Zelf een rij jasje naaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:30

Ik ga mij er ook aanwagen, hopelijk gaat het lukken.
Valt me trouwens wel op dat patronen erg duur zijn! Dus heb besloten gewoon maar ergens een goedkoop
jasje vandaan te halen en die uit elkaar te halen, kan ik meteen zien hoe het in elkaar zit.
Of nemen jullie gewoon een patroon van een colbert, lijkt me dat dat net even wat anders zit?

@ Aafje87, wat een mooie stof! binnen en buiten passen ook goed bij elkaar.
Bestel jij dit gewoon op internet? gezien de afbeeldingen...

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:42

@ Kaula, ik doe op i-net wel ideeën op, maar haal het wel in een winkel bij bij in de buurt. Nu zijn het wel stofmerken die ze verkopen in de winkel dus dat maakt het wel makkelijker. Nu nog hopen dat ze het daadwerkelijk ook in de winkel hebben liggen.

Van i-net bestellen vind ik tricky, als de kleuren toch niet zijn zoals op de foto en het klopt niet bijelkaar of de stof valt in het echt toch tegen dan zit ik met lappen stof die ik niet kan gebruiken.(aangezien ruilen eigenlijk nooit mogelijk is van stoffen die je online koopt, het is toch allemaal voor jou in de goede meters geknipt.)
Nee ik haal het wel in de winkel en zie wel waar ik morgen mee thuis kom ;)

Janine1990

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:44

Ik ben onwijs benieuwd Aafje, jij was toch degene die dat aparte jasje ging maken? Het patroon is hier eerder voorgekomen, maar daar heb ik geen resultaat van gezien.
Ga je er nog wijzigingen in aanbrengen, wat je voor jezelf mooier vind???

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 11:44

@ Kaula,patronen zijn idd erg duur. Mag ik vragen of je al ervaring hebt in het naaien van een jasje? Anders is het waarschijnlijk handiger om bijvoorbeeld een Knipmode met een patroon van een colbertje te kopen. Die zijn een stuk goedkoper dan zo'n los patroon, maar dan heb je wel meer een beschrijving van wat je moet doen, in welke volgorde etc.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:48

Nou niet perse het naaien van een jasje, maar wel met naaien in algemeen, zit op het amsterdam fashion institute haha. Dus heb genoeg contacten die me kunnen helpen in geval van nood. Heb al aardig wat genaaid, dus ik denk dat dit ook wel gaat lukken.

Maar bedankt voor de tip! het is een goeie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:49

Kaula schreef:
Nou niet perse het naaien van een jasje, maar wel met naaien in algemeen, zit op het amsterdam fashion institute haha. Dus heb genoeg contacten die me kunnen helpen in geval van nood. Heb al aardig wat genaaid, dus ik denk dat dit ook wel gaat lukken.

Maar bedankt voor de tip! het is een goeie.

Oeh, dit maakt me ook des te meer nieuwsgierig!!!

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 11:50

Oh kijk, dat wist ik niet, dan komt het vast goed :) Ik zo benieuwd hoe al jullie jasjes worden!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:54

@ Janine1990, ik ga inderdaad dat "aparte" jasje maken 8-)
Ik hou wel van iets anders als standaard :j

Qua wijzigenen weet ik het nog niet zo goed, daar moet ik eerst het partoon voor zien om te beoordelen hoeveel ruimte er is.
Ik denk zoiezo dat ik meer knopen erop ga zetten en hem iets hoger laat sluiten in de nek, daar is hij nu wel erg laag. Maar of dat te goede komt van het model... (daar ben ik weer zo bang voor)
we zien wel als we het patroon in handen hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:56

Oeh, iets hoger dat lijkt me wel echt superchique met zo'n jasje! Met een grote/grove plastron.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:03

Die colbertstof en voering zijn gaaf Aafje!!!
Ik ben echt zoooo benieuwd hoe het eruit gaat zien, inderdaad ook al vanwege het afwijkende model jasje.

Ik ben ook erg benieuwd waar jij voor gaat Kaula!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:09

Dat denk ik ook maar ik moet dan echt eerst het patroon ik mijn handen hebben en kijken tot hoevel ik hem scherper kan maken in de revers. Want daar zal ik de ruimte vandaan moeten halen, om ze nog groter te maken is denk niet mooi.
Maar als ik ze té scherp snij dan wordt het ook weer geen gezicht..

@ Trice de stoffen zijn op de foto erg gaaf, nu nog kijken hoe ze in het echt zijn. Morgen ga ik mijn stoffen halen, als ik ze heb zal ik gelijk foto's posten! :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:19

Bij mij kan het nog wel even duren vrees ik, moet eerst nog maar eens even een jasje zien te vinden die ik kan slopen :D. En dan nog maar eens stoffen vinden die precies zijn wat ik wil...
Zit ook nog te twijfelen wat voor soort stof ik wil, want ik ik het jasje ook niet te stijf hebben, dan kan ik er niet meer in rijden vrees ik haha.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:37

Kaula, ik heb op marktplaats gewone jasjes gescoord, die min of meer hetzelfde model hebben als een rijjasje. De meesten zijn voor een zeer klein prijsje te krijgen!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:58

Mooie stoffen Aafje! Dat jasje moet vast heel gaaf worden :j

Ik ga iemand benaderen met de vraag of zij mijn jasje wil maken. Ik heb alles al gekocht maja als hij niet in elkaar gezet wordt heb ik er niets aan... :')

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:25

Ben meteen vanmiddag maar even gaan tekenen, het word in ieder geval iets van grijs/lichtgrijs met donkerbruin, bijpassen bij mijn laarzen en cap + tuig.
Mijn tekenkunsten zijn niet je-van-het en ook de kleur is niet zoals in het eggie, maar toch maar even een impressie van wat ik in mijn hoofd heb.
Misschien dat er nog leuke suggesties zijn :D.

Afbeelding

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:25

Echt gaaf!!!!!

Super mooi hoor!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:27

Vind het echt superleuk, maar iets aan de kale kant, met name op de tekening rechtsonder... Minimale epauletten niet iets? Of de schouders er in zetten als epauletten? Weet niet of dat mogelijk is...
Heb je ook een achterkant getekend?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:27

Ik zou niet grijs met bruin combineren maar eerder donkerlauw met bruin, dat lijkt mij in elk geval een stuk chiquer!

Mijn jasje schiet ook eindelijjk op, mijn oma heeft me even geholpen met de kraag en nu moet ik de voering erin zetten, knopen erop en een plastron maken en dan ben ik klaar!
Ik heb ook zulke gave knopen gekocht, ze waren alleen wel walgelijk duur! 20 euro voor 13 knopen :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:29

CoronaLime schreef:
Ik zou niet grijs met bruin combineren maar eerder donkerlauw met bruin, dat lijkt mij in elk geval een stuk chiquer!

Mijn jasje schiet ook eindelijjk op, mijn oma heeft me even geholpen met de kraag en nu moet ik de voering erin zetten, knopen erop en een plastron maken en dan ben ik klaar!
Ik heb ook zulke gave knopen gekocht, ze waren alleen wel walgelijk duur! 20 euro voor 13 knopen :=

Kan zijn dat ik het niet helemaal goed heb onthouden/gelezen... Maar wat voor kleren/patroon???
En foto's van je knopen? *\o/*

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:33

Ik denk dat ik met donkerblauw een beetje teveel kleuren toevoeg die uit elkaar liggen. Grijs en wit ligt nog vrij dicht bij elkaar, blauw niet.

@ Janine1990, die rechtsonder is ook wat kaal, dus die word het sowieso maar niet.
Denk dat het rechtsboven word, dus een stof met een ruitje, dan heb je ook meerdere grijstinten erin zitten en is het wat minder saai. Buitendat denk ik dat ik alle stiksels e.d. ook bruin doe, maar dat tekent zo lastig haha. En dan mooie bruine leren knopen erbij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:37

Kaula schreef:
Ik denk dat ik met donkerblauw een beetje teveel kleuren toevoeg die uit elkaar liggen. Grijs en wit ligt nog vrij dicht bij elkaar, blauw niet.

@ Janine1990, die rechtsonder is ook wat kaal, dus die word het sowieso maar niet.
Denk dat het rechtsboven word, dus een stof met een ruitje, dan heb je ook meerdere grijstinten erin zitten en is het wat minder saai. Buitendat denk ik dat ik alle stiksels e.d. ook bruin doe, maar dat tekent zo lastig haha. En dan mooie bruine leren knopen erbij.

Volgens mij heeft Hans Peter Minderhoud een donkerblauw jasje met donkerbruine accenten en gewoon wit er bij aan...
Zal even kijken of ik een foto kan vinden.

Ruitjes heb ik zelf niet heel veel mee, heb wat meer met visgraat. :P

Edit: Jawel, foto gevoden, gewoon met wit.
http://www.hengstenstation.com/uytert/i ... 010-02.jpg

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:52

Is dat blauw? Of ben ik kleurenblind? Het lijkt wel zwart :o?

Tja blauw is ook mooi, maar eens moet ik toch een kleur kiezen, maar is blauw niet té klassiek?
Ik ben nog maar een brookie van 20 :+ .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:53

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:18

Janine1990, kijk maar eens ana het begin van 't topic :=

Mijne word donkerblauw met bruine accenten omdat ik bruin tuig cap & laarzen krijg/heb en dan met offwhite broek enzo :j
Patroon = zelfgetekent met een beetje hulp van oma!

Project 2 staat ook al in de startblokken, bruin jasje met roze accenten <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:20

CoronaLime schreef:
Janine1990, kijk maar eens ana het begin van 't topic :=

Mijne word donkerblauw met bruine accenten omdat ik bruin tuig cap & laarzen krijg/heb en dan met offwhite broek enzo :j
Patroon = zelfgetekent met een beetje hulp van oma!

Project 2 staat ook al in de startblokken, bruin jasje met roze accenten <3

:Y)

9-8 is al even geleden :')
Ben echt onwijs benieuwd, je hebt alleen nooit je stofje laten zien ;(