Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim_hester

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:16

pff ik ging vanmiddag naar de divoza, en i kwou de mondoni field passen, nooit dat die laarzen mij passen! alles is opgemeten door een medewerker, hij pakt die laarzen, en nee past niet! ik baal er serieus van... maargoed, dan nog maar ff sparen en heule mooie kopen! :D

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:26

kim_hester schreef:
pff ik ging vanmiddag naar de divoza, en i kwou de mondoni field passen, nooit dat die laarzen mij passen! alles is opgemeten door een medewerker, hij pakt die laarzen, en nee past niet! ik baal er serieus van... maargoed, dan nog maar ff sparen en heule mooie kopen! :D

Bij mij hebben ze niet gemeten. Gewoon de grootste kuitmaat gepakt en afwachten of ik daar in zou passen.
Maar echt balen dat ze je niet passen :(:) :(:)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:41

Ga deze week ook maar eens even bij Divoza kieken.. had een leuke winterjas gezien in het nieuwe foldertje. :j
Enneuh... natuurlijk stiekem ook voor de laklaarzen spieken! :j Al zeg ik dat maar niet tegen paps en mams want dan rijden ze niet meer mee.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:48

Ohja, en de laklaarzen heb ik ook even grondig bekeken!
Vond het leer erg slap, lijkt mij dat die zo omvallen, en je er weinig steun aan hebt!
Vond ze verder wel gaaf, maar qua stevigheid kan ik net zo goed met chaps gaan rijden dan! :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:53

Al een tijdje niet geweest hier. Mijn fields zijn ondertussen echt zo goed als op gereden....hellaas...het leer is erg versleten aan de binnenkant en ook het leer bij mij voet gaat er nu steeds een stukje af. Ook de rits is lam geworden....wat erg vervelens is als je net een oefening aan het inzetten bent en je rist schiet weer open. Erg fijne laarzen vind ik het en helemaal voor die prijs.
Iemand ervaring met het zetten van nieuwe ritsen in een mondoni laars? Wat zijn de koten. Ik heb nieuwe De niro's staan, maar wil mijn mondoni's er graag bij houden.

De bath vind ik ook fijn, alleen het leer is erg slap en dat is enerzijds fijn maar anderzijds vind ik het ook vervelend. Ondanks dat vind ik het een onwijs mooie rijlaars, maar ik denk als ik ze dagelijks zou gebruiken dat ze snel 'op' zouden zijn.

Ik heb vorige winter de mondoni lifestyle laars gekocht, fijne laars als stallaars. Dus die gaan zeker nog wel een wintertje mee!
Die nieuwe thermo rijlaars, vind ik er op de foto wel mooi uitzien.

Iemand al ervaring met de laklaars? Of eventueel een foto? Ik ben namelijk erg benieuwd.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:00

Mijn Bath's zijn helemaal wit uitgeslagen door water.. heeft iemand dit ook gehad?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:01

Afbeelding

Ik heb harde Petries gehad en heb nu Derby's en zachte Petrie laarzen (Dublin), maar die zijn nog veel soepeler/zachter dan de Mondoni Blyth laarzen, dus ik vind ze niet te zacht. Maar goed, dat is dus maar net wat je gewend bent en waar je voorkeur naar uitgaat.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:09

Zo die laklaarzen zijn wel onwijs mooi om te zien!

jaa dat is idd ook zo, het is net wat je gewent bent. Ik vind ze in ieder geval erg mooi om te zien!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:03

WAUW wat zijn die lakker mooi!
een paar pagina's terug ook al, en hier boven.

Ik heb net nieuwe petries en heb de mondoni's met rits en veter nog in de kast staan.

ik denk dat ik die mondoni's voor op wedrtsijd houd, en dan die petries om mee te trainen,
want ik rijdt veel en wil een degelijke traningslaars.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:51

Ik vind ze zeeer zeker mooi , morgen ook maar even kijken! :D

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:30

S__L schreef:
Mijn Bath's zijn helemaal wit uitgeslagen door water.. heeft iemand dit ook gehad?

Heb ik ook een beetje gehad maar ik kon het er zo weer afpoetsen..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:56

Ik ben sinds het weekend voorzien van de Mondoni Lifestyle Boot
Een erg mooie laars die naar mijn weten niets onderdoet aan de echte dubarry's.
Ik paste ze en ze zaten meteen goed. Dus ik had een nieuwe, dichte doos gepakt en naar de kassa gebracht.
Eenmaal uitgewinkeld en terug bij de kassa wilde ik de nieuwe laarzen toch voor de zekerheid nog een keer passen. Kreeg ik ze met geen mogelijkheid aan. Erg vreemd. Er zat ook iets kleurverschil in met het eerste paar die ik paste.
Dus uiteindelijk de laarzen die ik als eerste gepast heb maar in de doos gedaan.
Gister al even in gelopen, en ik moet zeggen ze bieden veel comfort en warmte. Zijn stevig en sterk. Dus laat voor mij het slechte weer en de winter maar komen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:30

Ik vind die Mondoni Blyth echt mooi! :)
Maar om er 'gewoon' mee te rijden, een beetje kak/zonde. Of niet? :o

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:11

Ja, die lifestyle boot lijkt mij dus ook wel wat.
Bedankt voor je info Revanges. :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:00

Ik vind het alleen zo jammer dat de lifestyle boot zo donker van kleur is. Een tintje lichter had ik leuker gevonden. Mijn smaak gaat ook meer uit naar de riverboot van Eurostar.. Maar verder zien ze er prima uit, mooie kwaliteit ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:06

Ik vind het jammer dat ze die lifestyleboot niet in zwart hebben :j Ik houd nou eenmaal niet van bruin....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:07

Ze zijn zowat zwart :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:07

Jamaar, net niet dus :))

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:10

Ze zijn heel donkerbruin.tegen het zwart aan.
Ook wanneer je niet zo van bruin bent vind ik sit qua kleur nog wel kunnen :)
Een keer goed olieen maakt vaak het leer ook wel donkerder.
Liesje,je kunt ook eens kijken naar de human nature boots,die zijn er in meerdere kleuren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:11

Nah, ik heb ze gezien in de winkel, en ik vind ze net niet. Die van human nature zijn er trouwens wel in zwart, die vind ik ook duidelijk mooier :j

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:27

Revanches schreef:
Ze zijn heel donkerbruin.tegen het zwart aan.
Ook wanneer je niet zo van bruin bent vind ik sit qua kleur nog wel kunnen :)
Een keer goed olieen maakt vaak het leer ook wel donkerder.
Liesje,je kunt ook eens kijken naar de human nature boots,die zijn er in meerdere kleuren ;)

Heb ik :Y) erg fijn maar een beetje te slap naar mijn zin. Als je ze aanhebt is de voet prima, maar de schacht is als uggs zeg maar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:37

Mijn Fields zijn ook al ver op... Ben langzaamaan aan het sparen voor nieuwe, betere laarzen ;)
Binnenkant is helemaal grijs geworden van het slijten, ik loop naast de zool en het leer ziet er gewoon niet meer mooi uit. Rits gaat tijdens het rijden ook nog wel 'ns open... Maar ze zitten zo lekker :+:

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:42

De schacht van de lifestyle boot is wel erg sterk en niet slap. Liesje ik wist niet dat je die van HN had. :)
Ik heb zelf ook de field laarzen en daar ben ik nog wel heel content mee. Heb ze nu al dikke 2,5jr maar van buitenkant zijn ze nog perfect.binnenkant wel ietsje gesleten en de binnenzijde laars begint wel hier en daar te scheuren maar het valt mij zeker niet tegen qua prijs-kwaliteit.

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:32

Ik heb ook de mondoni lifestyleboot. Vorig jaar in de winter gekocht en zodra het nu weer wat frisser wordt trek ik ze weer aan hoor. Ze lopen ontzettend lekker. Kan er zo hele dagen op lopen en krijg er echt geen koude voeten in.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:52

Ik ben vanmorgen naar de Divoza gegaan om de laarzen te passen. Het viel me mee dat ik ze zomaar paste (dikke kuiten) en heb de plain en de field aangehad, zaten opzich wel ok. De Bath zat bij mij aan de bovenkant veelste los dus werd em niet. Dacht van nu alleen nog kiezen tussen Field en Plain.. Totdat de mevrouw van de winkel begon van ja die gaat heel erg openstaan bij de veters ik weet niet of je dat erg vind? Uhh ja dat vind ik niet zo mooi. Dus viel af toen zei ze rijd je elke dag? Ik zo ja, o dan weet ik niet of ze dan een jaar volhouden... Toen even een rondje door de winkel gelopen (zere voeten) en toen maar bedacht dat het hem toch niet ging worden..

Uiteindelijk thuis gekomen met Ariat Bromont RM :) Ze zijn wel wat duurder maar lopen lekkerder en blijven (volgens de mevrouw van de winkel) mooier :) Net mee gereden en ze zitten heerlijk!