Wat vinden we nu van het B-springen? kwa punten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie ervan?

Zo laten als het is.
25 (10%)
Punten grens iets verlagen bijv. 70 stijlpunten grens i.p.v. 75
98 (41%)
Terug naar het oude systeem.
115 (48%)

Totaal aantal stemmen: 238

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:03

JumpingRider schreef:
Waar ik vooral over val is het hoge percentage wat je moet halen om een winstpunt te rijden. 75% is echt veel te hoog.

Als je het vergelijkt met de dressuur:
60% = 1 winstpunt
65% = 2 winstpunten
70% = 3 winstpunten

Dat betekent eigenlijk dat als je 70% rijdt bij het springen, je 1 winstpunt krijgt, terwijl je er met dressuur 3 krijgt!
Het was gewoon beter geweest als de grens op 65% of maximaal 70% had gelegen.

Dit dus idd...

Regio Utrecht is ver voor mij, woon in de buurt van Schiphol. Ik ga nu wel eens naar Lisse, maar het is gewoon moeilijk te combineren om eens jn de week op een andere lokatie te rijden als je onregelmatig werkt, en ook nog andere disciplines rijdt. Daarbij wil ik niet alleen maar bezig zijn met trainen voor wedstrijden, maar wil ook lekker af en toe naar het strand of bos met m'n paard. Het moet wel leuk blijven allemaal.
Momenteel ben ik zwanger dus het zal volgend jaar nog moeilijker worden om tijd te vinden. Wedstrijden rijden is daardoor ineens een stuk minder interessant, mede door deze regeling. Dan kan ik net zo goed oefen rondjes gaan rijden. Kom ik ook zonder punten thuis, en krijg ik als ik mazzel heb nog tips mee naar huis.

Apple

Re: Wat vinden we nu van het B-springen? kwa punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:09

Dat precies inderdaad. Vergeleken met de dressuur is het erg lastig om nu nog winstpunten te krijgen in de B :-)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:24

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:30

Behalve verandering van de BB is er dus geen reet met de vraag om meer eenduidigheid en feedback gedaan...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:31

madelein schreef:
Behalve verandering van de BB is er dus geen reet met de vraag om meer eenduidigheid en feedback gedaan...

Precies dit dus. Zó jammer. Lijkt alsof het niet eens besproken is...

Ik ga eens kijken naar dat contact opnemen met iemand in je regio van het springforum, belletje daarheen kan nooit kwaad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:40

Het maken van de rubriek BB80 en BB90 vind ik wel positief, weet je wat je kunt verwachten. Ik hoop dat er met het opmaken van een klassement dan ook uitleg van de stijlcijfers bij komt kijken. Dan krijg je toegevoegde waarde.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:47

Het is ook niet snel goed... :+

Officiële impuls/ BB rubrieken was ook een vraag die veel hadden. Daarin zijn ze tegemoet gekomen, fijn toch!
De reglementen moeten eenduidiger, korter en duidelijker worden en er komen nieuwe lichtingen juryleden aan. Het kan allemaal ook niet in 1x....
En of ze het wel of niet besproken hebben weten we niet, de mensen uit het springforum komen op genoeg cc dus als het buiten bokt ook zo leeft hebben ze het er vast wel over gehad. :)
Beter iets dan niets. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:57

Er zit niets anders op dan dus zelf bepalen wanneer je over gaat naar de L. Als maar genoeg mensen gewoon een regeltje aan de laars lappen, dan moeten ze het wel bespreken. Hier moet je gewoon brutaal zijn. Of op je dekje een uiting maken: terug naar oude manier. :+ :+ :+ :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:46

En micklem hoofdstel wordt toegestaan? Die is al vier jaar toegestaan!

Bb80 en BB90 vind ik een goede zaak. ergens las ik dat als je geen B meer mag starten, je BB ook hc moet starten. Dit biedt wel mogelijkheden voor de echte amateur.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:03

Ik vind het wel vreemd dat de knhs zegt de klachten over de b worden meegenomen in deze vergadering en er nog geen woord over in staat

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:04

Joki schreef:
Ik vind het wel vreemd dat de knhs zegt de klachten over de b worden meegenomen in deze vergadering en er nog geen woord over in staat

Dit dus..