Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:04

Oh ik vind de voetmaat normaal vallen :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:15

Ik heb dezelfde ervaring hoor. Normaalgesproken heb ik een grote 42. Maar bij het passen in de winkel was die echt veel te groot voor me en 41 zat precies goed. Hopelijk is dat nog steeds zo als ze geleverd worden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:21

Bunn schreef:
Saaams schreef:
Ik wacht vandaag 6 weken, waarvan ze er 2/3 vakantie hadden in Italië. Ben benieuwd hoe lang ik nog geduldig moet zijn :=

Ik zat mét vakantie op 7 weken, dus ik denk dat je heel snel bericht gaat krijgen. :D

Laten we het hopen, ik kijk al naar ze uit :D

Ik heb normaal 38/39 en nu maat 37

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:28

oh ik 39/40 en mn niros zijn 39 :=

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:55

Ik heb ook 37 ipv altijd 38 dus vind ze ook wel ruim. Heb eigenlijk ook geen idee hoelang ik nu precies wacht maar maakt ook eigenlijk niet zoveel uit wanneer ze komen :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:07

Ik heb het net even opgezocht, 4,5 week geleden besteld. Ik meende echt dat het korter was dan dat. Dus dan zal het wel ergens in november worden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:00

Ik heb ze juist een maat groter besteld, maar ik een hele hoge wreef en brede voet, zal daar wel aan liggen.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:25

Vandaag eindelijk in het bezit van mijn laarzen. Ben er super blij mee!

Afbeelding
Afbeelding

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:03

Heel mooi wilanka!

AmberBanjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:22

Ik heb het gedaaan!!
De Niro Dressagio zijn over ongeveer 8 weken van mij *\o/*
De rechter laars is het model maar het is de kleur van de linker laars!
Ik heb zonder extra hoge dressuurboog omdat ik vrij korte benen heb. Jacktkap dat kleine randje bij dressuurboog is kleur cafe. Derest allemaal brown 527.
Natuurlijk plaats ik als ik ze heb nog een fotootje van het eindresultaat!
Hier een voorproefje
Afbeelding

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:11

Hoe onderhouden jullie het 'brushed leather'? Gewoon afnemen met een vochtig doekje? Want dat zou heel handig zijn.

Zit verder te denken of ik nog een kuitmaat groter neem, of de kleinere in de hoop dat ze iets uitlopen. Anders moet ik maatwerk en dat wordt wel heel duur.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 06:58

Dank je Lianne!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:02

2005 schreef:
Hoe onderhouden jullie het 'brushed leather'? Gewoon afnemen met een vochtig doekje? Want dat zou heel handig zijn.

Zit verder te denken of ik nog een kuitmaat groter neem, of de kleinere in de hoop dat ze iets uitlopen. Anders moet ik maatwerk en dat wordt wel heel duur.

Gewoon met een vochtig doekje inderdaad! Heel onderhoudsvriendelijk!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:03

Wat voor laarzenspanners gebruiken jullie? Ik heb van die plastic spanners maar zag gisteren dat m'n laarzen er zo uit zagen:
Afbeelding

Bij de voet zakken ze nu in, wat kan ik hieraan doen??

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:54

Ik heb de opblaasbare van De Niro erbij. Ideaal. Zoals hieronder maar dna van DN

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:25

Misschien neerleggen ipv neerzetten?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:52

Stop je ze er wel diep genoeg in? En zijn ze wel groot genoeg? Ik heb ook plastic laarzenspanners thuis en die laarzen blijven wel goed rechtop staan bij de enkels.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:40

Scum schreef:
Stop je ze er wel diep genoeg in? En zijn ze wel groot genoeg? Ik heb ook plastic laarzenspanners thuis en die laarzen blijven wel goed rechtop staan bij de enkels.

Tot ze niet meer kunnen doe ik ze erin

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:43

Swah schreef:
Ik heb de opblaasbare van De Niro erbij. Ideaal. Zoals hieronder maar dna van DN

[ Afbeelding ]

Die had ik ook, alleen gingen ze bij mij heel snel lek :n

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:52

Hmmm even een baalmomentje.. ik ben bang dat mijn deniro tricolores een miskoop zijn geworden..

In juni (volgens mij) gekocht, beetje in huis ingelopen. 2 maanden mee gereden en kreeg last van een bult op mijn wreef, naar de huisarts geweest en die zei dat het een drukpunt is (waarschijnlijk door de laars) en heb ik een aantal weken geleden bij de schoenmaker ze iets bij de wreef laten oprekken. Goed gelukt en veel minder pijn, alleen als ik er mee loop een lichte pijn (misschien nog iets meer oprekken) maar nu..

Ik heb net gereden in de manege les en moesten aan de hand uitstappen. Ik voelde op mijn hiel alsof er een blaar komt. Nu keek ik net naar mijn hiel en zie op de plek ook een bult komen.. ben zo bang dat het ook misschien een drukplek is..

Baal hier echt van want deze laarzen zaten qua kuit en pasvorm perfect maar nu deze dingen erbij.. Weet het echt ff niet en het is ook geen 5 euro wat het heeft gekost pfff :(

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:29

Meestal ontstaat een blaar op je hiel als je in je laars schuift, dus als ze iets te groot zijn. Misschien een dikker zooltje er in, zodat je steviger in je laars zit? Of inderdaad langs de schoenmaker, wellicht kan hij er iets mee.
In mijn Petries (waren overigens te groot gekocht, suf) zat ook een plek waar ik blaren van kreeg en dat is toen opgelost bij de schoenmaker + dikker zooltje.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:55

Dat is echt balen xxmh. Misschien kun je het oplossen met blarenpleisters voorlopig?
Kwestie van inrijden zal het nu ook niet meer zijn want je hebt ze toch al een paar maanden?

Ik heb zelf nu een probleem met de binnenkant van mijn knie. Die rij ik steeds open. Pleisters helpen niet. Heb zelfs de kniesteun van mijn vriend maar aangetrokken als bescherming, terwijl ik helemaal geen knie-klachten heb. Dat beschermde wel goed, maar ik heb er maar 1 dus de andere knie ging toch weer open.
Nu aan het experimenteren met webbers. Ik heb ze te leen. Als dat werkt dan ga ik ze zelf ook ergens proberen aan te schaffen.

De Deniro's had ik in eerste instantie gekocht voor alleen op wedstrijd aan te doen maar door de lange wachttijd heb ik als tussenoplossing chaps aangeschaft en daar op wedstrijd mee gereden. Mijn tijdelijke startpas is alweer verlopen dus voor de wedstrijden hoef ik ze niet meer te hebben.
Ik gok dat ik nu op de helft van de wachttijd zit. Misschien zijn ze wel lekker warm en kan ik ze dan in de winter gewoon voor dagelijks rijden aan trekken.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:21

Heeft iemand hier ooit laarzen terug laten sturen naar Italië? De rits van mijn wedstrijdlaarzen ging gister ineens heel moeilijk, dus ik gok dat die binnenkort vervangen moet worden. Piping van de laarzen heeft ook wel wat geleden dus dat zouden ze dan ook meteen kunnen fixen. Kan tijdelijk mijn nieuwe trainingslaarzen wel aan op wedstrijd, maar start het liefst gewoon helemaal netjes in het blauw dus wil er ook weer niet al te lang op wachten. Iemand ervaring?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:45

Ja, ik had ottaviano's met lak schacht, die na een keer aan hebben op mn scheenbeen ging bobbelen.
Zijn naar italie gestuurd, deze zijn 6 weken weg geweest, maar ik kreeg wel nieuwe laarzen omdat ze het niet weggewerkt kregen. Met sporenbandjes als excuus.
Heel netjes opgelost. :j

Rits laat ik gewoon maken bij plaatselijke schoenmaker. :)

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:30

Bij mijn De Niro's ging de rits stuk, nadat ik ze ongeveer 3 weken had en misschien 5 keer mee gereden? Toen zijn deze ook opgestuurd naar Italië en binnen 3 weken waren ze weer terug.