Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:44

Dunky schreef:
ohjaaa tip haha rijd in bebosde gebieden met een cap op!
ik zag een keer een tak niet aankomen bamm, maar gelukkig
had ik een cap op xD

Hahaha
Zoiets had ik ook een keer, maar dan niet met een boom.
Ik reed een keer over een rustige straat, op de weg en hing naar rechts om iets goed te doen, ik weet niet meer wat, beugelriem ofzo. Zo zag ik dus een lantaarnpaal niet aankomen DOING. Maar gelukkig ook weer een cap!

Loesjee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:10

ligt er natuurlijk aan op welk paard je zit. op mijn verzorgpaard kan ik wel zonder cap rijden. hij is heel raaf. ;)

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:31

Ik rijd altijd met cap.. Zonder cap vindt ik erg onverstandig.
Al een mooi tijd terug ben ik een keer gevallen, van mijn toenmalige paard. Die was altijd erg braaf..
Ze is een keer op 1 of andere manier gestruikeld, waardoor ze zelf viel, en ik eronder terecht kwam. Hierdoor raakte ze met haar hoef mijn cap.
Mijn cap was helemaal kapot, zat een enorme barst in. Maar wat was ik blij dat ik de cap op had! :D

Simone___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:28

ik rij ook bijna altijd met cap heel soms een keertje zonder maar dat komt bijna nooit voor!! :o

Iepoetjuh

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:33

Ik rij altijd met cap. Ik voel mezelf naakt zonder cap :+ En vind het heel onveilig.. Het is bij ons op stal ook verplicht, dus iedereen doet het eigenlijk ;)

X_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:17

Ik rijd altijd met cap! ;)

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:22

Op mijn vorige pony reed ik niet met cap, totdat ze voor de zoveelste keer met mij aan de kletter ging maar nu de weg over. Toen ben ik met cap gaan rijden. De laatste keer dat we weer aan de kletter gingen gingen we zo hard dat mijn cap op mijn achterhoofd hing. De paar keer dat ik van haar afgevallen ben had ik geen cap op maar ben ook niet op mijn hoofd gevallen.

Nieuwe pony gekocht en weer geen cap op. Nu heb ik een paardje met een moeilijke rug en heb al een aantal zadels gehad, maar hij bleef bokken. Op een gegeven moment had ik geen zadel en was genoodzaakt zonder te gaan rijden. Dit had ik al 20 jaar niet meer gedaan dus dat werd oefenen. En om de één of andere reden heb ik vanaf de eerste keer meteen mijn cap op gedaan. Inmiddels rij ik al 5 maanden zonder zadel en een stuk beter, maar die cap blijft op. Bokken doet hij nu helemaal niet meer, maar voel me op de één of andere manier toch een stuk veiliger.

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:51

BillyBo schreef:
Op mijn vorige pony reed ik niet met cap, totdat ze voor de zoveelste keer met mij aan de kletter ging maar nu de weg over. Toen ben ik met cap gaan rijden. De laatste keer dat we weer aan de kletter gingen gingen we zo hard dat mijn cap op mijn achterhoofd hing.

paste die cap dan wel goed??

ik rij echt nooooooooooooit zonder cap :D
en ook met bodyprotector :P

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:08

van een bp word je houding alleen maare slechter
met cap rijd ik wel altijd

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:10

Cap? Met mn eigen pony niet...

op mn werk wel, maar daar ist verplicht... maar rij daar op jonge paarden dus daar doe ik wel cap op.

Of het moet worden verboden ? Onzin, iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar gedrag enzo..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:12

Komt zelden voor dat ik zonder cap rijd. Wel eens gedaan als ik geen bij me had maar voelt toch wat zekerder met cap. Natuurlijk kun je met cap ook ongelukkig terecht komen maar wie weet hoe het eruit zou komen te zien als je die cap niet op had gehad :P

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:26

Je moet het maar zelf weten, vind ik.

Als jij denkt dat jou paard nooit ergens van kan schrikken (paard is en blijft een vluchtdier) en jij er daarom niet af kan vallen moet je het vooral doen.

Maar als je zuinig bent op je hoofd en die liever niet verwond wilt hebben zou ik het toch maar doen. Hoe goed je ook kan rijden. Je paard kan eens iets onverwachts doen en als je er dan afvalt zonder cap kan je lelijke verwondingen oplopen.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:31

maflinger1 schreef:
BillyBo schreef:
Op mijn vorige pony reed ik niet met cap, totdat ze voor de zoveelste keer met mij aan de kletter ging maar nu de weg over. Toen ben ik met cap gaan rijden. De laatste keer dat we weer aan de kletter gingen gingen we zo hard dat mijn cap op mijn achterhoofd hing.

paste die cap dan wel goed??

ik rij echt nooooooooooooit zonder cap :D
en ook met bodyprotector :P

Daar had ik naderhand ook mijn twijfels over, maar die pony kon zichzelf echt afschieten en dan klapte je al met je hoofd naar achteren. Inmiddels natuurlijk een andere cap van BR met draaiknop aangeschaft.

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:41

Om maar even met die laatste vraag te beginnen:
Ja, ik vind dat rijfoto's zonder cap/helm niet op een forum als Bokt thuis horen.
Iedereen weet dat een cap verstandiger is, maar zulke foto's suggereren toch dat het mooier/stoerder/fijner is zonder dat ding op je hoofd. Echt een gemiste kans wat mij betreft.

Ik moest vroeger van mijn ouders altijd met cap rijden. Toen ik 18 werd direct die cap verruild voor een hip petje. (dom dom dom) Gelukkig nooit iets gebeurd trouwens. Inmiddels heb ik een lieve man en een geweldige dochter en geen haar op m'n hoofd die er nog over denkt om zonder cap te paard te gaan. Net zo goed als dat ik op de motor en de racefiets ook een helm op heb.

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:15

Loesjee93 schreef:
ligt er natuurlijk aan op welk paard je zit. op mijn verzorgpaard kan ik wel zonder cap rijden. hij is heel raaf. ;)

ookal is je paard heel braaf, een paard is en blijft een dier en ze kunnen schrikken en er kan echt van alles misgaan!
zelf vind ik het veiliger om met cap te rijden, maar voor mensen die het niet willen.. eigen keus. Ik vind het zonde dat als er iets gebeurd bijvoorbeeld en je hebt iets aan je hoofd wat met cap gewoon voorkomen had kunnen worden. dan voel je je zo ontzettend stom!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:18

Ik rijd altijd met cap en bodyprotector (en wat vind ik die dingen onhandig zeg!) omdat ik me veiliger voel. Mijn paard kan soms weleens een bommetje zijn. Maar het jammere eraan is dat meiden op stal meermaals vragen waarom ik nu met bp rijd. Dat is toch voor de hand liggend? En dan kijken ze me aan alsof ik een bang kipje ben :+
Een meisje hier op stal rijdt altijd zonder cap, ookal is haar paard pas 4 en heb ik haar vorige maand voor mijn ogen 2 pijnlijke vallen zien maken. Dan draag je in het vervolg toch gewoon een cap?
Kijk, als je een bomproof paard hebt, kan ik het enigszins begrijpen, maar met zo'n puberend geval... vind ik het not-done.
Ik zou me eigenlijk ook vreselijk voelen moest haar iets overkomen (zoals schedelbreuk)... dan zou ik zoiets hebben van: ik heb niet genoeg gewaarschuwd..

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:27

Ik heb ook een bomproofpaard, maar toch gingen we een paar weken geleden 100 meter aan de kletter omdat er een pitbull in zijn achterpoten hing. En om de hoek stond er ook nog eens een giga grasmaaier. Toen ik Billy terug had geregen en we hebben staan kijken naar dat ding was ik erg blij dat ik mijn cap op had. Zoals ik al zei: ik rij nu 5 maanden zonder zadel en ben er nog niet af gevallen, maar voor het geval dat.

Nu vond ik het voorheen altijd heerlijk om lekker zonder cap te rijden, geen bezweet hoofd en je haren door de wind. Maar de caps van tegenwoordig zijn zo licht en luchtig dat het enige nadeel is dat je haar een beetje plat zit. Dus als dat alles is!

Ook ik heb een gezin thuis en dat is me erg veel waardt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:59

Felipe schreef:
Ja, ik vind dat rijfoto's zonder cap/helm niet op een forum als Bokt thuis horen.
Iedereen weet dat een cap verstandiger is, maar zulke foto's suggereren toch dat het mooier/stoerder/fijner is zonder dat ding op je hoofd. Echt een gemiste kans wat mij betreft.

Ik moest vroeger van mijn ouders altijd met cap rijden. Toen ik 18 werd direct die cap verruild voor een hip petje. (dom dom dom) Gelukkig nooit iets gebeurd trouwens. Inmiddels heb ik een lieve man en een geweldige dochter en geen haar op m'n hoofd die er nog over denkt om zonder cap te paard te gaan. Net zo goed als dat ik op de motor en de racefiets ook een helm op heb.

Nou, dat is toch ook zo, haha!
Vergelijking met de fiets of motor klopt niet, omdat de valhoek gewoon heel anders is en de kans veel groter dat die op zijn/haar hoofd beland.

Zo lang het niet verplicht is, vind ik het geen gemiste kans van bokt, ik zou bokt betuttelend vinden als dat wel verplicht zou zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:01

Felipe schreef:

Dat is imo ook gewoon zo. :+
En bokt, noch de mensen op bokt, hebben wat te zeggen over het al dan niet opzetten van cap.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:18

ik rijd in een bak met cap, mede omdat het moet...

buiten rijd ik met cap afhankelijk van wat voor paard het is...ik heb paarden gehad doe zo bomproof waren of die niet veel voorstelde als ze eens schrokken van iets.. die beestjes reed ik eigenlijk nooit met cap...
Ik zal bv als ik mn eigen krijg in het begin zeker met rijden!

Ik heb idd ook al verhalen gehoord van mensen die juist door een cap een ernstige blessure hebben gekregen. Al helpt hij soms natuurlijk wel!

Nja zoals ik al zei.. t ligt aan het dier, sommige paarden vertrouw ik gewoon en rijd ik zonder, echter andere rijd ik met(niet dat ik ze niet vertrouw maar ze zijn gewoon minder braaf buiten).. toen ik vorig jaar met een ex-renpaard het akker in vloog door een miscommunicatie tussen ons, tja toen ben ik wel echt blij geweest dat ik er 1 op had :P

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:24

Altijd met cap als ik echt ga rijden.
Als ik af en toe ff op mijn shet spring niet.
Weet dat er pas iemand van haar jonge paard is afgevallen zonder cap, op haar hoofd is gaan staan. Stuk schedel verbrijseld.
Ja dan ben je ong. 35 en voor de rest van je leven moet je doen met een verbrijseld gezicht.
Omdat je zo nodig zonder cap moest rijden.

ik vind het dom als je het niet doet.
Maarja iedereen moet het zelf weten :D

rielle15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:59

Ik rijd altijd met!
Vind dat gwoon een veel veiliger gevoel! ;)

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:12

Ikzelf heb liever een heel hoofd en het warm hebben, dan zonder cap rijden en risico lopen op mijn hoofd te vallen.
een cap is niet voor niks uitgevonden.
Ik heb 1 hoofd, en daar ben ik liever zuinig op

upo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:07

Ik rijd ook altijd met cap! Vroeger soms niet, maar nadat ik een keer met een rotvaart van een paard af met mijn hoofd tegen de bakrand ben geknald heb ik m altijd op! Ik reed toen gelukkig met cap en had een lichte hersenschudding. Had niet willen weten wat er gebeurt was als ik mijn cap niet op had gehad! :o

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:09

Ik rij altijd met cap. Als ik hem vergeten ben ga ik lekker wat anders doen. Lekker wandelen ofzo.