Van Nederland naar Mongolie per paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:57

Sizzle schreef:
mrie schreef:
Omdat je zeker bij een land als rusland niet te snel moet laten weten wat je allemaal wilt en vind, dat kan de reden zijn dat je uiteindelijk niets voor elkaar krijgt. Het is daar niet als hier... Onvergelijkbaar zeker als je het hebt over de bureaucratie. Geen slapende honden wakker maken als het er niet echt tijd voor is.

Ze kan toch gewoon naar de quarantaine regels vragen?
Heeft niets met slapende honden te doen, er gaan stapels kwpners naar Rusland.
Echter niet te voet. Maar quarantaine is quarantaine daar kom je niet onderuit omdat je via land komt ipv lucht.
Waarschijnlijk moet je ook BTW borg zetten net als naar andere landen buiten de EU.

En anders is het misschien een idee om een familielid/vriend te vragen (met andere achternaam) om die vraag bij de ambassade neer te leggen? Er zijn wel eens meer mensen gewoon nieuwsgierig naar bepaalde dingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:59

Wat is precies het probleem, ze gaat geen drugs smokkelen toch?
Er is een enorme paardenhandel tussen EU en rusland. Daar zijn gewoon regels voor en 1 daarvan is quarantaine. Dat is een doodnormale vraag.

Als zoiets al eng is, dan is daar rondreizen nog veel enger.

Debbie00

Re: Van Nederland naar Mongolie per paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:15

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:20

Deze persoon is vanuit Amsterdam naar Sint Petersburg gereden met zijn paard, ik zou eens met hem contact opnemen over hoe het er bij de Russische grens aan toe ging. Het is wel een paar jaar geleden geweest, maar het lijkt me niet dat daar heel veel in veranderd is. Als je trouwens dat reisverslag leest, kom je het ook tegen hoor. Destijds heb ik het wel grotendeels gevolgd, hij werd ook voor gek versleten van te voren, maar hij heeft het toch maar wel mooi gedaan.
http://tepaardnaarsintpetersburg.nl/wordpress/ .

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:14

Dit zal vas teen hele domme opmerking zijn hoor,

maar als je nou je paard verkoopt in het land voor rusland, lopend de grens overgaat, en daar een nieuw paard koopt? :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:50

Is toch niet dom? Het is een idee. Of TS dat wil, dat moet ze zelf beslissen. Het is gewoon een van de mogelijke oplossingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:17

Ladybird schreef:

maar als je nou je paard verkoopt in het land voor rusland, lopend de grens overgaat, en daar een nieuw paard koopt? :')

Als je hem nou los laat voor de grens en aan de andere kant weer roept? :+

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:10

Allereerst wat een droom! En goed dat je zoveel tijd ook uitrekt om informatie te verzamelen.
Verder zag ik de reactie van babeth voorbij komen, die momenteel als gids trektochten doet. Misschien niet weg om contact met haar te zoeken, wat ze zoal tegen komt, meemaakt en afraad.
Ik ga dit topic zeker volgen, hopend dat je je droom toch waar of een beetje waar kan maken, zodat het en voor de paarden en voor jullie een mooie ervaring wordt.

Je zegt ook meer van paarden te willen leren, verdiep je in de rassen die eventueel geschikt zijn en ga is bij wat fokkers hiervan langs :)

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:11

safina schreef:
Ladybird schreef:

Als je hem nou los laat voor de grens en aan de andere kant weer roept? :+

_O- _O- _O-

Te grappig gewoon!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:51

Wel zien dat je dan je wortels niet in NL hebt laten liggen om hem te lokken, omwille van overbepakking :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:51

Iemand die zei dat Internet in Mongolië niet mogelijk zou zijn? Dit is zeer zeker mogelijk. Ts neem een satphone oftewel een satelliet telefoon mee. Hiermee is het mogelijk om waar ter wereld te bellen en te internetten. Voor een voorbeeld van communicatie apparatuur, lees dan deze Blog van Leo Houlding in Groenland: http://community.berghaus.com/athletes/ ... n-devices/

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:46

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 06:51

Als je Netflix hebt, kijk dan eens de film Unbranded. Is een soort documentaire over een paar jonge kerels die van de Mexicaanse grens naar Canada rijden met mustangs. Geeft een beetje beeld wat je allemaal mee moet nemen, wat je moet organiseren etc etc. Ik vond het indrukwekkend!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:25

Is al meerdere malen genoemd. Denk persoonlijk dat voor TS boek en docu van Tim Cope relevanter is. Hoop dat de TS zich nog meldt, benieuwd hoe het gaat?

dereiziger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 12:24

Daar ben ik weer, *\o/*

Niet verwacht nog zoveel reacties te krijgen en ben er blij mee. Alleen moet ik er even rustig voor gaat zitten om alles te lezen. Zoals ik eerder heb verteld gaat bij ons alles rustig aan en zo dus ook de voorbereidingen. We hebben alle tijd en gaan niets overhaasten, dat is ook zonde van de voorpret. We hebben wel flink nagedacht en laten alle opties open waar we zullen beginnen. Wel is de kans groot dat we GEEN paard in Nederland zullen gaan kopen maar ergens anders, ideeën zijn misschien wel in Spanje en vanaf daar te vertrekken naar ...... Ben langs een paardendokter geweest om daar vrijwilligers werk te doen maar helaas deze doet dit alleen als ik een werkelijke opleiding volg. Helaas niet mogelijk dus. Onze levens stijl is anders als die van de meeste mensen, alles gaat bij ons rustig aan, zoals we ook de reis willen maken maar ook de voorbereidingen willen doen. Veel op internet ben ik momenteel ook niet vandaar mijn late bericht.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:22

Leuk dat je je toch weer meldt! Ik zou het wel heel leuk vinden als je ons toch af en toe op de hoogte houdt van je plannen en je vorderingen. Jammer dat het vrijwilligerswerk bij de paardendierenarts niet lukte, misschien kan je nog een andere praktijk proberen? Ik heb er geen idee van in welke hoek van Nederland je nu zit en of er verder nog andere bij jou in de buurt zitten hoor...
Misschien kan je anders eens kijken/vragen bij een revalidatiecentrum voor paarden, die staan misschien meer open voor een leergierig iemand die op vrijwillige basis een tijdje mee wil kijken?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:35

Ik heb gisteren zelf de film unbranded gezien. O man dat cactusveld verschrikkelijk.
Maar wel super om te zien maar niet om zelf te doen.
Ik blijf toch ook benieuwd naar jullie vorderingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:44

Ik heb hem ook gezocht op netflix maar wij hebben hem helaas niet.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:20

Ik raad het je af, de wegen in rusland zijn verre van begaanbaar met een paard. Ga lekker naar mongolie en maar daar zelf een trektocht, land is groot zat.
Maar ik denk niet dat je tegen de tijd de ervaring hebt om goed voor een paard te kunnen zorgen met zo'n vreselijke zware missie....
Waarom ga je al niet nu gewoon ergens een paard verzorgen bij mensen om naast het leren rijden ook het inzicht te krijgen want voordat je dat echt hebt moet je wel een langere tijd dagelijks zelf de complete verzorging hebben gedaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:06

barbaras schreef:
Ik raad het je af, de wegen in rusland zijn verre van begaanbaar met een paard. Ga lekker naar mongolie en maar daar zelf een trektocht, land is groot zat.
Maar ik denk niet dat je tegen de tijd de ervaring hebt om goed voor een paard te kunnen zorgen met zo'n vreselijke zware missie....
Waarom ga je al niet nu gewoon ergens een paard verzorgen bij mensen om naast het leren rijden ook het inzicht te krijgen want voordat je dat echt hebt moet je wel een langere tijd dagelijks zelf de complete verzorging hebben gedaan.

Misschien moet je de rest van de berichten in dit topic eens lezen. Of als je daar geen zin in hebt ( :+ ) dan alleen even de berichten van TS...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:29

Hoe staat het met de plannen TS?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:07

Ik ben ook wel benieuwd naar de ontwikkelingen.
Ik ga volgend jaar een trektocht te paard doen in mongolie en ben me aan het verdiepen in het land. Moest ook aan dit topic denken en vroeg me af; is het niet slim om de reis om te draaien? Van Mongolie naar nederland? Ze hebben daar sterke getrainde pony's (die ook nog eens goedkoop zijn), veelal in het wild hebben geleefd en anders al vele kilometers hebben afgelegd..
Misschien het overdenken waard?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:44

Inderdaad helemaal geen gek idee om de reis andersom te doen. Ik denk makkelijker dan van NL naar Mongolië.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:44

Probleem 1 : veel van die pony's laten zich niet vangen (die vangstok te paard of lasso is daar niet voor niks veel gebruikt), als ze los breken heb je dus een groot probleem. 2. Die dieren zijn zulk arm voer gewend dat ze hier rap in de problemen komen, zeker als ze hier eenmaal een paar weekjes/maandjes zijn en veel minder doen. Als je ze dus hier heen haalt moeten ze blijven werken en wordt geschikt ruwvoer vinden vrij kritisch.