Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:54

Ook ik ben eergisteren gebeld dat ik mijn cap kan komen ophalen, ik ben heel benieuwd hoe de cap er uit ziet!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:00

Wat een gedoe met jullie omruil/reparatie acties zeg. := Er is niet echt eenduidig gecommuniceerd vanuit de ruiterzaken en Uvex. :( Ik mag dan wel van geluk spreken hoe ik het met EJ heb kunnen regelen als ik jullie zo hoor. :)

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:58

Ik ben vorige week langst geweest in ruitersportzaak uit de buurt en ik moet echt zeggen dat ik de vernieuwde versie echt lelijk vind, ik vind het dat het plaatje plastiek opvalt.

Ik ben bij ze mij een vervanging hebben gegeven dmv een upgrade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:08

Ik heb mijn nieuwe cap. We mochten hem zo omruilen zonder bij te hoeven betalen oid :) Ze liet ons nog een gerepareerde cap zien en die ziet er echt niet mooi uit vind ik

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:12

Ik heb mijn cap ook binnen, heb er nu 1 waar je de luchtgaten aan de voorkant open en dicht kunt doen door middel van een schuifje. Dus geen aluminium plaatje achter de roostertjes, ziet er op zich wel mooi uit. Misschien wel minder luchtig, maar dat vond ik anders ook al een beetje tegen vallen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:09

Ik heb ook die cap met luchtgaten die je met een schuifje open en dicht kunt doen. Die ziet er netjes uit.
Ik hoop wel dat ie luchtig genoeg is, dat merk ik pas volgende zomer weer.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:16

Heb het nu al gemerkt dat hij in ieder geval minder luchtig is dan eerst {:}

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:15

Wordt opeens gebeld dat ik mn nieuwe cap op kan komen halen. Was wel het laatste eat ik had verwacht nu nog. Vanmiddag maar snel gaan halen!

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:52

Ik geloof dat ik maar met mijn oude helm blijf doorrijden. Ik kan 'm niet missen en ik wil geen minder ventilerende cap. Vervelende toestand zo. Voelt toch niet goed opgelost, maar Uvex doet niets voor mij.
Winkel zou het verkeerd begrepen hebben...?? Of... zou de winkel eerst verkeerde informatie van Uvex hebben gekregen?? Tja, daar kom ik niet achter.
Feit blijft dat mij een nieuwe helm was toegezegd. Dat is niet waargemaakt. En een reparatie maakt mijn cap misschien veiliger, maar minder luchtig en laat ik 'm nou net daarom hebben gekozen...

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:50

Voor de mensen die een nieuwe uvex exxential hebben gekregen, is het jullie ook opgevallen dat dze cap veel zwaarder is? Vondt hem juist zo fijn omdat die zo licht was. Maargoed, heb gratis een nieuwe cap gekregen dus moet niet zeuren.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:24

Zwaarder en minder ventilatie... Echt veel minder, alleen nog maar de "luchtgaten" die dus afgedekt zijn met het "plastikje" :')

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:29

ik heb vandaag de nieuwe versie opgehaald, zal zo even een foto uploaden.

Edit; tis niet echt een plastikje. Dat plastikje zit bij de gerepareerde caps erop. Bij die van mij zit er een rooster op die je open en dicht kan doen.
Afbeelding

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:51

Ik snap de functie niet van het open en dicht kunnen doen van het rooster... Je wilt toch altijd een goed ventilerende cap? Dus waarom zou je 'm dan ooit dichtdoen?
Of heeft dat nog te maken met het probleem dat een naald door het rooster van de oude cap kan steken? Dus dan moet je het rooster heel snel dichtdoen als je denkt dat je op een naaldachtig iets terecht gaat komen? :+

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:53

Of als je in de winter in het bos stapt en je een koude kop krijgt? Vondt het eigenlijk zelf best een leuke toevoeging

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:56

Ik weet nog niet wat ik mooier vind. De oude gefixte of de nieuwe. Eigenlijk is dat nieuwe ook best mooi. :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:59

Vind ik ook en bij mij ging het rubber randje op het klepje voor los en dat hebben ze nu ook mooi opgelost door het rubber over het hele klepje te maken. In het echt zijn de roostergaten nog iets groter maar deze foto is van onderen genomen. Ook zit er volgensmij een ander aandraai ding aan die steviger aan voelt maar dat kan ook gewoon komen doordat deze nieuw is. Verder is die wat matter van kleur en iets zwaarder.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:01

Als ik dit zo lees, ben ik blij dat ik mijn cap niet ingeruild heb. Als je nagaat dat er bij bijvoorbeeld een Casco helm (die ik jaren heb gehad en uitstekend beviel) iets veel groters dan een naald door de sleuven past, dan neem ik het risico wel. Aangezien de nieuwe helmen van Uvex minder comfortabel zijn dan de oude vind ik het wel prima zo.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:00

Ik heb ook een nieuwe gekregen? Maar die heeft wel gewoon dat plasticje? :S Dus ik heb gewoon een "gerepareerde nog niet verkochte" cap? :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:13

Ik heb mijn "oude" ook nog gewoon. Ga hem ook niet laten repareren. Als ik nu de nieuwe versie zie ben ik daar eigenlijk wel blij mee. De nieuwe lijkt me ook niet meer zo ventilerend.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:38

Lianne86 schreef:
Ik heb ook een nieuwe gekregen? Maar die heeft wel gewoon dat plasticje? :S Dus ik heb gewoon een "gerepareerde nog niet verkochte" cap? :')

:j denk het wel... Apart..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:53

Mjah... Nouja ze zullen natuurlijk een voorraad nog niet geleverde caps hebben gehad die ze gewoon allemaal aangepast hebben en toen... Vind het ook niet zo erg stiekem, want heb nu nog wel "dezelfde" cap, maar dan met plasticje en toch een nieuwe :p Maar grappig dat dit zelfs totaal anders gaat :')

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:42

Denk dat ik m'n cap ook gewoon zo laat als ie is. Bevalt erg goed wat betreft ventilatie en gewicht. Ik acht de kans erg klein dat als je valt er toevallig wat door een gaatje heen gaat. Dat zie ik maar als het risico van het paardrijden.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:42

Ik heb de cap met schuifjes afgelopen donderdag voor het eerst uitgeprobeerd. Hij voelt even comfortabel aan als de vorige, en niet echt zwaarder.
Mijn hoofd was wel veel warmer, want ik had de schuifjes per ongeluk dicht ipv open geschoven, aankomende week zal ik het eens met open schuifjes proberen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:06

Vandaag de nieuwe op gehad, niets zwaarder en ook niet warmer.
Er zitten hele fijne sluitingen om de oorgaten (weet niet hoe het precies heet) op maat te maken.
Klep is fijner dan bij de oude, ik ben dus heel tevreden.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:43

Ik heb vandaag mijn nieuwe cap opgehaald. Ik had de Uvex uvision, en heb nu de exxential, zoals op de foto van littlesannie hierboven. Ik heb niet het idee dat hij zwaarder is.
Super netjes opgelost door ROS-paardensport en Uvex.