[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:10

Ik hou mijn peerd gewoon netjes bij en ben met 20 min klaar.
Ff vlechten met touw,kam er overheen en huppekee.
Alles standaard opgeschoren,staart altijd netjes bijgehouden,tuig idem.
Mijn schimmel hield ik altijd kortgeschoren,maar dat was wel iets meer werk.

Nu nog ff denken welk jasje ik aan doe zondag.
Wil mijn blauwe ruit weer eens aan maar als het regent dan liever een wasbaar jasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:11

ambre schreef:

Wil mijn blauwe ruit weer eens aan maar als het regent dan liever een wasbaar jasje.

Hier hetzelfde. Nooit geen achterstallig onderhoud.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:36

Hier ligt het eraan wat voor bui ik heb en wat voor wedstrijd :P Voor kampioenschappen wil ik ze wel wassen. Maar een gewone wedstrijd scheer ik een dag van te voren de benen op (wel naar beneden scheren) en de volgende dag harde borstel er over, vlechten erin en met half uurtje klaar om op concours te gaan.. En krijg het zelfde cijfer als dat ik ze de dag van te voren van top tot teen helemaal was, goed in de glasspray, roosje en de hele mikmak..

Heb ook weer zin om lekker op ch te gaan maar voor mij wordt het pas weer oktober ben ik bang :( Mn paard die ik op concours heb lopen word verkocht en de 3 jarige mag niet eerder mee..

celine_xx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:59

Talkpoeder en krijt? Ik was de witte benen van pony normaal altijd maar dat talkpoeder zal flink wat tijd schelen denk ik! De hoeven laten jullie dan gewoon voor wat ze zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:07

Ik was de benen/hoeven sowieso voor iedere wedstrijd. Talkpoeder mee op concours voor nood!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:40

vonneke schreef:
ambre schreef:

Hier hetzelfde. Nooit geen achterstallig onderhoud.

Hier ook niet, maar wel een die xich heel vies maakt. Maar ik doe het niet meer, krijg toch een 6 of 7, gewassen of niet. Dat eene puntje zal ik hoogstwaarschijnlijk ook niet missen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:03

Echt?? Een 6??

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:06

Ja. Dan heb ik alles gewassen en schoon gemaakt, netjes gevlochten, alles spik en span, krijg je een 6 :') Nah, dat doe ik dus niet meer. Ik poets gewoon, vlecht dr in, vlekken op de kont was ik er nog uit, hoeven in de olie, maar daar houdt het toch echt bij op.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:21

Ik kreeg ooit een 6 omdat ik op oefendressuur aankwam in een trainings outfit zullen we maar zeggen :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:28

Ik vind het sowieso een onzin cijfer. Slecht verzorgd wil ik er nergens uitzien, maar heel veel moeite ga ik er echt niet meer voor doen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:33

Dat is toch eigenlijk echt scheef, soms heb ik het idee dat er niet eens naar wordt gekeken, dat iedereen een standaard cijfer krijgt! Ik had afgelopen weekend een wedstrijd, was gewoon netjes alles schoon paardje mooi gevlochten maar hij was zeik nat van de trailer dus opgedroogd zweet, zag er verder super uit en had dan ook 2 keer een 8. Dus dat was wel even een opluchting, aangezien je bij die van mij niet ziet of hij gewassen is of niet..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:37

Ik kreeg ooit een 6 omdat de benen bruin waren van het natte bakzand van de losrijring. Had daarvoor 2 uur staan boenen op zijn benen in de vrieskou (toen was het -12).
Heb de beste man ernaar gevraagd wat die man wel niet bezielde. Rest had allemaal standaard een 8. Was door mijn 6 3de, anders was ik 1ste geweest..

Haarverf wat ik erop spray, heeeeel minimaal hoor, is gewoon dat wat je in je eigen haar sprayt met carnaval. Vele malen sneller als (vloeibaar) krijt en stukken zuiniger als babypoeder :j

Momenteel moet ik de koe wel wassen. Heeft deze week liggen rollen in het zwarte zand, poetsen maakt het alleen maar erger. Maar dan boen ik verder niet, hooguit een tikkie shampoo op de benen, maar doe niet meer zoveel moeite als vroeger met mijn merrie, dat was gemiddeld 2 uur en veel shampoo, zwitsal, anti klit en babypoeder later alsnog een 8.
Nu kan ik, als ik me boos maak, binnen een uur klaar zijn. Andere paard (ietsje minder wit) binnen half uur (5 knotten, benen wassen, deken af, glansspray en klaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 05:29

Ik was mijn paard niet voor de jury maar voor mezelf! Vind het uitermate vervelend als mijn paard niet schoon is op concours.

Als jury zijnde krijgen de deelnemers eigenlijk standaard een 8. Enkel bij oneffenheden ga ik naar beneden.
Wanneer er in de zomer duidelijk niet gewassen is: mestvlek met haren omhoog, grote vieze vlek op een schimmel, gele staart etc etc
Met -5 ben ik schappelijker wbt het wassen van het lijf.

Ik doe ook moeite om netjes in de ring te verschijnen, dat verwacht ik van mijn combinaties ook.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:26

Ik wil mijn paard altijd schoon hebben, maar aangezien het een behoorlijke smeerpoets is is dat niet altijd even makkelijk. Kan ook goed zijn dat het mijn idee is dat ie er wat minder schoon bijloopt hoor, ik zie elke kleine vlek :=

femmieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:24

pff als ik al dat wassen en talkpoeder hoor ben ik toch effe blij dat ik een fries rij :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:28

femmieb schreef:
pff als ik al dat wassen en talkpoeder hoor ben ik toch effe blij dat ik een fries rij :D

Die van mij krijgt echt een wasbeurt hoor haha!
Das echt een smeerpijp.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:31

hihi ben blij dat ik geen witte benen meer heb. Vorige paard wel, 3 witte benen, had ik die eindelijk wit moest zn grote witte bles natuurlijk ook anders groot verschil.

Heb alleen met mn huidige paard weer een ander "probleem". Ooit een 5 gehad omdat ik mijn paard niet goed gepoetst zou hebben.. Maar ja ik kan poetsen tot ik een ons weeg, paard is nou eenmaal een bruin-roan. Dus langs de jury gegaan en gevraagd hoe ze daar bij kwam. "er lag nog allemaal zand op zn kont". Nee mevrouw dat is haar kleur :D.

Nu was ik altijd staart, beentjes spuit ik af ( zijn allemaal zwart), hoefjes zwart gelakt, vlechten met naald en draad en klaar. Heb eigenlijk wel altijd een 7 en ook regelmatig een 8. Ook pas een jury gehad die eronder had geschreven dat ze mijn outfit er mooi vond. :D

verder net als paar andere hier, oortjes, beentjes en baard worden standaard bijgehouden.

femmieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:33

michelle___ schreef:
femmieb schreef:

Die van mij krijgt echt een wasbeurt hoor haha!
Das echt een smeerpijp.

haha dat kan ook!! maar die van mij heeft dan ook echt een super vacht! borstel erover en klaariskees!!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:37

Mijn volgende paard heeft ook geen lichte benen, maar voorál géén witte staart! Wat een ellende en zeker als het dan nog een merrie is ook :+
Het lieve paardenkind mest met dr bips tegen de muur, je kunt wel raden hoe het hele zaakje er na een dag uitziet :')

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:42

Mijne heeft wel een hele fijne glanzende dunne vacht :)) het hele jaar door!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:43

MartineC1711 schreef:
Mijn volgende paard heeft ook geen lichte benen, maar voorál géén witte staart! Wat een ellende en zeker als het dan nog een merrie is ook :+
Het lieve paardenkind mest met dr bips tegen de muur, je kunt wel raden hoe het hele zaakje er na een dag uitziet :')

Oh help! Niks voor mij zo'n paard haha!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:53

Pattyy_ schreef:
Passionato schreef:

oh wauw!! goeie tip!! ik vind beide kleuren heel erg mooi :j
heb zelf een zwartje, welke kleur zou dan het mooiste staan?

Als het goed is, krijg ik deze morgenochtend voor moederdag. Wellicht ga ik er morgenmiddag mee starten. Uiteraard zal ik dan een foto maken. Paard is vos en ik heb bruin tuig/laarzen/cap.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:56

zalig als je 2 donkerbruine paarden hebt :D
ik heb standaard een 8 voor verzorging! hier in België (lrv) heeft bijna niemand laklaarzen, bling bling op kraag of ingenaaide knotten. Ik wel, en dat vinden ze nog speciaal
lekker handig

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:05

nog nooit gehoord van dat krijt en talkpoeder, hoe doen jullie dat met dat talkpoeder? gewoon erop strooien en dan?
mijn zwarte paard met 2 witte benen wil zelf 4 witte benen hebben -O-

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:22

Nou ik kreeg vandaag een 6 in de verzorging en 2e proef een 8 :+ Dus waarom? Geen idee!