Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:51

65 euro valt ook nog wel mee, maar dat houdt voor mij dan een kleine 2 weken weinig eten. Gelukkig kan ik in de zomer meer werken, dan komt die cap vanzelf weer Lachen

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:57

Ik rij alleen met wedstrijden met cap. Ik vind ze niet lekker zitten. Eigen keus. Ik word alleen af en toe flauw van dit soort discussies, als je zo op veiligheid hamert trek dan ook standaard een bodyptrotector aan of sterker nog blijf op de grond staan, nog veiliger. Ik krijg altijd het idee dat sommigen echt denken dat je met een cap niets meer kan overkomen. Helaas je valt niet altijd op je hoofd.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:59

Puppetje; mij gaat het om de schade!

Kijk; als je een rotklap maakt, kan je altijd letsel krijgen. Je kunt iets breken, je kunt je verstuiken, je kunt gewoon rottig terecht komen en een week blauw zijn...

... maar caps zijn niet voor niets bedacht.
ALS je de pech hebt met je hoofd iets te raken, is de kans op ernstig letsel een stuk groter dan bij andere lichaamsdelen. Dit kan zelfs de dood tot gevolg hebben.

Vergeet niet; het is ook niet voor niets dat men op een brommer geen motorpak, maar toch echt een helm moet dragen. Je hoofd en nek zijn erg gevoelig, en dienen goed beschermd te worden.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:41

Ach ik neem dat risico wel, ben niet te overtuigen met dit soort argumenten.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:12

@puppetje: het is wel waar wat je zegt...ik heb in oktober een flinke smak gemaakt, ik had wel een cap op maar dat had geen zin want het was mijn enkel. Ik ben er nog niet van genezen.
Maar toch ik doe wel altijd een cap op omdat ik me zonder cap niet echt veilig voel.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:15

Op de manege waar ik rijd is het verplicht om een cap te dragen. Maar daarvoor doe ik het niet. Naast dat ik op een manege rijd heb ik ook veel bij een buurvrouw gereden. Het was een heel erg braaf beestje maar tóch deed ik altijd mijn cap op. Dat voor mijn eigen veiligheid. Want dat vind ik toch wel het belangrijkst.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:16

Ik rij met cap omdat ik weet hoe het is om een hersenbeschadiging te hebben. En ik omdat ik het niet erger wil laten worden!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:19

Puppetje schreef:
Ach ik neem dat risico wel, ben niet te overtuigen met dit soort argumenten.

Ach het zwaarste punt gaat wel eerst zullen we maar zeggen Vork

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:21

Puppetje schreef:
Ik rij alleen met wedstrijden met cap. Ik vind ze niet lekker zitten. Eigen keus. Ik word alleen af en toe flauw van dit soort discussies, als je zo op veiligheid hamert trek dan ook standaard een bodyptrotector aan of sterker nog blijf op de grond staan, nog veiliger. Ik krijg altijd het idee dat sommigen echt denken dat je met een cap niets meer kan overkomen. Helaas je valt niet altijd op je hoofd.

op het moment dát je op je hoofd valt, zal je blij zijn dat je hem op hebt..
maarja iedereen z'n eigen keus Lachen

Onb3k3nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:25

ik rijd altijd met cap en niet alleen omdat je bij ons de rijbaan niet eens in komt zonder.
ik vind het nogal simpel om te zeggen dat je dan ook een bodyprotector moet dragen.
je hoofd is namelijk net wat gevoeliger als andere lichaamsdelen.
daarnaast is schade aan je hoofd ook vaak heel ernstig en duurt herstel lang.

Als je er een keer vanaf valt en je valt niet op je hoofd heb je mazzel.
dat moet er niet voor zorgen dat je dan geen cap draagt omdat het toch geen zin heeft
omdat je er niet op valt. juist voor die ene keer dat het wel gebeurd moet je je cap opzetten.

Er zijn nu zoveel modellen cap dat ik niet geloof dat er geen enkele is die niet lekker zit.
en daarbij voelt een hersenschudding ook niet echt lekker Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:26

=> Antwoord op de titel: Nee, omdat het veilig is en omdat ik me dan veiliger voel!

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:20

De hele discussie over caps vind ik eigenlijk een beetje achterhaald. Rijd met wat je lekker vindt zitten en waar je je prettig/veilig bij voelt. Ga niet iemand anders erop afrekenen of hij nou wel of niet een cap draagt.

Ik rijd altijd met cap, omdat ik weinig rij-ervaring heb en er dus nog wel een keer af kan donderen. En als ik eraf val, dan heb ik geen zin in een hersenbeschadiging. Dan maar een wat warmer hoofd of iets oncomfortabeler, maar ik ga voor de veiligheid Ja

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:29

ten eerste, mensen die zonder cap rijden dat is je eigen goed recht en je hoeft je niet te verdedigen!

ik rij zelf wel met cap
1 omdat het moet van de eigenaar van mn verzorgpaard
2 omdat ik het een veiliger idee vind
3 omdat door dicht bos rijden met cap toch iets fijner is (zwiepende takken, haar dat niet blijft hangen achter gemene takjes, etc je kent het wel)
4 ik me best wel naakt voel zonder cap Nagelbijten / Gniffelen

maar... ze zijn niet echt modieus, foto's zonder cap zijn altijd net ff wat mooier en ze zijn zo heeheeeeeet in de zomer....

toch blijf ik stug met cap rijden Nagelbijten / Gniffelen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:32

Ik rij altijd met cap al is het een mak paardje ik ben het zo gewend en zal het ook blijven doen. En dat het verplicht is vind ik goed een ongeluk zit in een klein hoekje.

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:20

ik rijd altijd met cap, het is verplicht op wedstrijden en in maneges. het is gewoon veiliger en het is een gewoonte geworden bij mij. zonder cap vind ik het makkelijker maar is spijtiggenoeg gevaarlijker.
grt.

Hummell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:23

heey, ik rijd eigelijk nooit met cap.. ik krijg er hele erge hoofdpijn door enja prettig is het niet!! op mijn manege Moet het dus dan doe ik het maar... maar op mijn verzorg tinkertje neej geen cap voor mij

MyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:44

Op de manege waar ik eerst reed is het verplicht & bij mijn verzorgpaarden moet het ook van de eigenaren. Maar ik ben er nu ook gewoon aan gewend, dus doe het automatisch.

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:42

het paard dat ik rijd ik erg braaf maar ik heb altijd een cap op (zo niet ben ik het echt vergeten)
ik doe het voor mn eigen veiligheid, je rijd toch op een paard en die kunne onverwacht reageren...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:45

ieder moet t zelf weten, als ze maar niet gaan zeggen van: ja maar mijn paard vertrouw ik. want een paard blijft ook gewoon een dier;) en kan onverwachtse bewegingen maken. tis gewoon slimmer, vind ik..klaar

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:58

een enkele keer vergeet ik mn cap Bloos echt gewoon maar ik draag mn cap eigenlijk altijd ook omdat ik mn rood wit blauwe cap helemaal geweldig vind

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:11

waar ik rij is een cap verplicht, dus ik draag die ook

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:13

sultanlover1 schreef:
heey, ik rijd eigelijk nooit met cap.. ik krijg er hele erge hoofdpijn door enja prettig is het niet!! op mijn manege Moet het dus dan doe ik het maar... maar op mijn verzorg tinkertje neej geen cap voor mij

op mijn eigen paard rij ik ook nooit met cap tenzij ik het bos inga.. ik krijg hier ook hoofdpijn van ook al is de cap te groot of te klein deze past dan precies ma toch... maar het is wel verstandig om een cap te dragen dat weet ieder mens wel dus ik vat eigenlijk niet waar de meeste zich druk om maken ??
(btw ik heb nie alle reacties gelezen)

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:47

Ik rijd echt altijd met cap. Ben al eens op de weg gevallen en ook een keer op het beton. Was blij dat ik toen een cap op had. En of je nu een braaf paard hebt of niet, je kunt er altijd vanaf vallen!!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:47

Ik rijd áltijd met cap. Gewoon voor mijn veiligheid, ik was tot voor kort nog nooit echt hard gevallen op mijn hoofd dus ik deed het niet uit ervaring ofzo. Ik vond het gewoon veel veiliger voelen. Ik ben mijn cap wel eens vergeten op te zetten, toen ikd at door had heb ik hem meteen opgezet. Ik weet niet waarom, vind het gewoon fijner. Zo'n heel groot probleem vind ik zo'n cap niet, hij zit niet vervelend het is alleen wel erg warm in de zomer.

Ik heb 1 keer in de week les waarbij de cap dus wel verplicht is. (logisch) 3 weken geleden dus ook, en toen was ik maar al te blij dat ik hem op had Nagelbijten / Gniffelen Ik ben toen gevallen en hebnu een hersenkneuzing, zit al 3 weken thuis en kan nog steeds vrij weinig. Ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik geen cap op had gehad. Ik blijf hem dus toch maar ophouden Knipoog Overignes kan je zeggen dat je je paard zo goed kent dat je geen cap nodig hebt, nou, ik ken mijn paard ook goed maar een ongeluk zit in een klein hoekje> Aan deze val kon mijn paard ook niets doen, maar ik lag daar wel mooi Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:04

none, vergeet dan niet een nieuwe cap te kopen, die je nu hebt is na een val niet meer veilig!