Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:20

Bijna Martine, super knap, en knap dat je de video laat zien, dat durf ik al niet. Sluit me bij het verhaal van Marlies aan over het markeren.
Ook het hh bij het binnenkomen zou je nog wat kunnen verbeteren, wat mooier op achter hh en dan scherper weg . En je hand veranderen lijn lijkt het soms net of je begint of eindigd met appuyeren, kijken of je nog wat meer sprong in de galop kunt creëren .
Tja het zijn de zelfde punten die ik hoor met de les en die vallen dan nu ook op bij een ander.
Maar het totale beeld vind ik super vriendelijke, in de basis is hij voorelkaar dan is het nu het proefgericht waar nog wat winst in te behalen is
Die winstpunten komen wel.

Ik heb een maandpas genomen.
Ben van de week geweest.
Al veel beter , bleef het grootste gedeelte los door het lijf en drukte niet zijn hals erop.
Helaas overgang galop draf lukte niet en dan zit je al in de hoek en moet je al schouderbinnenwaarts . Had 59.29 ook bijna

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:50

Wat je rijdt je vriendelijk en fijn Martine!! Jullie zijn een goed teampje samen.

Super leuk om je proef te bekijken! Snap dat je er trots op bent.

Ik sluit me aan bij de vorige suggesties. En ik zou willen zeggen let op je rechter hoeken en wendingen daar laat je paard z’n rechter achterbeen wat naar binnen hangen. Daar zou hij aan meer kracht kunnen winnen zodat alles gezetter wordt.

Ben benieuwd wat geven ze bij Bartels voor adviezen om hogere scores te kunnen rijden? Zou er zelf ook graag eens heen gaan maar op dit moment even niet financieel haalbaar.

Heel veel succes samen en ik geniet echt van je fijne manier van rijden!!

martinev

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 19:23

Wat onwijs tof dat jullie de moeite nemen om zo uitgebreid te kijken en fijn opbouwend commentaar te geven, waardeer ik echt heel erg! En dank voor de fijne complimenten, mijn doel is ook echt om vriendelijk te rijden en zo min mogelijk 'te doen'.

@ziezoziezo, wat tof dat je toch weer gestart bent! En helemaal prima punten dus ook, goed zeg! Heb je nog meer op de planning deze maand?
En dank voor de punten die je aangeeft, dat half appuyeren op een diagonaal is inderdaad een goeie, ze is zo lenig, die kont gaat alle kanten op als ik niet oppas, en als mijn focus dan bijvoorbeeld op de wissel aan het eind van de diagonaal is, dan gooit ze gelijk die kont weer de andere kant op inderdaad, absoluut een werkpunt! Sprong in de galop is ook absoluut een aandachtspunt, daar hebben we bij Bartels ook steeds op getraind, maar dat heeft nog tijd nodig om echt te verbeteren.

@Kim, ja, ook dat rechterachterbeen is absoluut een punt. Als vierjarige heeft ze in het draad gehangen, het was nagenoeg tot op het gewricht open, gelukkig net het gewricht niet geraakt, maar ze dachten in Utrecht dat ze er voor altijd een bewegingsbeperking aan over zou houden. Dat is gelukkig niet zo, maar ze heeft altijd wel net iets meer moeite om op dat been echt perfect gewicht op te nemen en hem goed onder de massa te zetten. of dat nou komt door dat ongeluk, of omdat het sowieso gewoon haar minder sterke been is dat weet ik niet, maar het is zeker een belangrijk punt.

Bij Bartels heb ik vooral gewerkt aan het scheve, aan de galop verbeteren, aan het netter rijden van bijvoorbeeld het zig-zag appuyement in galop en aan de wissels om de pas en de piaffe/passage. Maar met name aan het netter rijden van de lijnen in mijn proef. Hoorde tijdens mijn proef ook steeds Imke in mijn achterhoofd hahaha!

Bedankt allemaal voor jullie kritische blik, zet mij nog weer meer op scherp om op die dingen te gaan letten!

We reden net trouwens ineens 6 wissels om de pas achter elkaar! *\o/* Zo'n gaaf gevoel!!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:39

Martine dit weekend organiseren we zelf een suptop, dus daar start ik.
Ik probeer een keer 2 proeven.
Misschien dat ik ooit nog keer een video deel maar dan privé, want aan tips heb je ook altijd wat
Ik heb laatst een foto shoot voor equistrian stockholm gehad en we staan op hun site, al spannend genoeg :D

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:53

Gaaf die eners!!!

Heftig die wond die ze gehad heeft!!

Ik heb ook na mn operatie weer wedstrijden opgegeven. De 16e gaan we weer verder in het zzlicht

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:53

ziezoziezo22 schreef:
Martine dit weekend organiseren we zelf een suptop, dus daar start ik.
Ik probeer een keer 2 proeven.
Misschien dat ik ooit nog keer een video deel maar dan privé, want aan tips heb je ook altijd wat
Ik heb laatst een foto shoot voor equistrian stockholm gehad en we staan op hun site, al spannend genoeg :D

Gaaf die fotoshoot! En succes met je proeven!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:40

Ziezo, succes met je wedstrijd!
Martine, wauw heel knap die eners! Is toch wel weer een pijlpaal :D !!
Kim, ook succes op je wedstrijd!

Probeer er allebei van te genieten onderweg :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:01

Stille mee lezer heel leuk om je filmpje te bekijken en de adviezen mee te lezen zou je je protocol ook met ons willen delen ik ben oprecht benieuwd naar de gegeven punten.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:11

Gisteren een keer 2 proeven gestart .
De 1e proef vond ik hem net wat strak , de jury zat op 1 lijn 220 en 220,5 63.92% 3e prijs
De 2e proef had hij veel meer lossigheid maar we hadden beide de pijp leeg dus wat rommelig moest er hard voor werken.
Daar had ik 61,07%
Vanochtend heerlijk in het zonnetje geschoren , stopt helaas het scheerapparaat er mee naar een vonk.
Met de tondeuse nog wat bij kunnen werken maar deze scheert korter.
Van de week maar verder.
En dan over 2 weken nog 1 keer 1 proef en dan weer lekker verder trainen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:28

Gefeliciteerd met je punten! Goed gedaan!
Balen als je scheerapparaat er mee stopt halverwege hè! Dat is zo een gedoe. En idd die tondeuses scheren veel korter dus dan wordt t ook niet mooier. Hopelijk kun je ergens een andere vandaan halen en t nog een beetje bijwerken voor je volgende wedstrijd :D

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 20:15

ziezoziezo22 schreef:
Gisteren een keer 2 proeven gestart .
De 1e proef vond ik hem net wat strak , de jury zat op 1 lijn 220 en 220,5 63.92% 3e prijs
De 2e proef had hij veel meer lossigheid maar we hadden beide de pijp leeg dus wat rommelig moest er hard voor werken.
Daar had ik 61,07%
Vanochtend heerlijk in het zonnetje geschoren , stopt helaas het scheerapparaat er mee naar een vonk.
Met de tondeuse nog wat bij kunnen werken maar deze scheert korter.
Van de week maar verder.
En dan over 2 weken nog 1 keer 1 proef en dan weer lekker verder trainen.

Wat goed zeg! Knappe scores, zeker als je voelt dat er nog meer inzit!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:30

Top resultaat Ziezo :D

Gaaf Martine!
Ik ben ook de wissels om de pas aan het leren, maar dan op een paard die het al een beetje kent (eigenaresse krijgt er ongeveer 9-10 op een rij) zodat ik het gevoel krijg voordat ik het Roz probeer aan te leren.
Ik doe nog steeds "te veel" dus na ongeveer 5 wissels zit ik mezelf in de weg :+

We hebben laatst wel in een John Lassetter clinic meegereden wat ons ontzettend geholpen heeft.
Hij liet me steeds wisselen van contra naar contra op een grote volte (Roz was hier eeeerg blij mee :') ), maar toen we later een diagonaal met wissels om de 3 reden waren ze zo ontzettend recht & correct <3
Kregen goede complimenten op onze zijgangen en hebben later ook nog aan de piaffe/passage gewerkt. Dat is iets waar we een beetje voorzichtig mee moeten zijn, want Roz vindt verzamelen erg leuk. De pirouettes ingaan is namelijk ook heel makkelijk, maar eruit wat lastiger.. Het liefste blijft ze volgensmij gewoon zitten _O-

Toch kan ik af en toe nog steeds niet geloven dat dit gekke renpaard zo ver is gekomen qua training, maar ook qua innerlijke rust en braafheid.
Ik kan er echt iedereen opzetten en ze past zich precies aan.
Dit is de 5-jarige dochter van mijn vriendin, zonder beugels met de stangteugel opgeknoopt en de tutu in volle glorie :+:

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:36

Zulke paarden zijn het gewicht echt in goud waard!

Leuk het filmpje en zeker ook zeer leerzaam. Vooral als ik lees wat anderen aan tips geven.

Dit “probleem” kenne.mn vast meerderen. Je vraagt 1 wissel en krijgt steeds een toegift. Vervolgens ook nog erg trots kijken op je geintje en ik de tel maar kwijt raken.

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:01

Wat een lieve foto met dat meisje !!

Vraagje wat bedoel je met wisselen van contra. Wat contra op de volte?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:07

Wisselen van gewone galop naar contragalop op de volte (over de a/c lijn naar contra wisselen en dan bij E/B weer terug naar de correcte galop) met af en toe een figure 8 met een wissel van contra naar contra. Hierdoor moest ik heel erg opletten op het gebruik van mijn heupen/zitbeen en werden mijn wissels rechter maar ook net iets kleiner. Hierdoor was de serie die volgde op de diagonaal een stuk beter.

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:48

Ah top dankjewel voor je uitleg!!

Ik heb zaterdag weer voor het eerst sinds een half jaar concours. Het zal nog beetje druk worden in de proef maar ze heeft wedstrijdritme nodig altijd dus we gaan gewoon *\%/*

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:53

Leuk kim weer na een half jaar.

Ik heb vandaag cc gehad.
Beide piro mislukt 2 keer een 3 op de dubbel teller tja dan blijft er niet veel meer over en hh ging elke keer abrupt.
Moet netter rijden maar was nu bezig met dat hij scherp blijf maar dan vergeet ik weer het ander
57,21 %

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:23

Soms is het niet anders! Je rijdt ook de proeven om iedere keer weer iets te verbeteren toch. En dan is het de bedoeling dat alles een keer samen komt.
Maar soms zit je nog niet op dat punt en dan gewoon heel erg tevreden zijn als je je doel hebt bereikt. En de punten die komen dan wel!
Kim, succes vandaag! En veel plezier :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:37

Altijd lastig, maar gelukkig kun je de score wel makkelijk verbeteren als de pirouettes de volgende keer wel lukken :j

Ik heb zelf mijn voet een beetje gebroken wat erg lastig is. Zit niet in het gips dus denk dat ik Roz relatief snel weer kan rijden (zonder beugels dan), maar de groenere paarden zijn daar misschien toch niet braaf genoeg voor :')

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:21

Een beetje gebroken _O- Heel veel beterschap!!

Afgelopen zaterdag weer voor het eerst in half jaar ZZ licht gestart. Losrijden ging voor haar doen op wedstrijd heel ontspannen en fijn. In de proef viel er wat op het dak bij binnenkomen. Daardoor veel spanning. Drafgedeelte kan ik dat goed oplossen. Ik had op één 6,5 na allemaal zevens *\o/*
Daarna in de galop ging het wat minder :) -O-

Toch boven 60%. En komende zondag nog eens!!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:15

Oeh SnowWhite, dat is niet prettig een gebroken voet! Wel fijn dat je niet in het gips hoeft maar misschien daardoor ook de kans op te snel belasten en daardoor minder snelle genezing. Doe rustig aan!
Kim, Netjes! Ondanks de storing in het begin. Mooi al die 7ens voor je draf gedeelte! Dan kun je in de galop ook wel wat minder presteren. Compenseert dan weer. Volgende keer hopelijk geen gekke taferelen waar je geen invloed op hebt en de ontspanning van het losrijden mee nemen naar je proef :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:39

Hoi, mag ik me bij jullie komen aansluiten? Las al even mee en begin van de maand mn punten gereden om ZZL te mogen *\o/* Al zag ik dat veel van jullie daar inmiddels al een eind voorbij zijn, haha.
Martine toevallig van de zomer bij een clinic tegengekomen :)

Ik start met mijn nu 6 jarige merrie, het idee is om nog even Z2 te blijven tot het allemaal wat simpeler wordt en ergens begin volgend jaar naar t ZZL toe te werken, afhankelijk van hoe goed het in t Z2 lukt. De boel mag nog wat stabieler zeg maar.

Snow White, wat heb je gedaan? Balen zo'n noodzakelijke break!
En Kim, gefeliciteerd en vast weer succes voor morgen!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 10:55

Snowwhite, wat balen zeg, hoop dat je er snel geen last meer van hebt en gewoon kunt rijden!

Kim, wat goed, en gaaf dat dat drafgedeelte zo goed is! En succes vandaag!

Noukie, welkom! Wat tof dat je al zover bent met zo'n jong paard! Hebben we elkaar gezien bij de clinic van Patricia Wolters van de zomer? Dan weet ik wel wie je bent denk ik?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 11:53

Klopt idd! Ik reed voor jou met die donkere met witte voetjes.
En thanks, ze pakt het ook allemaal ontzettend makkelijk op, echt bizar. Ze moet nu vooral sterker worden en een beetje gaan verdragen dat ook 'simpele dingen' correct moeten zeg maar. Dingen als halthouden kan ze prima, maar er zijn ook dagen dat t een heel eigen leven gaat leiden, dus daar hebben we nog werk :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 11:58

Noukie schreef:
Dingen als halthouden kan ze prima, maar er zijn ook dagen dat t een heel eigen leven gaat leiden, dus daar hebben we nog werk :D

Hier kan ik zo jaloers op worden. Dagen dat het een eigen leven leidt, bin die van mij leidt er elke ronde wel iets een eigen leven :D

Mooi dat ze alles zo fijn op wil pakken.