Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kirsha schreef:Warboel schreef:Wat ik van caps dragen vind?
Iedereen moet het lekker voor zich weten, maar ik draag 'm altijd, zonder uitzondering.
Als iemand er voor kiest zonder cap te rijden, prima, ik voel het niet als je je hoofd stuk valt. Lekker zelf weten.
Ik blijf dit echt het enige juiste antwoord vinden
Loetie84 schreef:Kirsha schreef:Ik blijf dit echt het enige juiste antwoord vinden
Ben het hier aan de ene kant helemaal mee eens, maar wat nou als jij je hoofd openkraakt op de bakrand en ik moet jou oprapen? Dat beeld gaat ook nooit meer van mijn netvlies
Vandaar dat ik er nu ook egoïstisch over denk: ik voel het niet als iemand anders een klapper maakt. Ben inmiddels de 'het zit niet lekker' argumenten wel gewend dus ik kan me er niet meer druk om maken ook
Magrathea schreef:@Loetie, gewoon laten liggen dan

Dani199764 schreef:Met cap zegt niet meteen dat je super veilig bent, dan moet je je inwikkelen in bubbeltjes plastic.
Ik ben een keer van een paard gevallen met cap en oh wat was ik blij geweest als ik hem niet op had, klinkt misschien raar maar lande met mn hoofd in het zand precies op de achterrand van m'n cap waardoor mn nek dubbel klapte door het ruimte verschil, nu had mijn cap ook nog is zo'n leuk dingetje waarmee je de maat kan verstellen en die kwam vervolgens vol in me achterhoofd. Weet wel dat ik zo'n soort cap nooit meer draag. Verder vind ik de mensen die een cap dragen wel verstandig hoor, maar het geeft in mijn ogen nou niet meteen garantie op veiligheid. Dan moet iedereen bij elke sport een helm dragen, zelfs schaatsen ofzo want stel nou dat je uitglijd en met je hoofd op het ijs land? Of voetbal, stel nou dat je perongeluk tegen iemand aan botst hoofd tegen hoofd omdat je de bal wou koppen? Heb je ook gelijk een schedelfractuur. Vroeger droeg ik altijd een cap maar tegenwoordig is het voor mij een nono. Elke sport brengt risico's met zich mee en heb dat vieze zweetende hoofdpijngevende ding er niet voor over. Maar ieders eigen keuze natuurlijk

moet gek lopen wil je vol op je hoofd landen bij het schaatsen. Voetbal vind ik ook een slecht voorbeeld aangezien (de verstandige jongens en meiden toch) scheenbeschermers dragen en alleen koppen als ze weten hoe je dat kan doen zonder daarna een kwartier out te zijn
Magrathea schreef:Dani199764 schreef:Met cap zegt niet meteen dat je super veilig bent, dan moet je je inwikkelen in bubbeltjes plastic.
Ik ben een keer van een paard gevallen met cap en oh wat was ik blij geweest als ik hem niet op had, klinkt misschien raar maar lande met mn hoofd in het zand precies op de achterrand van m'n cap waardoor mn nek dubbel klapte door het ruimte verschil, nu had mijn cap ook nog is zo'n leuk dingetje waarmee je de maat kan verstellen en die kwam vervolgens vol in me achterhoofd. Weet wel dat ik zo'n soort cap nooit meer draag. Verder vind ik de mensen die een cap dragen wel verstandig hoor, maar het geeft in mijn ogen nou niet meteen garantie op veiligheid. Dan moet iedereen bij elke sport een helm dragen, zelfs schaatsen ofzo want stel nou dat je uitglijd en met je hoofd op het ijs land? Of voetbal, stel nou dat je perongeluk tegen iemand aan botst hoofd tegen hoofd omdat je de bal wou koppen? Heb je ook gelijk een schedelfractuur. Vroeger droeg ik altijd een cap maar tegenwoordig is het voor mij een nono. Elke sport brengt risico's met zich mee en heb dat vieze zweetende hoofdpijngevende ding er niet voor over. Maar ieders eigen keuze natuurlijk
Dan had je dus geen goeie cap... En als je zodanig hard tegen de vlakte ging dat je cap je pijn heeft gedaan, denk je dan serieus dat je minder last had gehad zonder?
En hoe vaak denk je dat dergelijke dingen voorkomen? Misschien had je wel een schedelfractuur gehad zonder cap... Weet niet wat je er nu aan over hebt gehouden, zo te lezen alleen veel pijn.
Schaatsers gaan meestal niet zo hard, en als je valt dan glijd je meestal uit de bocht tegen een (zachte) wand aanmoet gek lopen wil je vol op je hoofd landen bij het schaatsen. Voetbal vind ik ook een slecht voorbeeld aangezien (de verstandige jongens en meiden toch) scheenbeschermers dragen en alleen koppen als ze weten hoe je dat kan doen zonder daarna een kwartier out te zijn
![]()
Een helm dragen bij andere sporten? Ja hoor, wat dacht je van hockeykeepers, ijshockeyers, American footballers, waterpoloërs dragen een badmuts met verstevigde stukken bij de oren...
Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet het voor zichzelf weten, maar als je vertelt waarom doe het dan a.u.b. met goede argumenten