Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:02

ik reed eerder altijd zonder cap, maar toen heb ik een verhaal gehoord dat iemand met ze hoofd tegen het hek was gevallen en nu gehandicapt is en als ze een cap op had dat ze dan nog gewoon zou kunnen lopen, en nog 100% goed was in haar hersens zeg maar. dus nu rijd ik altijd met cap !

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:06

ik heb altijddd mijn cap op
ook al zou ik er maar 2 sec bij wijze van spreken op zitten
het blijven dieren en je weet maar nooit wat ze kunnen doen, ze kunnen natuurlijk altijd schrikken.
ben er al aantal keer vanaf gevallen en ben die keren mezelf altijd dankbaar geweest dat ik mn cap op had!
en oke nadeel van een cap is een zweethoofd
maargoed
dan liever een zweethoofd ipv onveilig rijden toch?
nee voor mij echt nooit zonder cap! :)

CutiePride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:15

horselover7 schreef:
ik denk dat ze het fijner vinden. ik moet eerlijk zijn dat ik ook niet van zo'n zweethoofd hou maar ik doe altijd mijn cappie op.
misschien dat sommigen het ook voor de foto doen?

Ja, inderdaad. Ik ken veel mensen die zonder cap op de foto gaan, maar zelf doe ik altijd mijn cap op! ;)

Melaniezoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:42

Ik rijd zelf met cap.. .Altijd... Maar dat doe ik voor mijn eigen veiligheid.. Ik voel me er veiliger mee

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:48

Ik rij altijd met cap. Voor een foto wil ik mijn cap nog wel eens ffies afzetten. Vind de foto toch leuker even zonder die paddestoel op mn hoofd :P. Maar ik voel me gewoon 'kaal' zonder de cap. Zoals al eerder gezegd; vergelijkbaar met het dragen van een gordel in de auto, dat doe ik dus ook altijd. Voelt gewoon raar op het niet te doen en het staat voorop dat het dragen van een cap het verschil kan maken tussen een doffe boink :P op je hoofd en een zware hersenschudding :j

Natazzz

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:49

Vroeger toen ik nog jong en onbezonnen was reed ik zonder cap..
Nu altijd met! stel je voor....... Het is een kleine moeite en asl er ooit iets fout gaat kun je mischien nooit meer rijden!

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:15

ik rij eigelijk nooit met cap,
nu ik pas buitengevallen was ga ik het toch echt wel op doen.
maar ik het weiland niet, of als k alleen ga stappen
ik krijg altijd heel erg hoofdpijn met cap

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:23

Wanneer ik op buitenrit ga of ga springen doe ik wel een cap op. Wanneer ik gewoon aan het rijden ben in de bak draag ik nooit een cap. Ik ben er mij zeker wel van bewust dat het een dier blijft en er altijd iets kan gebeuren. Toch draag ik hem dan nooit. Wanneer ik op een ander paard stap wat ik niet ken zet ik hem wel op.

ShanaBeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:51

Altijd met, ookal vertrouw je je paard, er kan altijd iets onverwachts gebeuren, als je in het openbaar bent kan het ook gewoon zijn dat er iemand anders jouw aanrijd ofzo, stel dat er dan iets gebeurt en je hebt iets, zal de verzekering rap het excuus gebruiken dat je niet voldoende veilig was...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:57

Ik rijd altijd met, ik voel me bloot en niet veilig zonder.
Al vervloek ik m soms, aangezien ik een erg lage bloeddruk heb, en als ik het warm krijg zakt mijn bloeddruk nog verder. Doe daar een cap bij die uiteraard niet knelt, maar wel aansluit, en je hebt het fenomeen dat ik niet kan rijden als het warmer is als een graag of 21, 22... Want dan lig ik meer in 'flauwe' toestand naast mijn paard dan dat ik erop zit... jeuj... na 3 zomers proberen ben ik er uiteindelijk maar mee opgehouden en doe ik wel andere dingen als het warm is. Als het tegen tropisch aan is, heeft mijn paard toch vrij, want dan wil ik ook niks doen, dus hij ook niet :)
Maar verder ben ik blij met mijn butsmuts :D

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:20

Ik rij altijd met cap op, mede omdat het verplicht is op de manege, maar ook verplicht door mijn ouders! :+
Maar was de laatste keer zeker blij dat ik hem ophad! Cap zat helemaal onder het zand, maar had gelukkig geen last van mijn hoofd! Dus ik hou altijd braaf mijn cap op!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:42

toch altijd met cap. Ik kom net uit het ziekenhuis, logeerpartijtje van 4 dagen doordat ik gevallen ben. Lekkere hersenschuding. Ik wil niet weten hoe ik er bij zou liggen als ik mn cap nie top mn doppie had gehad. Ik koop nu wel een nieuwe cap. Mijnes is niet meer save.

Altijd cap op!!!

Benzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:43

Ik rij altijd met cap, je weet nooit wat er gaat gebeuren.

kaatje020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:30

ik rij met cap. veel veiliger ook al kan er nog iets gebeuren als je je cap op hebt.

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:53

soms met cap als ik iets nieuws ga doen, zoals springen..
of als ik buitenrit ga doen.
maar soms zonder, want pritty, (draver) is echt heel braaf en doet alles wat ik zeg,

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:06

Ik reed vroeger wel eens zonder cap, maar sinds ik bij een val op mijn hoofd geraakt werd door een hoef en daar bijna een gebroken oogkas aan overhield zet ik hem altijd op

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:16

Ik rijd wel vaak zonder cap, ik vind het fijner en het is veel frisser. Als ik op een paard zit die niet van mij is of op ander terrein heb ik wel gewoon mijn cap op. Maar over het algemeen rijd ik al mijn paardje gewoon zo, behalve als ze echt nog niks kennen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:44

LOL zag ik serieus de discussie over de Mcdonalds voorbij komen? echt waar?? wauw zeg, wat je wel niet doet om jezelf er van te overtuigen dat zonde cap rijden ook wel kan. Dronken over de stoep rijden in een tank met een blindoek om en een staaf dynamiet tussen je tanden... das ook heel onveilig trouwens. Kun je net zo goed niet je rijbewijs halen of een leeuw in zijn kont schoppen. bedoel.. pff.. maakt het uit!! Maar om even niet verder in te gaan op kinderactige voorbeelden.

Ik moet zeggen dat ik meer respect heb voor mensen als maren-prins dan diegene moet smoesjes over hoofdpijn of andere vage verschijnsellen. ik zeg niet dat het verstandig is, maar ze is er teminste wel gewoon eerlijk over. Zij waagt haar gezondheid, en haar geestelijke welzijn gewoon omdat het frisser is! punt uit, geen smoesjes.... thats it. Bijkomende voordeel van ernstige hersenletsel is natuurlijk wel dat het jou ook niks meer uitmaakt of je kwijlende op een bed ligt ondertussen iemand anders je kont afveegt... ja toch? Zelfde voordeel hebben mensen met ernstige dementie ook, zij hebben het niet door... de rest wel. Boeit niet! Dan heb ik zoiets van 'oke meid! is goed jij bent teminste gewoon eerlijk erover! ". Waar ik niet tegen kan zijn de 10.000 smoesjes of voorbeelden (bv de mcdonalds *gniffel*)

Maar to hell with it, ik reed eerder zonder en nu met en moet zeggen dat het me niet stoort. Nu ik bij een verzorgingshuis werk, en vele mensen zie in hun rolstoel en de moeilijkheden die je krijgt als je niet alles zelf meer kan, dan ben ik zo fecking blij dat ik alles nog zelf kan. Ben nog maar 29 dus hou dat nog liever even zo, voor een paar 10'tjes heb ik in ieder geval meer de zekerheid dat mijn hoofd in ieder geval zo 'gezond' blijft als dat hij is. Het is nu gewoon hopen dat de verzekeringen door de groeiende sport zover mogen gaan als mensen niet uitkeren als ze hun cap niet ophadden, mij boeit het niet hoor. Das gewoon je eigen keus, je eigen risico... nu alleen nog een manier vinden om dan geld te verdienen als je niet zoveel meer kan :D super!

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:23

ik heb 'n d-pony vanaf mijn 10e. Toen ik 14 was begon ik eigenlijk zonder cap te rijden. Dat beviel ook erg goed. Ik heb gelukkig nog nooit iets meegemaakt, een ongeluk ofzo. En ben er ook nog nooit afgevallen. Heb hem 13 jaar gereden, nu is hij met pensioen. Vorig jaar een arabisch volbloedje gekocht. Toch maar voor de zekerheid een cap aangeschaft. Ik dacht arabiertje.... Jong beestje van 3 jaar.... toch maar voor de zekerheid cap kopen. Heb hem nu alweer 'n jaar, maar ben er gelukkig nog geen een keer afgevallen :D . Van de zomer ga ik toch weer die cap aflaten hoor met dat lekker warm weer. Heerlijk!

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:21

Ik rij soms wel is zonder cap, maar dat is eigenlijk heel onverstandig van mezelf. Mijn pony is nogal onvoorspelbaar en roekeloos onder het zadel. Ik draag alleen geen cap, als ik hem niet bij me heb (bijv. als ie gewassen wordt). Als ik zonder cap erop stap is het altijd alleen stappen, anders gebeuren er echt ongelukken :').

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:36

Ik heb hem ook nooit op....simpel omdat ik ook bijna niet meer rijd. Soms een klein rondje of paarden naar de wei brengen en dan heb ik geen zin om dat smerige ding uit de emmer te halen , eerst alle spinnerag eraf te trekken en dan hopen dat ie dan nog past en niet vies en klef is van het vocht. En ja ik kom er ook voor uit dat ik voor die 5 rondjes per jaar van hooguit 20 min geen zin heb om een dure cap aan te schaffen.

Dus gewoon lekkere frisse wind door het haar of een muts tegen de kou.

Alle ongelukken met 'letsel' heb ik opgelopen omdat ik naast de paarden liep....zou ik dus in principe de hele dag met dat ding om mijn hoofd moeten lopen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:56

Pfoei, gister zijn wij toch even weer goed overtuigd dat een cap altijd op moet.
Het zal je amper lukken om van Yngvar af te vallen, maar gister ging hij zelf, met mij op zijn rug, goed op zijn bek tijdens een 'even een stukje naar buiten voor een frisse neus'. Nu gelukkig alleen een kapotte arm, maar dat had heel anders kunnen aflopen. Blij dat ik m'n cap op had, ondanks het feit dat ie niet lekker zit.

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:29

Ik rij zelf ook vaak zonder cap, ik heb blijkbaar vertrouwen in het paard waar ik op stap.
Is mijn keuze.
Ik vind het rijden zonder cap prettig.
Als ik op een paard niet vertrouw, doe ik wel cap op.

Maar cap is geen redmiddel
Ik weet van een meisje, die een cap had die niet goed paste.
Toen zij voel had ze juist een hersenschudding door een slecht passende cap.
En als je cap een onzichtbare beschadiging heeft, kan dat er ook voor zorgen dat je toch een hersenschudding krijgt.

Maar laten we ieder respecteren, je krijgt een eigen keuze cap of geen cap.
We weten allemaal wat de gevolgen zijn als het fout gaat.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:17

Moet even tegen je in missmyappa, we hebben het natuurlijk over een passende cap. Er is namelijk een reden waarom die dingen in verschillende maten komt. Net als dat een slecht passend zadel bv schade kan aanrichten of deze nou met of zonder boom is, of dat schoenen schade brengen aan je voeten als deze te klein/groot zijn, een bril met verkeerd aangemeten glazen, een te kleine of grote fiets en ga zo maar eindeloos door. Vertrouwen heeft niks nopes nada absoluut niks te maken met waarom mensen een cap op zouden moeten doen. Vertrouwen zal er namelijk niet voor zorgen dat je paard een keer struikelt, of het dier toch een keer schrikt. Juist het hele 'ja maar die van mij is lief" maakt mij een beetje misselijk, het is een dier geen machine of is die geleuf er om geld in te gooien?. Ik vertrouw mijn tv namelijk dat ik er films op kan kijken, en zelfs die zal een keer stuk gaan. Ik vertrouw op die manier erop dat het paard dat ik rij een dier is, met zijn eigen voor en nadelen en zelf ook wel eens kan schrikken, kan struikellen, weg kan springen voor iets wat hij al lang en breed kent. Tis namelijk een paard, geen my little pony of automatische kaasschaaf of veels te groot uitgevallen grasmaaier. Net als dat ik wel eens kan schrikken als er plots iemand voor of achter me staat, de rekening van het gas of een dikke spin in de wc die over mijn broek klimt.

Ik zou zeggen, lees je eigen onderschrift eens even.

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:05

wel, ik vind het ook leuker zonder cap, het is namelijk een veel 'vrijer gevoel'
ik heb het een paar keer gedaan op een paard dat ik echt vertrouw !
maar voor andere paarden geld bij mij nog steeds: veiligheid boven alles :)