Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xXLiekeXx schreef:Ik weet niet of het hier al reeds genoemd is, maar sinds kort (denk ik) staat er een film/documentaire op Netflix die wellicht interessant is.
Hij heet Unbranded en gaat over 4 jongens die van de Mexicaanse naar Canadese grens trekken met enkele Mustangs. Zeker een aanrader om eens te kijken, er is veel van te leren!
http://watch.unbrandedthefilm.com/?refe ... en-masters
SamCo schreef:xXLiekeXx schreef:Ik weet niet of het hier al reeds genoemd is, maar sinds kort (denk ik) staat er een film/documentaire op Netflix die wellicht interessant is.
Hij heet Unbranded en gaat over 4 jongens die van de Mexicaanse naar Canadese grens trekken met enkele Mustangs. Zeker een aanrader om eens te kijken, er is veel van te leren!
Op Netflix? Serieus? Ik ga vanavond gelijk kijken.
En om op topic te blijven: ik vraag me idd af of TS bijvoorbeeld in staat is om een noodslachting te doen als betreffend paard een been breekt ergens op de woeste vlaktens in Oost Europe - Russia of nog verder.
dereiziger schreef:mrie schreef:Plakijzers lijken me met dat gebruiksdoel niet zo handig. Blote voeten werkt het best en op alle ondergronden. Zorg dat de straal de grond raakt dit is namelijk het orgaan wat het signaal geeft dat de hoef moet groeien als hij te veel slijt.
Dit lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing en het meest natuurlijks dus beste voor het paard.
SamCo schreef:xXLiekeXx schreef:Ik weet niet of het hier al reeds genoemd is, maar sinds kort (denk ik) staat er een film/documentaire op Netflix die wellicht interessant is.
Op Netflix? Serieus? Ik ga vanavond gelijk kijken.
En om op topic te blijven: ik vraag me idd af of TS bijvoorbeeld in staat is om een noodslachting te doen als betreffend paard een been breekt ergens op de woeste vlaktens in Oost Europe - Russia of nog verder.
aanrader voor iedereen om hem te kijken, ook de band die de mannen met de paarden opbouwen
dereiziger schreef:PS: Ik heb wel al mails gehad van mensen met veel ervaring met het rijden in buitenland en over grenzen, deze hebben weer nagevraagd en helaas niemand heeft nog antwoord en niemand weet nu 100% zeker wat er zal gebeuren met de grens van Rusland. Dit is dus niet wat ik wil een onzekere overgang met de paarden en misschien weken in quarantaine.
dereiziger schreef:PS: Ik heb wel al mails gehad van mensen met veel ervaring met het rijden in buitenland en over grenzen, deze hebben weer nagevraagd en helaas niemand heeft nog antwoord en niemand weet nu 100% zeker wat er zal gebeuren met de grens van Rusland. Dit is dus niet wat ik wil een onzekere overgang met de paarden en misschien weken in quarantaine.
mrie schreef:Omdat je zeker bij een land als rusland niet te snel moet laten weten wat je allemaal wilt en vind, dat kan de reden zijn dat je uiteindelijk niets voor elkaar krijgt. Het is daar niet als hier... Onvergelijkbaar zeker als je het hebt over de bureaucratie. Geen slapende honden wakker maken als het er niet echt tijd voor is.