Lisanieuw01 schreef:gewoon zo laten, In de B is het ook al belangrijk dat de ruiters de basis beheren en niet als een race monster door het parcours heen crossen. door het hooger aantal punten worden de ruiters verplicht om op stijl te rijden waardoor het ook veiliger is voor de combinatie.
Ben ik in theorie helemaal met je eens wanneer het eerlijk zou verlopen en je de verbeterpunten kan krijgen.
In de ponytijd van mijn dochter ( en dat is alweer even geleden) kregen we te maken met die protocollen. De eerste drie, vier keer konden we die ophalen maar er stond niets op. Daarna werden we aangekeken of we water zagen branden want ze hadden geen protocollen meer.
Bij de paarden waren er evenmin protocollen.
Zie steeds de bekendere ruiters soms als idioten door het parcours vliegen maar hoge punten krijgen terwijl de gemiddelde ruiter niet aan zijn/haar winstpunt komt.
Mijn dochter mag achterstevoren een B parcours door want ze hoeft geen B meer te starten maar voor de mensen die dat wel nog moeten zou het toch wel fijn zijn als het er eerlijker aan toe zou gaan.

Even zo goed vind ik de regeling nu wel erg streng of jury's zijn streng want ook de pro's hier krijgen zelden boven de 75-80.