Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:54

Elisa2 schreef:
Paard loopt misschien wel op pijnstilling..zie wel echt duidelijk dat ie niet fijn loopt. Deze komt echt geen keuring door maar daarom staat ze waarschijnlijk ook in het buitenland. In sommige landen is dat nog niet zo gebruikelijk.

Dit denk ik ook.
Lekker los door het lijf loopt ze niet.
En was het ze echt opgeknapt was ze wel in Nederland/België gebleven

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 16:03

DuoPenotti schreef:
Elisa2 schreef:
Paard loopt misschien wel op pijnstilling..zie wel echt duidelijk dat ie niet fijn loopt. Deze komt echt geen keuring door maar daarom staat ze waarschijnlijk ook in het buitenland. In sommige landen is dat nog niet zo gebruikelijk.

Dit denk ik ook.

Precies wat wij dus ook vermoeden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:04

DuoPenotti schreef:
Elisa2 schreef:

Dit denk ik ook.

Alsof ze in Oostenrijk de troep verkopen, dat geloof ik ook weer niet.

DuoPenotti

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:06

Zeker wel...

Poos terug toch ook nog zo'n verhaal.
Stond ook in Oostenrijk. Maar was van Belgische eigenaar of zoiets
Ik weet het niet meer helder. Misschien een andere bokker nog wel?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:12

Belgie en Zweden staan er om bekend..kijken alleen naar klinisch goed.

Denk dat ze in ieder land wel troep verkopen trouwens, in ieder land is er handel in verschillende prijsklasses.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:17

In elk land wordt er troep verkocht, in Nederland net zo goed. Kijk eens op mp. En ook in Nederland wordt er genoeg zonder keuren verkocht. Of paarden waarvan bekend is dat ze kapot zijn maar ook dat hun gebreken niet naar voren komen tijdens een standaard keuring.

Het is altijd wel makkelijker om je troep ergens te verkopen waar nog niemand het heeft gezien, dus Nederlandse troep gaat vaak naar Belgie of een van de MOE-landen en andersom.

Snap alleen het doel van dit topic nog steeds niet tbh

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:39

Ik heb geen Instagram. Kost het paard nu 15.000 euro? In Nederland heeft hij voor 3000 of minder gestaan, ts vond dat te veel en heeft hem toen, toen ze de kans had, niet gekocht. Inmiddels zitten er al -tig andere eigenaren tussen. Ik denk niet dat het zin heeft voor ts om hier verder haar energie in te steken. Wees blij dat het zoals het er nu uitziet goed gaat met het paard en hoop op een fijn baasje. Hij wordt toch voor zover ik het zag aangeboden voor kinderen of beginners meen ik?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:20

Wat een knettervaag verhaal. Daarbij vraag ik me af wat de Nederlandse politie met jouw verhaal zou moeten doen terwijl t dier in Oostenrijk staat en niet eens meer van jou was.. de eigenaar na jou zou eventueel nog wat ermee kunnen maar zelfs met zoiets doet politie niks. Kunnen ze ook vrij weinig mee (buiten niet genoeg mankracht hiervoor)
Degene die straks wellicht politie op dr dak krijgt is ts vanwege stalking of smaad op deze manier :=

Voor t dier hoop ik dat ie bij een fijne eigenaar terecht komt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:26

anjali schreef:
Ik heb geen Instagram. Kost het paard nu 15.000 euro? In Nederland heeft hij voor 3000 of minder gestaan, ts vond dat te veel en heeft hem toen, toen ze de kans had, niet gekocht. Inmiddels zitten er al -tig andere eigenaren tussen. Ik denk niet dat het zin heeft voor ts om hier verder haar energie in te steken. Wees blij dat het zoals het er nu uitziet goed gaat met het paard en hoop op een fijn baasje. Hij wordt toch voor zover ik het zag aangeboden voor kinderen of beginners meen ik?

Het paard wordt vermoedelijk gereden met pijnstilling waardoor het nog meer kapot gaat uiteindelijk. Ik zou dat niet direct 'goed' noemen. Ze proberen er idd 15.000,- voor te krijgen en straks zitten kinderen of beginners met een kapot paard die ze gelijk in kunnen laten slapen..
Dag geld, Dag paard...

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:30

Ik vind je al vreemd als je 15.000 euro gaat betalen voor een ouder paard .Koop een jong dier en neem goed les vind ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:41

Elisa2 schreef:
anjali schreef:

Het paard wordt vermoedelijk gereden met pijnstilling waardoor het nog meer kapot gaat uiteindelijk. Ik zou dat niet direct 'goed' noemen. Ze proberen er idd 15.000,- voor te krijgen en straks zitten kinderen of beginners met een kapot paard die ze gelijk in kunnen laten slapen..
Dag geld, Dag paard...

Wie zegt dat, dat dat paard met pijnstilling wordt gereden? Ik neem aan dat, als iemand 15.000 voor een paard gaat betalen, dat er dan een degelijke medische keuring komt. Eventueel gesjoemel komt er dan uit.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:47

Áls er bloed wordt afgenomen, dat gechecked wordt én op dat middel getest wordt wel ja... Maar dan heb je het paard vaak al even thuis staan voor je vraagt het bloed te checken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:53

office schreef:
Ik vind je al vreemd als je 15.000 euro gaat betalen voor een ouder paard .Koop een jong dier en neem goed les vind ik.

Een braaf paard waar je als beginner zo op weg kunt rijden is goud waard. Niet iedereen heeft de kennis en kunde om een jong paard op te leiden en ook geen zin in dure lessen en trainingen voordat je zelf wat kunt gaan doen met je nieuwe paard. Smaken verschillen.Het kan ook nog zijn dat de prijzen in Oostenrijk zowiezo hoger liggen dan hier. Maar het is vrij zinloos dat ik er hier over ga zitten speculeren want ik ken het paard helemaal niet, ik weet alleen wat er hier op Bokt over heeft gestaan. Als dit allemaal zo is gegaan dan geeft het wel een inkijkje in de wereld van de paardenhandel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:56

Bielsje schreef:
Áls er bloed wordt afgenomen, dat gechecked wordt én op dat middel getest wordt wel ja... Maar dan heb je het paard vaak al even thuis staan voor je vraagt het bloed te checken.

Als zou blijken dat hij bij aankoop gedrogeerd was dan zullen ze hem moeten terugnemen. En zeker omdat hij nu bij een handelaar staat, dan heb je nog meer garantie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:00

anjali schreef:
Bielsje schreef:

Als zou blijken dat hij bij aankoop gedrogeerd was dan zullen ze hem moeten terugnemen. En zeker omdat hij nu bij een handelaar staat, dan heb je nog meer garantie.

in oostenrijk niet

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 18:10

[/quotes]
Wie zegt dat, dat dat paard met pijnstilling wordt gereden? Ik neem aan dat, als iemand 15.000 voor een paard gaat betalen, dat er dan een degelijke medische keuring komt. Eventueel gesjoemel komt er dan uit.[/quote]

Ze zegt dat ze hem geruild heeft tegen een paard wat €15.000,- waard was. Gylana is bij haar thuis gebracht zonder dat ze haar geprobeerd heeft of heeft laten keuren. Beetje vreemd verhaal vond ik dat.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:13

In elk land komen slachtvrachten aan en in ieder land proberen ze die net zo hard weer te verkopen.

Zoals ik een keer van een opkoper vernam

Je krijgt een vrachtwagen vol paarden binnen en die betaalde 2500 a 5000 voor een vracht.
15 tot 20 paarden
Per vracht sorteerde ze, geen keuringen! Een deel naar de slacht, een deel wat langer nodig zou hebben en een enkele goede die eigenlijk direct de verkoop in kon.

Deze mensen waren er vrij eerlijk over. Dit gebeurd overal

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:28

sexysusie schreef:
Citaat:
Wie zegt dat, dat dat paard met pijnstilling wordt gereden? Ik neem aan dat, als iemand 15.000 voor een paard gaat betalen, dat er dan een degelijke medische keuring komt. Eventueel gesjoemel komt er dan uit.

Ze zegt dat ze hem geruild heeft tegen een paard wat €15.000,- waard was. Gylana is bij haar thuis gebracht zonder dat ze haar geprobeerd heeft of heeft laten keuren. Beetje vreemd verhaal vond ik dat.

En begrijp ik het goed dat zij Gylana te koop heeft terug, voor 15000? Waar is die advertentie?

Waarom zou je een paard van 15000 in je bezit ruilen tegen een ander paard dat je niet kent en waarvan je geen keuring hebt, geen enkele grond om de waarde te bepalen om haar dan vervolgens weer te verkopen voor 15000? Tenzij je zelf gewoon meewerkt aan dit handeltje?

Ik vind het allemaal heel raar en geloof er eerlijk gezegd niet veel van.

De politie in Nederland heeft niet eens iets te zeggen over een paard in Oostenrijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:32

anjali schreef:
Elisa2 schreef:

Lees even de begin post. Paard is niet meer geschikt als rijpaard. Heeft een pijnlijke en chronische blessure die opspeelt als ze belast wordt.

En niet ieder land is van de keuringen helaas. Ze zou inderdaad niet door een keuring komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:33

Dat verhaal van ruilen geloof ik niks van , in haar verkooppraatje staat ook duidelijk voor kinderen en recreanten.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 18:34

Ze zegt dat ze hem geruild heeft tegen een paard wat €15.000,- waard was. Gylana is bij haar thuis gebracht zonder dat ze haar geprobeerd heeft of heeft laten keuren. Beetje vreemd verhaal vond ik dat.[/quote]

En begrijp ik het goed dat zij Gylana te koop heeft terug, voor 15000? Waar is die advertentie?

Waarom zou je een paard van 15000 in je bezit ruilen tegen een ander paard dat je niet kent en waarvan je geen keuring hebt, geen enkele grond om de waarde te bepalen om haar dan vervolgens weer te verkopen voor 15000? Tenzij je zelf gewoon meewerkt aan dit handeltje?

Ik vind het allemaal heel raar en geloof er eerlijk gezegd niet veel van.

De politie in Nederland heeft niet eens iets te zeggen over een paard in Oostenrijk.[/quote]

Advertentie stond op ehorse.de maar heeft ze er afgehaald toen ik contact op nam. Ja ik vertrouw haar daarom ook niet, elk weldenkend mens loopt toch zo geen paard??

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 18:35

BigOne schreef:
Dat verhaal van ruilen geloof ik niks van , in haar verkooppraatje staat ook duidelijk voor kinderen en recreanten.

Ik dus ook niet.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 18:38

Moderatoropmerking:
Dit bericht bevat privé communicatie en is daarom verwijderd

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:42

Advertentie is verwijderd, ze is wel gestart afgelopen week

https://www.rimondo.com/de/horse-details/2293868/gylana

95cm met 5 strafpunten zo te zien

Tja het verhaal is zeker flauwekul om de prijs op te drijven maar nog steeds waarom zou deze partij aan jou moeten verkopen?

Is wel zoveelste voorbeeld waarom je je paard echt niet de handel in moet doen als die niet meer bereden kan worden :\

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:43

Pfoei

Ik weet dat in duitsland het röntgenfoto voor aankoop niet altijd gebeurd.
Ook in de 10-15.000 prijsklasse
Oostenrijk zal waarschijnlijk ook het zelfde zijn.

Staat ze nu dan privé of bij een handelaar