[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:00

Iriis_ schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar wil mijn outfit hier eigenlijk ook wel showen. Ik heb een jasje van Only ''gepimpt'' tot wedstrijd jasje voor dressuur. Ik krijg vaak complimentjes van de mensen bij ons op stal! Ik vind zelf alleen wel dat je echt ziet dat het geen echt wedstrijd jasje is, dus ik ga denk ik toch sparen voor een écht wedstrijd jasje. Wat vinden jullie?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 8298_n.jpg

[ Afbeelding ]

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2732_n.jpg

Ik ben aan het sparen voor donkerbruine croco laarzen (niet lak). En ik zit ook te denken om een nieuwe cap te kopen als ik mijn laarzen heb (ook met croco).

wauw jouw paard lijkt echt heel erg op de mijne ook wat bouw betreft haha! ik zat er trouwens ook over te denken om z`n jasje te kopen!

marleeentje

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:06

Wedstrijdjasjes hoeven echt niet duur te zijn hoor! Ik heb er twee van Red Horse (o.a. te koop bij Epplejeck). Eentje nieuw gekocht voor 50 euro en eentje tweedehands voor 25. Een colbert koop je ook voor die prijs en die moet dan eerst nog verbouwd worden. Dus waarom dan niet direct een echt wedstrijdjasje kopen?
Ook Harry's horse heeft goedkope wedstrijdjasjes en op marktplaats zijn soms ook leuke koopjes te vinden. Ook in het blauw, bruin, rood enz. Het is soms even zoeken, maar er is echt wel wat voor niet te gek!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:08

Inderdaad. 'Gewone' colberts heb je ook van 300 euro en meer dus daar hoef je het niet voor te doen :+

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:08

absque_dubio schreef:
Moratoetje, ben ik met je eens hoor. Maar ik heb helaas nog niet het geld voor een echt mooi wedstrijdjasje, en een jong paard waarbij ik nog niet weet hoe ze gaat reageren op wedstrijd. Ik zie het al helemaal voor me dat ik eraf val oid en mn dure jasje dan stuk is. Dus ik wil in de B beginnen met een goedkoop jasje en ondertussen sparen voor een echt wedstrijdjasje.
Ik dacht slim te zijn om tweedehands te kopen. Ik heb een super gaaf jasje gekocht, wat echt precies het jasje is wat ik zoek. Blijkt er maat 40 in te staan ipv zoals de verkoper zei 36. Flink balen dus. En aangezien ik volgend weekend mn eerste (onderlinge) wedstrijd heb wil ik er wel netjes uit zien.

Deze van de Only vind ik wel wat. Zou zoiets geschikt zijn om mee te rijden na wat aanpassingen?
http://www.zalando.nl/only-evita-blazer ... 6-503.html

Volgens mij is dit het jasje wat ik ook op de foto aan heb! De achterkant is als het goed is wat langer :)

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:09

dressuur518 schreef:
Iriis_ schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar wil mijn outfit hier eigenlijk ook wel showen. Ik heb een jasje van Only ''gepimpt'' tot wedstrijd jasje voor dressuur. Ik krijg vaak complimentjes van de mensen bij ons op stal! Ik vind zelf alleen wel dat je echt ziet dat het geen echt wedstrijd jasje is, dus ik ga denk ik toch sparen voor een écht wedstrijd jasje. Wat vinden jullie?

[ Afbeelding ]

Ik ben aan het sparen voor donkerbruine croco laarzen (niet lak). En ik zit ook te denken om een nieuwe cap te kopen als ik mijn laarzen heb (ook met croco).

wauw jouw paard lijkt echt heel erg op de mijne ook wat bouw betreft haha! ik zat er trouwens ook over te denken om z`n jasje te kopen!

Echt? Ik ben dan wel benieuwd!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:10

marleeentje schreef:
Wedstrijdjasjes hoeven echt niet duur te zijn hoor! Ik heb er twee van Red Horse (o.a. te koop bij Epplejeck). Eentje nieuw gekocht voor 50 euro en eentje tweedehands voor 25. Een colbert koop je ook voor die prijs en die moet dan eerst nog verbouwd worden. Dus waarom dan niet direct een echt wedstrijdjasje kopen?
Ook Harry's horse heeft goedkope wedstrijdjasjes en op marktplaats zijn soms ook leuke koopjes te vinden. Ook in het blauw, bruin, rood enz. Het is soms even zoeken, maar er is echt wel wat voor niet te gek!

Red Horse valt niet mooi bij mij, helaas! En ik zit al weken dagelijks op marktplaats te kijken, maar tot nu toe geen geluk. :\

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:12

Bij de goedkope niet-rijjasjes zie je ook gelijk dat het goedkope dingen zijn. Niet dat je het niet moet doen hoor, ik heb ook een 'normaal' jasje omgebouwd om mee te rijden, voor erbij.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:14

vonneke schreef:
Niks mis met het jasje. Ben benieuwd naar de knopen!

Dit zijn de knopen:

http://i18.photobucket.com/albums/b135/ ... d98bf8.jpg

Het zijn knopen van 2 á 3 cm met diamantjes en pareltjes. Het jasje kan helaas niet tot op mijn broek dicht, dus je ziet mijn wedstrijd shirt aan de onderkant :P

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:16

Als je een afwijkende pasvorm hebt, hoef je niet te gaan voor de goedkope rijjasjes :o
Ik heb hele lange armen en een smalle taille, die combinatie maakt het echt heel moeilijk om een goed passend jasje te vinden.
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 16-05-13 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:22

Mooi jas en knopen Iriis_! Ik mis alleen wel wat knopen op de voorkant, vind twee eigelijk erg weinig.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:32

Moratoetje schreef:
Als je een afwijkende pasvorm hebt, hoef je niet te gaan voor de goedkope rijjasjes :o
Ik heb hele lange armen en een smalle taille, die combinatie maakt het echt heel moeilijk om een goed passend jasje te vinden.

Was dat voor mij bedoelt? :+

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:52

Ben je ook gezegend met van die slingeraap-armen :+

Degene van mijn maatwerkjasje, heeft mijn armen 3x nagemeten want ze kon niet geloven dat het klopte :o

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:42

Iriis_ schreef:
vonneke schreef:
Niks mis met het jasje. Ben benieuwd naar de knopen!

Dit zijn de knopen:

http://i18.photobucket.com/albums/b135/ ... d98bf8.jpg

Het zijn knopen van 2 á 3 cm met diamantjes en pareltjes. Het jasje kan helaas niet tot op mijn broek dicht, dus je ziet mijn wedstrijd shirt aan de onderkant :P

mooi zeg!
heb je die er zelf op (laten) gezet?
zo vind ik t ook wel wat om er zoeen aan te schaffen voor erbij

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:48

[ Afbeelding ]

[/quote]
wauw jouw paard lijkt echt heel erg op de mijne ook wat bouw betreft haha! ik zat er trouwens ook over te denken om z`n jasje te kopen![/quote]

Echt? Ik ben dan wel benieuwd![/quote]

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZEW4ONQ4.jpg

dit is m`n! volgens mij is die van jouw wel iets zwarter, trouwens om ff on topic te blijven zo starte ik met koningenen dag op een springwedstrijd, lekker rood,wit,blauw,oranje dus!

nog eentje:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RVRWVRQ4.jpg

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:07

Hier nog een stille meelezer van dit leuke topic!!
Ik wil graag mijn dilemma aan jullie voorleggen :-)

Ik heb het geluk dat mijn moeder de opleiding tot coupeuse inmiddels bijna afgerond heeft en ze een wedstrijdjasje helemaal naar mijn wensen wil maken. Het patroon is getekend en het jasje in de 'test-stof' is af, maar nu moet ik dus de keuze gaan maken voor de kleur. En daar heb ik jullie hulp voor nodig! ;-)

Ik heb twee paarden, een schimmel en een zwarte. Ik heb op de schimmel een zwart zadel en hoofdstel, maar voor de zwarte een bruin (tobacco) hoofdstel. Mn laarzen zijn ook bruin (nieuwe kleur oxford van De Niro, deze komt overeen met het hoofdstel). Ik heb een zwarte cap en een witte rijbroek. In het jasje wil ik graag wit en bruin als accentkleur gebruiken (in de kraag, de stiksels, aan het zakje, in de rugsplit, etc.)
Nu zit ik dus met het volgende dilemma, welke kleur moet het jasje zelf krijgen? Ik twijfel tussen zwart, donkerblauw en antraciet.

Zal zwart te zwart zijn als ik dat draag op mijn zwarte paard, of zal dat wel meevallen door het bruine tuig, laarzen en de accenten in het jasje?
Staat antraciet wel leuk op een schimmel?
En wordt het niet net een circus als ik kies voor donkerblauw? :+

HELLUP! :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:26

Wil je het plaatje op beide paarden echt helemaal af maken?

Dan zou ik gaan voor:
-> Zwart hoofdstel (heb je beide paarden zwart tuig, zadel en hoofdstel aparte kleur staat over het algemeen toch wat slodderig).
-> Jasje kleur van je laarzen maar met zwart kraagje

;)

En anders lijkt me een licht jasje ook wel gaaf staan, juist niet in een grijstint maar een bruin tint, maar dan wel echt licht.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:35

Donkerblauw!
Met een kraagje in de kleur van je laarzen en eventueel een accent in je cap als dat kan,

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:11

Laatst bijgewerkt door Maureen97 op 16-05-13 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:12

maar die kleuren laadt hij bij mij niet..

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:15

nee klopt, ze hebben er nog geen foto's van...

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:36

@ _Marinke_: daar heb ik nog niet aan gedacht, het jasje bruin en de kraag zwart. Die komt ook in het lijstje te staan ;-) en het zwarte paard kan ik ook met een zwart hoofdstel starten ja!

@ MartineC1711: donkerblauw vind ik vaak heel chique, maar ik ben bang dat het misschien een beetje een ratjetoe wordt? zwart of schimmel met zwart, bruin, wit en blauw...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:00

Moratoetje schreef:
Ben je ook gezegend met van die slingeraap-armen :+

Degene van mijn maatwerkjasje, heeft mijn armen 3x nagemeten want ze kon niet geloven dat het klopte :o

Helaas wel ja :+ dat in combi met een slanke taille (en zo dun ben ik niet) maakt jasjes lastig ja. :+

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:39

palousa88 schreef:
Half juni mijn nieuwe jasje ophalen! Heb de HH saint tropez genomen in de kleur navy.

gelukkig heb ik een hele handige oma die wel witte randjes om de roze zou willen plaatsen als dat roze toch niet bevalt :D

[ Afbeelding ]

http://www.harryshorse.com/nl/catalogus/view/veste-de-concours-softshell-st-tropez/itemcode.26200281/
En ik zie net op de site dat er nog meer kleuren bij zijn gekomen. eerst was het alleen bruin,zwart en navy nu is er ook rood,grijs,roze en lichblauw. ben benieuwd!

Ik wil de lichtblauwe!! Heeft iemand enig idee wanneer deze worden verkocht? en of je ze eventueel al eerder kan bestellen?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:46

Oe die nieuwe harry horse jasjes zijn leuk!
Ben benieuwd naar de kleuren. Binnenkort maar is langs de ruiterzaak

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:57

Ik ben zo brutaal geweest om de leveranciers te bellen van harry horse omdat epple jeck niet wou vertellen wanneer ze binnen komen. ze komen half juni