet omdat het verplicht is het is gewoon voor je eigen veiligheid Knipoog

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:30

Ik heb er zelf eigelijk nooit over nagedacht dat ik een cap zou opzetten. Het is me zo geleerd toen ik begon met rijden, vroeger vond ik het zelf heel vreemd dat mensen zonder cap reden. Het is gewoon een automatisme bij mij zoals ik een zadel gebruik en mijn rijlaarzen aan doe.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:02

Moet eerlijk bekennen dat ik mn cap al een tijdje niet meer heb gebruikt Bloos.

Eerst zette ik um altijd nog op bij Ninla, maar de laatste weken doe ik dat ook niet meer. Ze is gelukkig wel ontzettend braaf en bom-proof.
Buiten zet ik um vrijwel altijd op Ja.

Vivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:04

altyd een cap. Heb eigen stal dus geen manege regels of wathever, maar ik heb geen zin om in t ziekenhuis te liggen. En sowieso, zonder cap voel ik me niet egt veilig, dan zit ik metteen een stuk minder zelfverzekerd op t paard.
En als een van mn ouders me zou zien zonder cap krijgen ze ene plaatselijke hartstilstand. Clown

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:38

Ik rij ermee voor de veiligheid.

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:24

Ik rij mij altijd met cap omdat zoals je zegt dat dat verplicht is waar ik rij dus ik doe eigenlijk niet anders behalve soms voor leuke foto`s Bloos Schijnheilig