Muckboot, wat een opluchting :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:02

maureen schreef:
StefenFrens schreef:
Ik ga ze me ook nog eens aanschaffen omdat ze super sterk en waterdicht zijn en ik ze ook netjes vind om te zien.
Ik rijd in de winter nooit met mijn goede Petrie laarzen, altijd met winterboots, van MH, ook super trouwens! Heel warm!
Ik zal dat moeten, hebben alleen een buitenbak en ik ben geen wintermens..KOUD!
Ik heb smalle kuiten en die Muck's passen zich aan de vorm van je kuit aan. :)
Ze komen er bij mij dus ook nog eens in!
Ow en je kunt ze 'somers ook gewoon dragen. ;)
Het schijnt dat ze dan je voet koel houden.

Ik ben een enthousiaste gebruiker maar moet je teleurstellen voor de zomerperiode..
Ze houden je voeren niet koel helaas, in de zomer zijn ze veel te warm :)

Thanks voor de tip!! ;)
Zou zou sowieso voor de winter aanschaffen dus. ;)
In de zomer heb ik toch mijn goede laarzen en jodhpurs.

Dabo

Re: Muckboot, wat een opluchting :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:21

Nu dat ik ze omgeslagen heb aan de bovenkant heb ik minder last van zweetkakkies hihi :)
Alleen als ik dus echt in de blub moet trek ik ze ff omhoog, ideaal.

Ik heb ook in de laars gevoeld, pmarena, ik voel inderdaad ook heel duidelijk die naad van de voering aan de achterkant, maar gelukkig heb ik er totaal geen last van. Wel balen voor jou ;(

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 01:58

Ik heb sinds vorige winter de tyne en werkelijk GE-WEL-DIG! Daar woon ik in! Heeeeerlijk warm, modderbestendig en is prima mee te rijden! Omdat ik ook jodphurbroeken heb heb ik sinds een aantal weken ook de jodphurversie. Dezelfde maat als de tyne. Helaas is de pasvorm HEEL verschillend! In de jodphurs kan ik absoluut niet met dikke sokken in. Ze lopen heel anders (slof er veel meer in. Waardoor ik ook denk dat een maat groter veels te groot is) en ze zijn ook een stuk kouder. Als ze niet iets meer uitlopen en wat groter worden, ga ik ze verkopen. Dan koop ik liever een paar ariat jodphurs die ik in de zomer ook kan dragen.
Erg raar hoor dat de pasvorm zo verschilt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:17

Ik heb ze nu ook al een tijdje, en ze bevallen goed. Mijn vriend vind ze zelfs mooi (ik niet echt.. :') ) Ze zijn wel lekker warm in iedergeval, en ze passen redelijk. Ik heb maat 39/40 en ze zijn iets te groot, maar met dikke sokken is dat opgelost.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:20

Dat heb ik ook met mijn laarzen pmarena, in het begin wel last van gehad, nu is daar de voering aan het loslaten, uhm ja, eerlijk gezegd laat ik het maar.
Vermoed dat het (een beetje) aan mijn voeten ligt, mn dubbary's zijn daar ook al kapot geweest.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:24

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:27

Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat de vorst uit de grond is.... Mijn muckies konden mijn arme voetjes niet meer warm houden!! ;(
Nu het niet meer vriest heb ik weer heeerlijk warme voeten erin :)
Hebben (hadden) jullie dat ook?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:30

@Dabo: jep hier ook, met -15 redde ik het écht niet meer :n
@shadowfax: hmmm ze zijn wel mijn maat...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:34

ShadowFax schreef:
Ik heb sinds vorige winter de tyne en werkelijk GE-WEL-DIG! Daar woon ik in! Heeeeerlijk warm, modderbestendig en is prima mee te rijden! Omdat ik ook jodphurbroeken heb heb ik sinds een aantal weken ook de jodphurversie. Dezelfde maat als de tyne. Helaas is de pasvorm HEEL verschillend! In de jodphurs kan ik absoluut niet met dikke sokken in. Ze lopen heel anders (slof er veel meer in. Waardoor ik ook denk dat een maat groter veels te groot is) en ze zijn ook een stuk kouder. Als ze niet iets meer uitlopen en wat groter worden, ga ik ze verkopen. Dan koop ik liever een paar ariat jodphurs die ik in de zomer ook kan dragen.
Erg raar hoor dat de pasvorm zo verschilt.

Mijn jodhpurbroeken passen prima in de hoge laarzen, gelukkig maar want het jodhpurlaarsmodel lijkt me idd erg koud.

Dabo: kwestie van in beweging blijven :D En dus ook af en toe met je tenen wiebelen op de fiets, dan gaat 't prima.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:00

Mijn tyne (waar mijn jodphurbroeken ook prima in passen!) zijn beduidend warmer dan de jodphurversie!
In de jodphurversie had ik echt koude tenen, in de tyne absoluut niet. Laatst met -10 longeren, ja toen had ik koude tenen in mijn tyne, voor het eerst!!! Ik vind de jodphurs ook nogsteeds niet lekker lopen :\ Zolang ik nog geen alternatief heb qua jodphurschoenen hou ik ze nog even.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:03

@shadowfax: heb jij de tyne ook? want die heb ik nu dus ook... zijn die erg anders dan de tack?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:19

siskeh schreef:
@shadowfax: heb jij de tyne ook? want die heb ik nu dus ook... zijn die erg anders dan de tack?

Ik heb de tyne en de jodphurversie. De tack zijn van een stalgenoot van mij die niet zo handig is met internet :) Ik heb ze wel eens gepast en ze voelen voor mij hetzelfde als de jodphurs. Dus iets kleiner dan de tyne. De zool is wel een stukje soepeler van de tack, dus ze lopen wel beter. Het is een kuitmodel en de kuit sluit beter aan bij mij dan de tyne. Ik heb kuitmaat 32.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:04

Hier geen enkel probleem hoor met de koudste dagen , ik heb de Derwent heten ze geloof ik :)

Tja alleen dan jammer dat de binnenvoering + inlegzool steeds mee omhoog komen als ik ze uittrek....

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:50

Met die héél erge kou had ik voor het eerst ook neiging tot koude tenen in de Tyne..niet als ik voldoende bleef lopen etc. Vorig jaar niet gehad maar dit was ook wel extreem koud... :brr:

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 01:04

Ik was dus niet de enige met koude tenen in mijn muckies. Gelukkig is die vorst er weer lekker uit! :)

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:03

Dabo schreef:
Ik was dus niet de enige met koude tenen in mijn muckies. Gelukkig is die vorst er weer lekker uit! :)

Nee, maar ik ben wel toppunt van koukleum aan mijn voeten :D

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:45

het slecht weer is er weer dus nu zoek ik waterdichte stalschoenen.
Ik wil muckboots maar hoe valt de maat ,hier zijn ze niet verkrijgbaar wil ze dus via internet bestellen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:06

Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor dit topic weer omhoog geschopt zou worden :D :D
Die van mij heb ik al weer elke dag aan met dit weer!
:D

Ik heb zelf maat 40, jessie 84, maar die was er niet, dus ik heb maar maat 41 genomen, lekker van de winter extra wollen zooltjes erin, en dikke sokken :D

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:13

zijn ze niet veel tegroot dan?
Ik zit zelf tussen 38 en 39 in kan ik misschien beter 39 nemen.Ik zag op een site dat je korte maar 49.95 waren maar dat was alleen 38 meer.heb wel ontdekt dat er heel veel prijsverschillen zijn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:35

Hier zijn ze ook alweer af en toe in gebruik. Er zit wel water ergens tussen de zool ofzo, heel maf, je voelt tijdens het lopen precies het gevoel wat je hebt als je schoenen / laarzen lek zijn en er een laagje water onder je voet zit.....maar het is niet nat :? Zit ergens tussen blijkbaar :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:43

jessie84 schreef:
zijn ze niet veel tegroot dan?
Ik zit zelf tussen 38 en 39 in kan ik misschien beter 39 nemen.Ik zag op een site dat je korte maar 49.95 waren maar dat was alleen 38 meer.heb wel ontdekt dat er heel veel prijsverschillen zijn

Ja, het kan voordelig zijn om goed rond te kijken voordat je besteld :)
Mijne zijn iets te groot, maar durfde geen 39 te kopen omdat ik echt maat 40 heb. 39 zouden te klein zijn. dan liever iets te groot. Ze zitten heerlijk! :D

Dat lijkt me een gek gevoel geven, als er water tussen lijkt te zitten!?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:45

Ik heb ze nog niet aan, moet het echt kouder voor zijn.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:53

Nou met een kleddernatte longeerbak wil je wel hoor hihi :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:08

Ja dat geloof ik.
Bij ons is de wei vooraan heel nat.
Daar zijn ze niet tot hoog genoeg waterdicht voor ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:08

Ben ook super blij met mijn muckboots tyne kan nu gewoon door de modder heen banjeren. Om het stukje waar mijn fjord op staat uit te mesten. Of inderdaad om door de plassen in de bak heen te lopen.

Moet alleen even kijken hoe het rijden gaat met de cheyenne dry-tex of dat niet teveel gaat piepen.